تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۴۶۸۸۳۷

پروژه مجتمع توانبخشی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بعد از 16 سال از سر گرفته می شود؟

۰
پروژه مجتمع توانبخشی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بعد از 16 سال از سر گرفته می شود؟
کبنا ؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به همت دولت برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان پس از ۱۶ سال انتظار، گفت: در پی سفر رئیس جمهور به استان، یکهزار میلیارد ریال برای مجتمع توانبخشی ایثارگران استان اختصاص یافت.
به گزارش کبنا نیوز، علی گودرزی مدیرکل برنامه وبودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان بازدید کردند.
سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه سال ۱۳۸۶ در سه فاز آغاز شد اما با گذشت ۱۶ سال با پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصد به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه استان به نسبت جمعیت بیشترین حضور در دوران دفاع مقدس را داشته، افزود: ساخت این مجتمع از نیازمندی‌های جامعه ایثارگران است اما در حال فرسوده شدن است.
هاشمی‌مهر بیان کرد: در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد مجتمع توانبخشی ایثارگران در دستور کار قرار گرفت و یکهزار میلیارد ریال به پروژه اختصاص داده شد که امسال و سال آینده به پروژه تزریق شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: پروژه مجتمع توانبخشی ایثارگران یاسوج در سه فاز ورزشی، فرهنگی و اقامتی و رفاهی احداث شد که فاز ورزشی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، فاز فرهنگی ۳۵ و فاز اقامتی و رفاهی ۱۳ درصد است اما در مجموع پروژه توانبخشی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه حوزه ایثار و شهادت استان در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد به خوبی دیده شد، گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدا تخصیص یافت.

هاشمی‌مهر ابراز کرد: همچنین مبلغ خوبی هم برای بیمارستان سلمان یاسوج در نظر گرفته شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: علاقمند به مجموعه بنیاد شهید هستیم و تلاش می‌کنیم خواسته‌ها و نیازهای آنها را جامعه عمل بپوشانیم.
علی گودرزی مدیرکل بودجه مرکزی بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید به تنهایی قادر به تکمیل مجتمع توانبخشی نیست و استان در این زمینه همکاری داشته باشد.
وی عنوان کرد: دولت در سفر دوم به استان اعتبارات خوبی اختصاص داده که ساخت و تکمیل پروژه از محل اعتبارات سفر انجام شود و تجهیز آن بر عهده بنیاد شهید باشد.
گودرزی بیان کرد: بنیاد سالانه هزینه زیادی را صرف خرید ویلچر و درمان جامعه هدف می‌کند و اعتبارات پاسخگو نیست که به تنهایی بتواند این مجتمع را تکمیل و به نتیجه برساند.
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد هم با بیان اینکه تنها استانی فاقد مجتمع توانبخشی هستیم، گفت: محدودیت اعتباری مهمترین مشکل پیش‌روی این پروژه است اما در صورتی که اعتبارات سفر دولت به استان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شود روند ساخت پروژه آغاز می‌شود.
رضا پارسیان نژاد بیان کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد رایل به مجتمع توانبخشی ایثارگران، از محل سفر سال گذشته معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید به استان ۱۸۰ میلیارد ریال برای گلزار شهدای گمنام و ۳۰۰ میلیارد ریال به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.
اسکلت آهنی مجتمع توانبخشی ایثارگران در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ سال است که به دلیل کمبود اعتبار خاک می خورد و زنگار بی توجهی بر این طرح نیمه تمام سنگینی می کند اما هم اینک با توجه به رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام در دولت سیزدهم ایثارگران امیدوارند این طرح تا پایان دولت تکمیل شود.

عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و این طرح پس از گذشت سال‌ها تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این طرح سالهاست که با کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کند و همین امر نیز به گفته مسئولان امر دلیل اصلی کندی عملیات اجرایی آن است.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که مجتمع توانبخشی و رفاهی ایثارگران ندارد البته طرح نیمه تمام این مجتمع در استان در قالب امکاناتی مانند زیرساخت‌های ورزشی، توان بخشی، اقامتی و آمفی تئاتر در دست ساخت است.
سال هاست که خانواده های شهدا و ایثارگران استان چشم انتظار افتتاح طرحی هستند که ۱۶ سال از عمر آن می گذرد و با توجه به سیاست دولت سیزدهم در تکمیل طرح های نیمه تمام نور امید در دل ایثارگران استان برای بهره برداری از این طرح مهم روشن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1