تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۶۸۸۴
در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

بحث مشاور اتاق بازرگانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد / منوچهری: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ورود گردشگر رتبه آخر کشور را دارد / تنگ مهریان به وضعیت آبشار یاسوج دچار نشود

۰
بحث مشاور اتاق بازرگانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد / منوچهری: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ورود گردشگر رتبه آخر کشور را دارد / تنگ مهریان به وضعیت آبشار یاسوج دچار نشود
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات تولیدکنندگانی که اقساط عقب مانده بانکی دارند باید مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلاتشان حل شود.
به گزارش کبنا نیوز، عبداله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج شامگاه امروز ( سه‌شنبه 21 شهریور ماه 1402) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: عدم تعادل نرخ ارز یكی از معضلاتی است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.
قبادی بیان کرد: تولیدکننده‌ای که ۴ قسط تسهیلات خود را پرداخت می‌کند و بعد اقساط عقب افتاده پیدا می‌کند باید مشکلش بررسی شود.
پس از این، مناطق ۱۱‌گانه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته امین منوچهری_ مشاور اتاق بازرگانی یاسوج_ و بر اساس سامانه گردشگری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری در ۱۱ منطقه نمونه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله ماپرویز، قلات گناوه، شلالدون، دشتک دیل، موگرمون، کاکان و... هیچگونه اقدام مؤثری در حوزه گردشگری صورت نگرفته است.
بر اساس این آمار و اطلاعات، گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد گردشگران ورودی به استان (گردشگران داخلی و خارجی) در رتبه آخر کشوری قرار دارد.
این موضوع محل مناقشه و بحث میان مشاور اتاق بازرگانی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد شد. با وجودی که این آمار و اطلاعات از دفتر مناطق نمونه گردشگری رونوشت شده مدیرکل گردشگری این آمار را رد کرد.
به گفته طالبی‌پور_ مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد_ در برخی مناطق از جمله دشتک دیل، شلالدون، کمردوغ سرویس‌های بهداشتی، آب و برق و آلاچیق نصب شده است و اعتبارات ۱۰ میلیارد و کمتر هزینه شده است.
به دلیل اینکه دو طرف به نتیجه خاصی نرسیدند بررسی این موضوع با ارائه مستندات و مدارک به جلسه بعد موکول شد.
تنگ مهریان به وضعیت آبشار یاسوج دچار نشود
پس از این منطقه نمونه گردشگری تنگ مهریان مورد بررسی قرار گرفت. تنگ مهریان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد استان کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل نزدیکی به پیست اسکی کاکان و منطقه برف گیر گردنه باباحسن و منطقه زیبای آب نهر و دشت لاله‌های واژگون از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.
با وجود موقعیت ویژه این منطقه، هنوز تنگ مهریان به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی نشده است.
منوچهری_ مشاور اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: اگر این تنگه بر اساس یک طرح جامع گردشگری ساماندهی نشود به وضعیت آبشار یاسوج دچار می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تنگ مهریان طرحی را می‌خواهیم اجرا کنیم که معارضاتی دولتی دارد، قرار است ظرف ۲۰ روز آینده برای حل مسأله هیئتی وارد استان شوند.
عسگری تصریح کرد: معضلات تنگ مهریان باید بصورت فرااستانی و در سطح وزارتخانه حل شود. باید بازدیدی از تنگ مهریان صورت بگیرد و دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را بنویسند و یک تحلیل اقتصادی صورت بگیرد.
وی گفت: موضوع دیگر مناطق ۱۱‌گانه گردشگری استان است که مؤلفه‌های مغفول مانده احصا شود تا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در جهت رفع معضلات تلاش کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در تنگ مهریان مشکلات زمین‌داران بصورت طبقه‌بندی شده احصا و به معاونت اقتصادی تحویل داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1