تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۶۸۶۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

کارنامه پررونق کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲

۱
۱
کارنامه پررونق کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲
کبنا ؛اداره کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت کتابخانه عمومی مرکزی یاسوج (کتابخانه آیت الله ملک حسینی) به عنوان یکی از نهاد‌های متولی امور فرهنگی در کلیه سال به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعددی می‌پردازد و بنا بر آن دارد که کلیه سنین و سطوح تحصیلی جامعه را به صورت هدفمند مورد توجه و همکاری و جذب قرار دهد.
در این راستا در فصل تابستان که به عنوان فصلی که بیشترین اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید می‌باشد، با تدارک برنامه‌های علمی و فرهنگی، سعی بر آن دارد که حتی المقدور برای پر کردن اوقات جامعه و همچنین استفاده بهینه از آن، با تدارک برنامه‌های جذاب با رویکرد علمی و آموزشی و فرهنگی به فراخور مناسبت‌های مذهبی و آیینی و.... ، حضوری فعال در بازار دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان داشته باشد. در طی این مدت با همکاری اعضای همیشه فعال، نشست‌ها، معرفی‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی و تربیتی بسیاری در کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
برنامه‌های این مرکز فرهنگی استانی (کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد) مورد توجه و استقبال خانواده‌ها قرار گرفت و با حضور فعال کودکان، نوجوانان و سایر سنین بزرگسال در برنامه‌های متناسب با میل و علاقه خود در فصل تابستان موجبات خرسندی بوده است؛ به اجمال برخی از برنامه‌ها و آثار آن‌ها به قرار زیر می‌باشد:
۱. در سیزدهمین کارگاه {به آیین آسمان} که با همکاری خانه‌ی کتاب ایران و میزبانی کتابخانه‌ی مرکزی برگزار شد با همراهی سرکار خانم معصومه مرادی مدرس ادبیات و شعر کودک و نوجوان و همچنین حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد به محتوا، آسیب‌ها و جایگاه شعر آیینی در جامعه پرداخته شد و مورد استقبال قرار گرفت.
۲. به مناسبت ایام سوگواری محرم و همچنین به مناسبت اربعین حسینی در کتابخانه فعالیت‌های زیادی از جمله برگزاری مسابقه‌های نقاشی آیینی برای کودکان و همچنین برگزاری همین مسابقه در حسینیه‌ی ثارالله شهر یاسوج با هدف آشنایی کودکان نسبت به آیین عزاداری و شرکت در فعالیت‌های جمعی برگزار شد.
۳. مراسم اشعار آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان «محسن جبار نژاد» و شاعران متعدد این حوزه به صورت پرشور همراه با شعر خوانی اعضا و حاضران برگزار شد.

۴. تابستان گذشته کتابخانه مرکزی به محفلی برای یادگیری فرهنگ و ادب شایسته تبدیل شده بود. برگزاری کلاس‌های کتابخوانی با محوریت «آموزش مهارت‌های تربیتی» و «آشنا کردن کودکان با فرهنگ کتابخوانی» با مدرسی سرکار خانم خرمی نیا، «برگزاری کارگاه‌های نقاشی» و به‌امانت رفتن صد‌ها جلد کتاب و عضویت صد‌ها کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی، باعث رونق بخش کودک و نوجوان شد.
۵. به بهانه آغاز سیر مطالعاتی آثار دکتر رضا داوری اردکانی، تدارک برنامه‌ای با عنوان «تجدد و تفکر؛ درنگی در باب آثار و آرای دکتر رضا داوری اردکانی»، با حضور اهالی فرهنگ و کتاب و اساتید دانشگاه و معلمان و سایر افراد اهل ذوق و نویسندگان، در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با سخنرانی استاد دکتر محمدهادی محمودی.
۶. نشستی با محوریت و موضوع «طرح سیاست و قدرت در شاهنامه فردوسی» با حضور اهالی فرهنگ و علاقمندان به شاهنامه و فردوسی با سخنرانی دکتر محمدهادی محمودی و دکتر امرالله نصراللهی از نویسندگان صاحب نام استان.
۷. نشست گرم و صمیمی و میزبانی مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهالی رسانه و خبرنگاران رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری به مناسبت روز خبرنگار.
۸. گفت وگو و هم‌اندیشی پیرامون اشعار و آثار زنده یاد حسین پناهی شاعر پرآوازه استان با حضور دکتر محمد هادی محمودی و با حضور و استقبال اهالی فرهنگ و شعر و ادب هم استانی.



نام شما

آدرس ايميل شما

اولیا دانش آموزان
Iran, Islamic Republic of
عالی و فعال بود
ممنونیم همگی از مدیریت محترم کتابخانه
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1