تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۶۸۷۸۴
رئیس پلیس فتا انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

40 میلیارد ریال مبلغ سرقت شده به حساب مالباختگان سایبری بازگشت / بیشترین جرائم اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

۰
40 میلیارد ریال مبلغ سرقت شده به حساب مالباختگان سایبری بازگشت / بیشترین جرائم اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟
کبنا ؛
رئیس پلیس فتا انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف 74 درصدی جرایم فضای مجازی در 7 ماه گذشته و بازگشت حدود 40 میلیارد ریال مبلغ سرقت شده به حساب مالباختگان سایبری خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، سرهنگ "سید مهدی عمران‌فر" اظهار داشت: کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر‌مجاز از حساب از طریق ارسال لینک‌های آلوده، قماربازی و هتک حیثیت و  نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین فراوانی جرایم سایبری در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
عمران فر با اشاره به اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌ها، آموزش‌های همگانی و اقدامات آموزشی برای افزایش آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم، متأسفانه شاهد وقوع جرایمی هستیم که ناشی از سهل‌انگاری کاربران و توجه نکردن به هشدار‌های پلیس فتا هستند.
وی عنصر زمان را در بررسی و برخورد با کلاهبرداران اینترنتی با اهمیت برشمرد و بیان داشت: شهروندان می توانند در هر ساعت از شبانه‌روز  در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰  گزارش کنند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1