تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۶۷۱۴۳

(ویدئو) هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی تهران را ترک کرد

۲
۰
(ویدئو) هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی تهران را ترک کرد
کبنا ؛منابع خبری گزارش دادند هواپیمای حامل پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.
به گزارش کبنا، همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر ورود پنج زندانی ایرانی به دوحه، خبرگزاری رویترز نیز نوشت هواپیمای قطری حامل پنج جاسوس آمریکایی، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.
دقایقی پیش خبرگزاری رویترز از حضور این افراد به همراه سفیر قطر در فرودگاه به منظور سوار شدن به هواپیمای قطری برای انتقال به دوحه خبر داده بود.
پس از تایید «محمد رضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واریز شدن منابع مالی آزادشده ایران از کره جنوبی در ۲ بانک قطری، خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) خبر داد پنج جاسوس آمریکایی سوار هواپیمای قطری شدند تا از ایران به دوحه، محل تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا منتقل شوند.
فرزین عنوان کرد: «روز گذشته از مقامات قطری نامه رسمی دریافت کردیم که حساب ۶ بانک ایران فعال شده و امروز معادل پنج میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب بانک‌های ایران و ۲ بانک قطری واریز شده است».
رسانه‌ها امروز خبر داده بودند که یک هواپیمای قطری در ایران امروز پنج جاسوس آمریکایی آزاد شده به همراه ۲ نفر از اعضای خانواده آن‌ها را به دوحه انتقال می‌دهد.
رویترز دقایقی بعد از این انتشار خبر نوشت پنج جاسوس آمریکایی با همراهی سفیر قطر و پیش از ترک ایران به مقصد دوحه، در فرودگاه تهران حضور دارند.
               
ایسنا همچنین نوشت: پیش از این خبرنگار ما کسب اطلاع کرده بود که طبق توافقات صورت‌گرفته، همزمان با تایید واریز منابع مالی آزاد شده ایران به حساب‌های متعلق به بانک‌های ایرانی در قطر، فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام می‌شود.
سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی که به جرم جاسوسی در زندان بودند و بخشی از حبس ۱۰ ساله خود را گذرانده‌اند و ۲ زندانی دیگر که نام آن‌ها اعلام نشده، قرار است با پنج ایرانی که به ادعای دور زدن تحریم‌های ایران در آمریکا در زندان هستند، مبادله شوند.
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در پاسخ به سوالی در عملیات تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هم گفت: «بر اساس آخرین اخباری که من دارم، امروز تبادل زندانیان انجام می‌شود و پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد می‌شوند و پنج زندانی آمریکایی در ایران نیز در اختیار این کشور قرار می‌گیرند».
کنعانی همچنین گفت ۲ نفر از شهروندان ایرانی آزاد شده در آمریکا به کشور باز می‌گردند و یک نفر دیگر نیز با توجه به حضور خانواده‌اش به کشور دیگری سفر می‌کند و ۲ نفر دیگر نیز با توجه با سابقه حضور و زندگی‌شان در همان آمریکا باقی می‌مانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کلو
Romania
خب پول به جیب کی رف،؟ ما ک هر روز فقیرتر و بدبخت تر میشیم
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه آمریکا فقط برای روحانی لولو خورخوره بود
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1