تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۶۹۷۴۰
تحلیلی بر فضای سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت؛

انتخابات بدون تاجگردون

۵۳
۱
انتخابات بدون تاجگردون
کبنا ؛
بدون تعارف انتخابات مجلس حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت را باید با تاجگردون یا بدون تاجگردون تحلیل و بررسی کرد. اگر در هر صورت تاجگردون در صحنه انتخابات نباشد، چه اتفاقی خواهد افتاد. تائید صلاحیت نهایی تاجگردون از سوی شورای نگهبان به تمام اما و اگر‌ها درباره انتخابات مجلس خاتمه می‌دهد.
حرف الان این است که اگر تاجگردون نباشد، چه کسی می‌تواند در رأس هرم قدرت شهرستان‌های گچساران و باشت قرار بگیرد و نقشی که تاجگردون در آن سال‌ها ایفا کرد، داشته باشند. کدام نیروی تازه نفس و تازه ورود کرده می‌توان جا پای تاجگردون بگذارد و به همان اندازه و شاید هم بیشتر نقش ایفا کند.
در وضعیت فعلی، جریان راست شهرستان‌های گچساران و باشت با چالش جدی روبرو است. برادران سید قدرت حسینی بحرینی و سید ناصر حسینی‌پور برای انتخابات اسفند 1402 ثبت‌نام کرده‌اند. نگرانی و نارضایتی بزرگان اصولگرایی از سید ناصر حسینی‌پور وجود دارد و بارها در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته شده است. بعید است که اصولگرایان گچساران و باشت عملکرد سید ناصر را گردن بگیرند. اصولگرایان تا حد زیادی در دوره سید ناصر در عزلت اجباری سیاسی قرار داشتند و کمترین نشستی را بین نماینده فعلی گچساران و باشت و حامیانش شاهد بودیم.
رفتار سید ناصر و هواداران دیروز، بارها صدای سید قدرت حسینی‌بحرینی را هم در آورد و در نامه معروفش این مسئله را به او گوشزد کرد. با این وجود به نظر می‌رسد که اصولگرایان گچساران و باشت بر سر دو راهی برادران حسینی و عبور از آنها به شک افتاده‌اند، از این موضوع که بگذریم، چهره‌های با ریشه در جریان‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در شهرستان‌های گچساران و باشت ظهور کرده‌اند که حرف‌هایی برای گفتن دارند. محمد باقر شریفی، ریحان محمدپور و هادی زارع‌پور و تعداد دیگری از جمله افراد موجهی هستند که در رقابت اسفند 1402 ثبت‌نام کرده‌اند.
محمدباقر شریفی دیدارهای خود را با اقشاری از جامعه آغاز کرده، او به شیوه‌ای سخن می‌گوید که نشان می‌دهد برنامه‌های درازمدت دارد. شریفی در نقد وضعیت حکمرانی فعلی گچساران و باشت و تاکید بر اهمیت نوسازی حکمرانی و حضور نخبگان در لایه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اظهاراتی داشته است. اما این تصمیمی تازه از سوی شریفی نیست. او در مقاطع مختلف بر صندلی مدیریتی مسئولیت‌ تکیه زده و با مسائل مردم و معضلات جامعه آشنایی دارد. شریفی این روزها حرف‌‌های ایده‌آل و اتوکشیده‌ای را از گوشه ذهنش بر زبان می‌آورد و به دنبال این است تا یک الگوی جدید را در سپهر سیاسی گچساران و باشت پیاده کند. شریفی از نیروهای تازه نفس و تازه ورود کرده به عرصه انتخابات که می‌تواند نقطه اجماع اکثریت سلایق سیاسی و نگاه‌های متفاوت جریان‌های سیاسی باشد.
ریحان محمدپور که بیشتر چهره میانه‌رو و معتدلی از خود به جای گذاشته، فارغ از نقدهایی که به او وارد است، جوان اخلاق‌مدار و پیگیری است که به واسطه همین روحیه و توانایی شخصی خود توانسته در بین طوایف و مناطق مختلف شهرستان‌های گچساران و باشت جای محکمی برای خود باز کند. افرادی مانند محمدپور گزینه مورد توافق اصلاح‌طلبان و میانه‌روها خواهد بود.
اصلاح‌طلبان گچساران و باشت در سکوت، امید بازگشت به قدرت را دارند، آنها منتظر مشخص شدن وضعیت تاجگردون هستند. در کنار تاجگرودن افرادی همانند هادی زارع‌پور به عنوان آلترناتیو حضور دارند. نقطه قوت زارع پور، حضورش در نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد است که مورد تایید همگان قرار دارد.
زارع‌پور فرزند رخدادهای سیاسی نیست، او عمری پُر از تجربه و دانش دارد که به راحتی می‌تواند در جایگاه‌های بزرگ قرار بگیرد. او بر اساس همین آینده‌نگری رویه اعتدال و منطق را پیشه کرد. یقیناً جریان زارع‌پور در آینده سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد حرف زیادی برای گفتن دارند.
جریان اصولگرایی یک طیف بسیار گسترده‌ است، تعدد افراد خواستار قدرت در این طیف بسیار زیاد است و تجربه نشان داده که چه در طیف اصولگرا و چه در طیف اصلاح‌طلب، وحدت به ندرت پیش می‌آید. در عین حال اگر اصولگرایان گچساران و باشت می‌خواهند در مجلس آینده موفق باشند، باید حداقل به یک وحدت نسبی میان خود برسند و خودی و غیرخودی هم در مجموعه خود نداشته باشند. نکته مهم‌تر این است که  اهتمام و توجه ویژه‌ای به نیروها و افراد تازه ورودکرده به عرصه انتخابات این حوزه انتخابیه داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انتخابات بدون تاج معنی نداره
سید ناصر بهتر از محمدپور وشریفی ست
United States
درود بر ریحان محمد پور دهبزرگی
United States
تنها کسی ک در نبود تاجگردون ارزش حمایت رو دارد ریحان محمد پور هست
United States
ریحان محمد پور شخصیتی به مراتب بهتر و ارزشمند تر از دیگران دارد
United States
تنها امید باقی مانده ریحان محمد پور
United States
فقط ریحان محمد پور
Romania
جمع کن
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی و سوگیرانه برا محمدپور بی معجز ، درنبود تاجگردون شک نکن ناصرحسینی بنا به دلایل پاکدستی ، دوری از رانت فساد اداری ، موضع گیریهای عام المنفعه وحمایت دولت برنده انتخابات مجلس است وبس
United States
تنها کسی ک الان در شهر گچساران و باشت داره جلسه برای حمایتش گرفته میشه تاجگردون و ریحان محمد پور هست
Iran, Islamic Republic of
دوره نقش بازی کردن تاجگردون تموم شد و همه شناختنش که جز خودشیفتگی و تکبر و منفعت شخصی هیچی براش اهمیت نداره.
بهترین شعار انتخاباتی امسال:
هر کسی غیر از تاجگردون
United States
به نظر میاد اگر تاجگردون نباشه بیشترین اقبال با محمد پور هست
United States
به امید موفقیت دکتر ریحان محمدپور
Iran, Islamic Republic of
کس می تواند سکاندار وکیل مردم باشد که ارتباط کاملی در وزارت خانه های تهران باشد واون کسی نیست جز دکتر محمدپور
Iran, Islamic Republic of
از جناب آقای شریفی هم ف رمودی ولی به نطر نمیرسه در صورت حضور کاندیدا بیشتر از۵۰۰رای داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که دیگه تاجگردون خودخواه منفعت طلب فصولگرا هرگز احیا نخواهد شد و با اون همه مشکلات و تخلفات و پرونده ها نمره مردودی مطلق گرفته و هیچ مقبولیتی هیچ کجا ندارد.
هر کدام از این افراد باشه هرگز به اندازه تاجگردون ظلم و تبعیض نخواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
بی عقل کمی از زشستگویی بیرون بیا و زیاد خودت را برای مردم بی عقل جلوه نده اگر تاجگردون مشکل داشت چراا پرونده‌ای برای او باز نشد پس شما دارید روی بی عقلی خودت صحبت می کنی
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا این انتخابات بدون تاجگردون برگزار خواهد شد.
دوره عوامفریبی و فامیل سالاری تاجگردون بسر رسید تمام
Iran, Islamic Republic of
......در خواب بیند پنبه دانه
گچساران وباشت
Iran, Islamic Republic of
بعد از تاجگردون شانس جعفری بالاتر از کاندیهای دیگر
Iran, Islamic Republic of
ما که اهل دهدشتیم حاضریم بیاییم گچساران به تاجگردون رای بدهیم چون هروقت به گچساران سفر می کنیم از پل خیرآباد تا پل بریم همه آثار چند ساله تاجگردون را می بینیم وبه عدم پیشرفت درشهرستان خود تاسف می خوریم .
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب پنبه دانه می بیند
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شهرستان های گچساران و باشت هنوز نتوانسته چند کاندید درجه یک در تراز ملی تربیت کند ، با کمال احترام برای کاندیداهای فعلی متاسفانه مردم به ناچار بین این افراد ، بین بد و بدتر بد را انتخاب نمایند . آقای تاج گردون هم با حس تمامیت طلبی هم مانع تربیت و رشد بچه های شهرستان شد . ضمنا بین این افراد معرفی شده ، فعلا بهترین گزینه جناب تاج گردون هست .
آشنا
Belgium
انتخابات بدون تاجگردون یعنی پوچ
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید اگه تاجگردون نباشه سی ناصر قبول میشه
Iran, Islamic Republic of
باسلام به جرات قسم بیشتر این آدمهای که الان نظر دادن محمدپور رو ازنزدیک ندیدن
Iran, Islamic Republic of
مافیای ثروت و قدرت است بخاطر منافع خودشان هستند نه مردم محروم کشور ممکن نخبه ها ردصلاحیت کنند دودش به چشم مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد شهرستان توابع آن است که در محرومیت و فقر بیکاری مشکلات اقتصادی و معیشت گرانی و و تخریب و ویرانی وحواث تلخ جامعه مثل خودکشی و طلاق بخاطر فقر است جوانانی که نه شغلی دارند ونه جهزیه و مسکن و نه آینده
Belgium
ریحان محمد پور فردی بسیار با شخصیت و مدیری تواناست . بهترین گزینه حال حاضر اقای محمد پور هستند ..
Reza
Belgium
حمایت های گسترده ای از سوی مردم گچساران و باشت برای محمد پور انجام شده ..
بی شک ایشان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند .
رای من محمد پور
Iran, Islamic Republic of
بدون تاجگردون رقابت سالم و بی هزینه برای نظام خواهد بود
United States
مهم این است که یکی فردی ک در حد ندیریتهای نلی کار کرده باشد و توانایی های خود را نشاح داده باشد نماینده مردم شریف این دیار باشد و آن هم کسی نیست اول تاجگردون بعد محمدپور
Iran, Islamic Republic of
بهترین تصمیم عبور کردن از فامیل سالاری و خانواده سالاری هست که این همه سال مخصوصا دوره هشت ساله حکومت تاجگردونیسم نتیجه ای جز پارتی بازی و تبعیض نداشته
Canada
به امید خدا پیروزی دکتر ریحان محمدپور عزیز
Canada
مرد ثابت شده دکتر ریحان محمدپور عزیز
Iran, Islamic Republic of
میگن یه مدرسه ای در سی سخت افتتاح شده برق میفروشنه😂
آخ وبخت ایما وا نمایندمو😔
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣ماتوگچساران هم به حال یاسوج گریه مون گرفت
خدایی مگه توبویراحمد حیف شماها که این نماینده تون باشه
Iran, Islamic Republic of
بخداخموهم موندیمه که چطور برق میفروشنه به اطراف واکناف😃😄
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انتخابات بدون تاجگردون مثل ساندویچ بدون نوشابیه
United States
نوشابه مصر است برادر پس ساندویج بدون نوشابه بهتره
باشت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی، این سه نفر هیچ کدام توان یک صحبت کوتاه و نوشتن یک درخواست ساده از وزیر را ندارند و راه بهارستان را هم بلد نیستند. در صورت عدم تایید تاجگردون، بهترین و اصلح ترین گزینه سیدناصر حسینی است. ایشان به خوبی به لیدرهای زیاده خواه و اطرافیان باج نداد و توانست علیرغم تنهایی اش در بین جریان اصولگرا کارهای عمرانی خوبی انجام دهد و ضمن این که حتی تاجگردون هم در مجلس اینده باشد، چون با دولت و مجلس همسو نیست هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نباشد هر کس دیگری باشد تا بی عدالتی و تبعیض نباشد
فرزند زاگرس
Iran, Islamic Republic of
انشالله با حاج ریحان بعد از سالهای سال تفاوت حرف و عمل می بینیم .کسی که نه اهل منم منم کردنه و نه اهل ریا...
Iran, Islamic Republic of
بعد از تاجگردون منطقی ترین و بهترین گزینه حاج زارع پور
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع پور دقیقا مثل املای نانوشته ای هست که غلط نداره
India
خدا می‌داند بین این چهار نفر از همشون بی بخار تر محمد پور است به ترتیب اولویت اول تاج گردون دوم حاج زارع پور سوم شریفی چهارم با فاصله زمین تا آسمان محمدپور است
United States
معلومه یه جا بهت فشار اومده حسادت نکن حسادت اول خود آدم را می‌سوزاند واز بین می برد کلام قران
رضاآرو
Iran, Islamic Republic of
حرفهای صدمن یه غازازانتخابات نزن یاتاجگردون یا ..
هیبی
Romania
اصلاح طلبان دهدشت و چرام تمام قد در کنار مردم گچساران و باشت؛ تاج را بر سر مجلس می گذارند. اگر نشان دادند که مجلس لیاقت تاج را ندارد هادی زارع پور را حمایت خواهند کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
حوزه بویراحمد خیلی کاندید داره اگه گچساران کم آوردند یکی از اینها را ببرید😁
Iran, Islamic Republic of
هم ووکه برق میفروشنه ببریدش😄
Iran, Islamic Republic of
فکر ریحان محمدپور تائید نشود به خاطر این پست کوچکی که در قوه قضاییه داشت با دور زدن قوانین بدون رعایت ضوابط همه بستگان درجه یک خودش را گذاشت سر کار این کامنتها همشون مال همان بستگان درجه یک خودش هست بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار رای بیشتر ندارد
India
به حول قوه الهی به امید خدا آقای تاج گردون حضور دارند و همه این عزیزان از ایشان حمایت می کنند نه فقط این چهار عزیز بلکه بقیه عزیزان کاندید حمایت قاطع بدون هیچ گونه چشم داشتی فقط جهت عمران و آبادانی و دوباره به حرکت درآوردن قطار توسعه استان و شهرستانهای گچساران و باشت ان شاءالله انشاءالله شاهد این اتحاد و همبستگی و همدلی خواهیم بود این عزیزانی که پا به این عرصه گذاشتند هم دغدغه آبادانی و پیشرفت و عزت گچساران و باشت را دارند وقتی که آقای تاج گردون حضور داشته باشد و مطمئن هستند که توانایی ایشان به امید خدا حلال مشکلات است لزومی ندارد که حضور داشته باشند و حتما به خیل و سیل حامیان تاج گردون می پیوندند که اتحاد و انسجام و همدلی مبارکی اتفاق بیفتد و طعم شیرین این وحدت کام همه مردم را شیرین و شیرینتر خواهد کرد آن شاءالله به دعای خیر شما ملت عزیز و شریف و خداباور و خدامحور و خداپرست
حقگو
Iran, Islamic Republic of
سلام چه دلمان بخواهد چه نخواهد این بار موحد و روشنفکر و جعفری(تاج گردون) به بهارستان می روند اصلا شک نکنید کار تمام است. نشانه رفتن روشنفکر به مجلس صدا و سیمای استان و ستاد نماز جمعه یاسوج و استانداری و ... است موحد هم افتتاح جاده پاتاوه -دهدشت و آب از سد کوثر به بهمئی که به زودی انجام می گیرد و استانداری و حضور پررنگ مردم در دفتر ایشان در تهران که تا نیمه های شب ادامه دارد که هر کدامشان یک ستاد در شهرشان است و ... جعفری هم چون بقیه کاندیداها از شرق گچساران است و تنها جعفری کاندیدای غرب گچساران است. بنابراین نتیجه انتخابات مجلس کاملا مشخص است. درود درود
Iran, Islamic Republic of
بعد از تاج گردون نیخام توله هم سوز آبو
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1