تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۷۴۴۹
کبنا گزارش می دهد؛

ترافیک سرسام آور در خیابان های یاسوج / مسئولان ناتوان از حل معضل ترافیکی / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بویراحمد: جلسات برای حل معضل ترافیک یاسوج چه خروجی داشته است؟

۸
۲
ترافیک سرسام آور در خیابان های یاسوج / مسئولان ناتوان از حل معضل ترافیکی / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بویراحمد: جلسات برای حل معضل ترافیک یاسوج چه خروجی داشته است؟
کبنا ؛
شهر یاسوج به دلیل بافت قدیمی خیابان های مرکز شهر، پارک بی قاعده خودروها، نبود پارکینگ و ناکارآمدی و ناتوانی مسئولان مدیریت شهری از ترافیک رنج می برد.
به گزارش کبنا نیوز، همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید حدود 67 هزار دانش آموزان در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد به کلاس های درس می روند، که بیش از 6 هزار نفر از این دانش آموزان نیاز به جابجایی دارند. همین موضوع بر سنگینی ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر و تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خواهند افزود.
با وجود آنکه در هفته های اخیر جلسه شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در فرمانداری بویراحمد نیز این جلسه برگزار شد ولی هنوز هیچ خبری از عملی شدن مصوبات شورای ترافیک نیست.
جانمایی بسیاری از مدارس جانمایی خوبی نبوده و خصوصاً مدارس غیرانتفاعی در خیابان های شلوغ و پرتردد شهری مستقر شده اند، در حالی که آموزش و پرورش و شورای ترافیک باید روی جانمایی این مدارس که غالباً ملک اجاره ای هستند، نظارت بیشتری داشته باشد.
حمل و نقل یکی از مهمترین مسائل مدیریت شهری است که تاکنون شهرداری یاسوج از حل این معضل ناتوان بوده است. شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ گرهی از ترافیک شهری یاسوج باز نکرده و غالبا این جلسات بی فایده بوده است.
آیا مدیریت ترافیک شهر اصفهان سخت تر است یا مدیریت ترافیک در یاسوج؟ مسئولان ما عاجز و ناتوان از حل این معضل هستند و کارها را دست هیچ کاردانی هم نسپرده اند.
مردم یاسوج غالبا عادت به استفاده از خودروی شخصی دارند، بخصوص کارمندان که در وقت اداری اقدام به جابجایی دانش آموزان و فرزندان خود می کنند. که با این کار هم مروج بی نظمی در ادارات هستند و هم کارایی ادارات را پایین می آورند.
جلسات برای حل معضل ترافیک یاسوج چه خروجی داشته است؟
سرهنگ داوود بوستانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد گفت: نبود پارکینگ، کمبود وسایل نقلیه عمومی و تجمیع مراکز آموزشی و درمانی و مراکز خرید در هسته مرکزی شهر، از جمله دلایل ایجاد گره های ترافیکی در سطح شهر یاسوج است.

بوستانی اظهار کرد: از میدان شهدای نیروی انتظامی تا سه راه بیمارستان تعداد زیادی از مراکز درمانی مستقر شده اند و در این محدوده هیچ پارکینگی وجود ندارد.
بوستانی افزود: قریب به 67 هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد در حال تحصیل هستند که حداقل 60 هزار نفر از این افراد در سطح شهر یاسوج و بقیه در حواشی شهر تحصیل می کنند و این دانش آموزان در ساعاتی از صبح و ظهر و عصر با خودروی شخصی در حال تردد و حمل و نقل هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: یکی از معضلات ما این است که به دلیل نبود سرویس حمل و نقل، کارمندان فرزندانشان را به مدرسه می رسانند.
بوستانی اظهار کرد: شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد، شورای آموزش و پرورش استانی و شورای ترافیک شهرستان بویراحمد اخیراً نیز به این موضوع پرداختند ولی این جلسات چه خروجی داشته است؟
بوستانی تصریح کرد: مسئولان شورای ترافیک هیچ گونه همکاری موثری مبنی بر روان سازی ترافیک با پلیس نداشتند. شورای ترافیک مصوباتی داشته ولی نه ساماندهی ایستگاه ها انجام شد، نه تابلوهای علائم راهنمایی، رانندگی و  خط کشی های سطح خیابان به روز شد، نه سرویس های حمل و نقل برای مردم و دانش آموزان اختصاص داده شد. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که در وضعیت فعلی که هیچ پارکینگی وجود ندارد، ورزشگاه یاسوج تبدیل به پارکینگ وسایل نقلیه عمومی شود و در میدان انقلاب و میدان مقاومت زیرگذر و روگذر احداث شود تا از این طریق بخش زیادی از ترافیک یاسوج مدیریت شود.
وی گفت: پلیس خدوم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر حضور دارند، هر چند که به اندازه کل مدارس نیرو نداریم ولی در مناطق پرتردد و پر ترافیک نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارند و اقدام به روان‌سازی ترافیک می کنند.

به گزارش کبنا نیوز، حل معضل ترافیک یاسوج را باید شبیه یک پازلی در نظر بگیریم. ناکارآمدی مدیریت شهری، نبود حمل و نقل عمومی باعث می‌شود مردم از خودروی شخصی استفاده کنند، حتی اگر این استفاده برای آن‌ها هزینه دار باشد ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی تردد کنند. بطور کلی نبود وسایل حمل و نقل عمومی مزید بر علت این شده که فرهنگ استفاده از این وسایل هم در بین مردم ایجاد نشود و مردم یاسوج برای پیاده و سوار کردن دانش آموز خود حتی تا دم در مدرسه هم می روند. فرهنگ ترافیکی در این شهر خیلی پایین است. اما مهمتر از همه این است که هیچ مدیریتی روی ترافیک از سوی شهرداری و شورای ترافیک وجود ندارد و همین باعث می شود که مردم هم توجهی به این موضوع نکنند و فقط گلایه و نارضایتی است که می ماند! مسئولان استانی اگر نمی توانند برای حل این معضل کاری کنند از استان های توسعه یافته هم جوار کمک بخواهند، از جوانان تحصیل کرده و باتجربه همین استان کمک بخواهند! متأسفانه هیچ کدام از این اتفاقات تاکنون نیفتاده و هیچ عزمی هم برای حل این معضل جزم نشده است.







 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز تو این ایام اوج ترافیک حداقل به صورت مقطعی خیابان دادگستری قدیم و خیابان معلم را ی طرفه کنید
حسن کرمی
Iran, Islamic Republic of
وظیفه شناسی و تلاش صادقانه شما پرسنل راهور قابل تحسین و تقدیر است، که علی رغم تمام کم و کاست هایی که متحمل می شوید و فشار کمبود ها و کوتاهی دیگر دستگاه ها را به دوش میکشید ، ولی همچنان ، روزانه مشاهده می گردد که پر تلاش و پر انرژی انجام وظیفه می نمایید ، بدینوسیله از زحمات و خدمات شایسته شما پرسنل محترم راهور تقدیر و تشکر نموده و توفیقات روز افزون شما را از درگاه ایزد منان خواستاریم.
Iran, Islamic Republic of
هر وقت بی سواد سهمیه ای برای ما تصمیم میگیرن،نتیجه همینه که این روزا می بینید.
محسن بژم
Romania
با سلام و عرض ادب خدمت کاربران کبنا نیوز، با وجود اینکه سرهنگ بوستانی نهایت تلاش خود را در ارائه راهکارهای هوشمندانه و تخصصی برای رفع ترافیک که در جلسات شورای ترافیک بیان می‌کند، با این وجود اکثریت مسئولین شهر به فکر ارتقا شهرسازی و رفع ترافیک سنگین شهر یاسوج نیستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام.هیچ کاری که نکنید فقط پل چهارم را با همین وضعیت بازگشایی نمایید خیلی از ترافیک محدوده اکبرآباد آریوبرزن پل بشار حذف میشه.آسفالت هم نخواستیم با همین وضعیت خاکی پل را بازگشایی نمایید
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی یاسوج پلیس دارد؟؟؟
محمد آوری
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب سرهنگ بوستانی
تقدیر وتشکر ویژه از زحمات و تلاش های ایشان که واقعا با جدیت به دنبال رفع معظلات ومشکلات ترافیکی در سطح شهر یاسوج هستند مطمعنا اگر دیگر مسئولان ومتولیان اراده و احتمام ایشان را در خصوص این معظل ترافیکی داشتند به صراحت می توان گفت شهری بدون ترافیک یا حداقل ترافیک را داشتیم
با ارزوی موفقیت برای تمامی کارکنان پرسنل راهورشهرستان
محمد آوری
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید خدمت جناب سرهنگ بوستانی
تشکر ویژه از زحمات وتلاش ایشان در راستای حل مشکل ترافیک شهر یاسوج که علی رغم مشکلات زیاد دراین حوضه با جدیت پیگیر این موضوع هستند
بی شک اگر دیگر مسئولان چنین مسئولیت پذیری و اراده واحتمامی را در انجام امورات ترافیکی شهر داشته باشند قطعا به وضعیت مطلوب تری خواهیم رسید
با ارزوی موفقیت برای کارکنان پرسنل راهور
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1