تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۴۶۹۵۶۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در کهگیلویه وبویراحمد/ راه‌اندازی ۳‌ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در استان

۱
۰
ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان هاست.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، اسلام جاودان خرد گفت: برهمین اساس نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان با حضور طهماسبی مشاور رئیس سازمان و دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار بصورت مجازی همزمان با آخرین روز آبانماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
وی گفت: در این نشست که با حضور اعضاء کارگروه استانی از هواشناسی، هلال احمر، مرکز بهداشت، صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری یاسوج، شرکت ملی پخش فراورد‌های نفتی و صدا وسیما  در محیط زیست برگزار شد،  انباشت آلاینده‌های هوای در فصل زمستان که علل آن وارونگی هوا می‌باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در این نشست مصوب شد که اعضاء کارگروه، متناسب با شاخص کیفیت هوا  در مواقع اضطرار بصورت فعال  درجلسات حضور داشته باشند وبصورت عملیاتی وارد میدان شوند.
اسلام جاودان خرد تجهیز‌ایستگاه‌های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید، نصب و راه‌اندازی‌ایستگاه‌های جدی را از دیگر اقدامات محیط زیست استان بیان کرد و گفت: تا قبل از ۱۴۰۲ استان فقط ۲‌ایستگاه سنجش آلودگی هوا  در شهرستان‌های بویراحمد و  گچساران داشت  که اغلب قطعات همین ۲‌ایستگاه هم  بدلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستهلک شده بودند و بمدت ۲ سال عملاً از رده خارج شده بودند.
وی گفت: در سال جاری با خردید تجهیرات جدید بومی تمام ایرانی موفق شدیم این ۲‌ایستگاه را مجدد وارد چرخه فعالیت کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه به راه اندازی۳‌ایستگاه جدید اشاره کرد و  افزود: در سال جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم ۳‌ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک، دهدشت و مجدد در گچساران خرید و راه‌اندازی نمایم.
وی گفت: گچساران بدلیل آلودگی‌های صنعتی متعددی که داراست هم اکنون ۲‌ایستگاه سنجش دارد که این‌ایستگاه‌ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اوزون هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این نشستها و تشکیل کارگروهها همه بدون فیدبک و بدون نتیجه هستن
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1