تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷۰۳۳
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد: فقر آهن در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است / فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوان اثرگذار است / بویراحمد آمار بالای خودکشی را دارد

۲
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد: فقر آهن در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است / فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوان اثرگذار است / بویراحمد آمار بالای خودکشی را دارد
کبنا ؛
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد افزود: فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوانان اثرگذار است، به همین دلیل در طول سال تحصیلی مکمل آهن و مکمل ویتأمین دی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
بهنام نیازی در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز به تشریح وضعیت بهداشتی مدارس شهرستان وبیراحمد پرداخت و گفت: اوایل مهرماه طرح غربالگری و معاینات اولیه پزشکی و دندانپزشکی را داریم.
وی اظهار کرد: ضمن اینکه در حوزه بهداشت محیط، کارشناسان نظارت بر سرویس‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه محیط را انجام می‌شود و در همین خصوص به فرمانداری گزارش‌هایی داده شده است.
نیازی بیان کرد: واکسیناسیون کل دانش‌آموزان را داریم ولی عمده سختی کار ما معاینات پزشکی هستند.
نیازی افزود: در فصل سرد امکان ابتلا به بیماری‌های تنفسی و گوارشی بالا است به همین دلیل کارشناسان آموزش‌های بهداشتی از جمله تشریح مباحث وسیع پزشکی از جمله بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و ارگونومی نشستن را انجام می‌دهند.
وی گفت: برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان و عفونت‌های زنانگی ماما به مدارس مراجعه می‌کند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: بویراحمد آمار بالای خودکشی را دارد، به همین دلیل مرکز بهداشت بطور کامل رصد می‌کند و دانش‌آموزانی که مشکلات افسردگی، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی، درسی دارند شناسایی و تحت نظر قرار می‌گیرند.
وی گفت: بیماری‌های روانی قابل درمانی مثل افسردگی، اختلال دوقطبی، اضطراب عامل اصلی خودکشی هستند که شناسایی و درمان نیز آغاز می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: عدم موفقیت تحصیلی، مشکلات خانوادگی، جدایی والدین از جمله دلایل خودکشی نوجوانان بوده است.
نیازی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چندین مورد به دلیل عدم موفقیت تحصیلی شاهد خودکشی دانش‌آموزان بودیم.
نیازی اظهار کرد: به تبع کشور، فقر آهن در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است، که به دلیل سبک تعذیه‌ای و عدم مصرف حبوبات و گوشت است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوانان اثرگذار است، که به همین دلیل در طول سال تحصیلی مکمل آهن و مکمل ویتأمین دی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: در تمامی گروه‌های هدف از جمله دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و دوره ابتدایی این مکمل‌ها توزیع می‌شود.
نیازی خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر آمار کووید ۱۹ افزایش یافته که همزمان با بازگشت زوار اربعین صورت گرفته است.
وی گفت: انتظار ما این است که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در تجمات نیز ماسک زدن فراموش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحد
Iran, Islamic Republic of
فقر و وضعیت بد معیشتی بر گرده مردم سنگینی میکند.
ازدواج نکردن و عدم فرزندآوری بهتر از این است که بچه فقیر تحویل جامعه داد.
احسان
Iran, Islamic Republic of
اتقلاب چند ساله شده؟؟؟؟
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
1