تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۶۷۰۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

خبرگزاری ایرنا؛ معاون سیاسی استانداری کردستان: شهر سقز کاملاً در آرام است / کشته‌شدن یک نفر در سقز تکذیب شد / دستگیری ۱۴ عضو گروهک‌های تروریستی در کردستان

۱
معاون سیاسی استانداری کردستان: شهر سقز کاملاً در آرام است /  کشته‌شدن یک نفر در سقز تکذیب شد / دستگیری ۱۴ عضو گروهک‌های تروریستی در کردستان
کبنا ؛خبرگزاری ایرنا در گزارشی به اتفاقات امروز شهر سقز پرداخت که در آمده آن را می‌خوانید. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان اخبار برخی کانال‌های معاند مبنی بر کشته شدن فردی با هویت فردین جعفری را تکذیب کرد.
مهدی رمضانی افزود: وضعیت شهر سقز امروز شنبه تاکنون کاملا ارام است و هیچگونه تجمع یا اعتراضی در این شهر برگزار نشده است.
گفته می‌شود فردی به نام فردین جعفری بعد از ظهر امروز پس از نزدیک شدن به یکی از مقرهای نظامی و بی‌توجهی به هشدارهای چندباره ماموران، پس از ورود به منطقه ممنوعه برابر مقررات از سوی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.
دستگیری ۱۴ عضو گروهک‌های تروریستی در کردستان
تیم تشکیلاتی گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب توسط سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان منهدم شد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از بازداشت ۱۴ نفر از عوامل و هسته‌های تشکیلاتی گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در شهر‌های مریوان، بانه، سنندج و دیواندره خبرداد.
‌سردار گشتاسبی با بیان اینکه صبح امروز یک تیم وابسته به ضدانقلاب در مریوان شناسایی و ۲ نفر بازداشت شدند اظهار داشت: در سنندج نیز ۷ نفر از عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند.
وی از بازداشت سه نفر از عوامل ضدانقلاب در دیواندره هم خبرداد و عنوان کرد: در بانه نیز ۲ نفر از عوامل گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب زیر ضربه اطلاعاتی قرار گرفتند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: این عوامل ضدانقلاب قصد ایجاد ناامنی در سطح استان را داشتند که با اقتدار اطلاعاتی ناکام ماندند.
‌سردار گشتاسبی افزود: تمام مناطق استان به ویژه شهر سقز همانند روز‌ها و ماه‌های گذشته در امنیت کامل قرار دارند.
سقز در آرامش کامل است
به گزارش کبنا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، با وجود تبلیغات وسیع رسانه‌های معاند و تشویق مردم سقز به برپایی تجمع و اعتراض، این شهر هم اکنون در آرامش کامل است.
چند روز است که رسانه‌های بیگانه و معاند، با استفاده از تمام امکانات و با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، مردم سقز و استان کردستان را به اعتصاب، تجمع و اغتشاش دعوت می‌کنند که با واکنش سرد مردم مواجه شد.

سقز در آرامش کامل است
در حالیکه طبق فراخوان رسانه های معاند و ضدانقلاب، قرار بود مردم امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۹ در میدان زندان این شهر تجمع کرده و از آنجا به سمت آرامستان آیچی برای برگزاری سالگرد فوت مهسا امینی حرکت کنند این فراخوان با هوشیاری مردم و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی، ناکام ماند.
سقز در آرامش کامل است
برخی از شهروندان سقزی به واسطه تعطیلی ادارات، امروز در پارک‌ها و فضاهای سبز حضور دارند و برخی نیز حتی مشغول به انجام بازی‌های محلی هستند.
 
شایعه دستگیری امجد امینی پدر مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی نیز که در رسانه‌های معاند و فضای مجازی هر از گاهی بازنشر می شود توسط مقامات استان تکذیب شده است.
        
برخی از مسافران هم که به این شهر سفر کرده اند در حال سپری کردن تعطیلات خود در پارک های داخل شهر هستند.

سقز در آرامش کامل استچ
بازداشت پدر مهسا امینی تکذیب شد
 در حالی که رسانه های فارسی زبان معاند در خبری مدعی دستگیری پدر مهسا امینی هستند، منابع آگاه به خبرنگار ایرنا می گویند این خبر کذب است و آقای امینی هم اکنون در منزلش در سقز است.
 کانال‌ها و گروه‌های معاند و ضد انقلاب با هدف تحریک مردم و تشویش اذهان عمومی، از ساعاتی پیش خبر کذب دستگیری امجد امینی پدر مهسا امینی را منتشر کرده بودند.
یک منبع آگاه در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و این فرد دستگیر نشده و در منزل خود بسر می برد.

فضاسازی ضد ایرانی رسانه‌های انگلیس در سالگرد اغتشاشات
 رسانه‌های انگلیس روز شنبه و به بهانه یک سالگی فوت مهسا امینی، در کنار شبکه‌های معاند مستقر در این کشور اقدام به فضاسازی‌های ضدایرانی و انتشار گزارش‌های جهت‌دار و تحریک‌آمیز در حمایت از اغتشاشات پارسال کردند.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز صبح امروز در خبری فوری، شایعه دستگیری پدر مرحومه مهسا امنیتی را بازتاب داد و ساعتی بعد مجری آن مدعی شد: «نیروهای امنیتی ایران وی را که در سالگرد مرگ دخترش بازداشت شده بود آزاد کردند.» این شبکه همچنین طی گفت‌وگو با یکی از فعالان ضد ایرانی این ادعا را مطرح کرد: «اعضای خانواده کسانی که در ‘اعتراضات’ پارسال کشته شدند دائم دستگیر و مورد آزار قرار می‌گیرند.»
اسکای نیوز همچنین با انتشار گزارشی در تارنمای خود ادعاهای حقوق بشری و مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران را تکرار کرد و مدعی شد: « معترضان در ایران و آنهایی که مجبور به فرار شده‌اند، یک سال پس از قیام ناشی از کشته شدن مهسا امینی، با فشارهای دولتی دست و پنجه نرم می‌کنند»
شبکه آی‌تی‌وی نیز در گزارشی تحریک‌آمیز ادعا کرد که دولت‌های جهان باید اقدامات بیشتری را برای پاسخگویی ایران صورت دهند. در این گزارش جهت‌دار که با انگیزه‌های سیاسی ضد ایرانی نوشته شده، از اعضای شورای حقوق بشر خواسته شده تا ماموریت کمیته به اصطلاح حقیقت یاب را که مارس سال آینده میلادی به پایان می‌رسد تمدید کنند.
روزنامه‌های انگلیس نیز از جمله گاردین، ایندیپندنت و دیلی تلگراف به شکل‌غیر متعارفی ماجرای سالگرد اغتشاشات را منعکس کردند. گاردین ضمن بازتاب شایعه دستگیری پدر مرحومه امینی، در گزارشی به نقل از منابع ناشناس مدعی شد فضای امنیتی کشور پارسال شد. دیلی تلگراف نیز مدعی تداوم «اعتراضات» ضد حکومتی با گذشت یک سال از مرگ مرحومه امینی شد. ایندیپندنت هم در گزارشی از تلاش ایران برای جلوگیری از آنچه «اعتراض» نامید شد.
اما تارنمای شبکه بی‌بی‌سی با لحن متفاوتی ادعا کرد که شرایط اجتماعی کشور در نتیجه حوادث پارسال تغییر کرده و زنان از آزادی لازم برخوردار هستند. در این گزارش تلاش شده تا فرهنگ غیر اسلامی را امری جا افتاده و عادی در جامعه ایران معرفی کند.
از سویی باب بلکمن رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و اسرائیل و از طرفداران سرسخت گروهک تروریستی منافقین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) به نشست اخیر اعضای این فرقه با اعضای پارلمان اشاره و ادعا کرد: به من به حمایت از این جنبش برای آزادی ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه می‌دهم.
این درحالیست که دیروز انگلیس در اقدامی هماهنگ با آمریکا، استرالیا و کانادا در تداوم مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و تداوم حمایت از اغتشاشات پارسال علیه شخصیت‌ها و نهادهای کشورمان وضع کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه طی بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای حقوق بشری افزود که این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش، علیه ایران وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد اغتشاشات پارسال آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.
طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به سلسله تحریم‌های ضد ایرانی این کشور در حمایت از اغتشاشات، آمده است: بریتانیا بیش از ۳۵۰ مقام و نهاد ایرانی از جمله دادستان کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس نیز با تکرار مواضع مداخله‌جویانه لندن در امور داخلی ایران ادعا کرد که تحریم‌های جدید «پیام روشنی را ارسال می‌کند که بریتانیا و شرکای ما همچنان در کنار زنان ایرانی خواهند ایستاد»
این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانسته و تصریح کرده است که کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.
وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
1