تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۴۶۶۸۶۹
کبنا گزارش می‌دهد

پیاده‌رو‌های یاسوج در تسخیر دستفروشان و پارک خودرو‌ها

۱
۱
پیاده‌رو‌های یاسوج در تسخیر دستفروشان و پارک خودرو‌ها
کبنا ؛معابر و پیاده روی خیابان‌های شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به تسخیر دستفروشان و پارک خودرو‌ها درآمده است به گونه‌ای که عابران برای تردد مشکل دارند.
معابر و پیاده روی خیابان‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به پایتخت طبیعت ایران به تسخیر دستفروشان و پارک خودرو‌ها درآمده، به گونه‌ای که عابران برای تردد مشکل دارند و به نوعی چهره‌ای زشت از مبلمان شهری به نمایش گذاشته است.
از روز اولی(سال ۱۳۴۹) که بنا شد یاسوج به عنوان یک شهر کوهپایه‌ای شکل و شمایل شهری بگیرد، متولیان امر به دلیل بی‌تدبیری و عدم دور‌اندیشی سنگ بنای این شهر را کج نهادند و این بنای کج ادامه داشت و در دو دهه اخیر شدت گرفته است تا جایی که باید گفت بیشتر مشکلات در بافت جدید شهر از جمله شهرک‌های اطراف همچون شهرک امام حسین(ع)، شهرک جهاد و... بوده تا جایی که حتی در برخی از بافت‌های جدید یک متر پیاده رو دیده نشده و خبری دیده شدن فضای آموزشی، تفریحی و فرهنگی - مذهبی نیست.
جالب است هم اکنون مشکلات و معضلات در بافت قدیم شهری یاسوج به مراتب کمتر از بافت جدید است به گونه‌ای که به طور مثال بلوار بویراحمد به عنوان یکی از خیابان‌های قدیمی شهر یاسوج کمترین مشکل را دارد و معبر‌های مشخص شده برای عابر با عرض بسیار مناسب طراحی و اجرا شده و برای رفت و آمد کمترین مشکل وجود دارد.
خیابان‌های یاسوج این روز‌ها حال و روز خوشی ندارند و به نوعی در تسخیر دستفروشان و پارک خودر‌ها در آمده‌اند و شهروندان را از حق قانونی خود برای عبور آرام در پیاده رو محروم کرده‌اند و مستمر در معرض خواهش فروشنده‌های گذری و تنه‌های دیگر افراد قرار می‌گیرند.
تسنیم در ادامه نوشت: بررسی نشان می‌دهد روزانه بر تعداد متخلفان و متجاوزان به حریم پیاده‌رو‌های شهر یاسوج افزوده می‌شود و ایجاد مزاحمت، سد معبر و مانع رفت و آمد عابرین پیاده به یک مشکل تبدیل شده که در صورت عدم چاره‌اندیشی به چالش تبدیل خواهد شد.
یکی از ساکنان منطقه شهرک جهاد یاسوج  گفت: واقعیت امر چیزی به نام محل عابر پیاده نداریم و در واقع معابر کم عرض در اختیار ساختمان سازان برای انباشت نخاله‌های و مصالح‌های ساختمانی است.
محمدرضا رحیمیان می‌گوید: باور کنید یک روز از میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان هفتم تیر یاسوج که کمتر از ۵۰۰ متر طول دارد را به دلیل ازدحام دستفروشان بیش از ۲۰ دقیقه طی کردم.
تسنیم در پایان نوشت: غلامی، معاون اجرائیات و رفع سد معبر شهرداری یاسوج در این باره گفت: جمع‌آوری دستفروشان در پیاده رو‌ها، تابلو‌های مزاحم در سطح شهر و معابر و خودرو‌های دوره گرد در ورودی و خروجی شهر در دستور کار بوده و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
البته نباید فراموش کرد مسأله دسفروشان یک موضوع اجتماعی بوده و در واقع فراتر از سد معبر و قوانین مرتبط با شهرداری‌ها است و در واقع باید در برنامه‌ریزی‌ها دیده شوند زیرا مردم برای تهیه کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب محل رجوع به دستفروش هستند و دستفروش نیز از این طریق ارتزاق می‌کند، پس مدیریت شهری باید بفکر ساماندهی وضعیت موجود باشد و به گونه‌ای مدیریت کند که با حفظ رضایت اجتماعی دستفروش و شهروند از زیبایی شهر کاسته نشود و دیگران نیز متحمل آزار و اذیت نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا عجیبه دو روزه یاسوج بودم کلیه مغازه ها پیاده روی جلوی نیازشون را گرفتن و وسایل چیدن کسی هم کاری به کارشون نداره و یاسوج پر شده از وانت میوه فروش
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
1