تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۶۶۵۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

آوار زلزله سی‌سخت بر روی این واحد تولیدی سنگینی می‌کند / 15 کارگر بیکار شده منتظر یک میلیارد تومان / آقای عسکری بسم‌الله اگر مرد کاری!

۳
۰
آوار زلزله سی‌سخت بر روی این واحد تولیدی سنگینی می‌کند / 15 کارگر بیکار شده منتظر یک میلیارد تومان / آقای عسکری بسم‌الله اگر مرد کاری!
کبنا ؛تولید و اشتغال نیروی انسانی، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد. بیکاری علاوه بر اتلاف منابع انسانی، مسایل و مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه دارد، مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی بارهای بار بر این مسئله تاکید کرده‌اند. اما متأسفانه گاهی دیده می‌شود که به دلیل بی‌توجهی مسئولان امر یک واحد تولیدی تعطیل می‌شود و کارگران آن از کار بیکار می‌شوند و مصائب و معضلات زیادی در ادامه برای آنها به وجود می‌آید. واحد تولیدی قارچ دارویی و خوراکی شهر سی‌سخت به دلیل تخریب‌های ناشی از زلزله بهمن‌ماه 1399 و کمبود نقدینگی تعطیل شد، اکنون مدیر این واحد تولیدی و 15 کارگر بیکار شده از کار نیازمند توجه مسوولان هستند.
به گزارش کبنا، 
زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ۱۳۹۹سی سخت کهگیلویه و بویراحمد تلفات جانی نداشت، خسارات مالی و خرابی‌های برجای مانده از آن شاید قابل جبران باشد اما آوارهای زلزله سی‌سخت همچنان بر پیکر بسیاری از قشر‌های مختلف این دیار سنگینی می‌کند.
زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در ۲۹ بهمن ماه سال ۹۹ شهر سی سخت و برخی مناطق شهرستان دنا را به شدت لرزاند؛ این زلزله باعث تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی خانه‌های شهر سی سخت و شهرستان دنا شد و بر اساس برآورد‌های اولیه یک هزار واحد نیاز به بازسازی و ۱۹ واحد مقاوم‌سازی داشت و همچنین ۶۸۰ واحد هم در روستا‌ها هم دچار خسارت شد.
زلزله ۲۹ بهمن ۹۹ در سی سخت اگرچه تلفات جانی به‌همراه نداشت و حتی خسارات و خرابی‌های آن‌ها نیز قابل جبران، اما پس لرزه‌های روانی و دلهره و اضطراب ناشی از آن همچنان بر پیکر بسیاری از قشر‌های مختلف مردمی این دیار سنگینی می‌کند و پیداکردن مصادیق و افراد و خانواده‌هایی که درد‌های عمیق ناشی از آن حادثه دلخراش دارند فراوان است.
آوار زلزله سی‌سخت بر روی این واحد تولیدی سنگینی می‌کند / 15 کارگر بیکار شده منتظر یک میلیارد تومان / آقای عسکری بسم‌الله اگر مرد کاری!
علی جانی پور دارای مدرک حسابداری است که حدود ۱۲ سال در زمینه پرورش قارچ دکمه‌ای و صدفی فعالیت دارد. این جوان کارآفرین پس از اتمام تحصیلاتش به دلیل علاقه زیادی که به کار گلخانه‌ای و پرورش قارچ داشت کمر همت را برای ایجاد واحد پرورش قارچ در سی سخت محکم بست.
این تولید‌کننده قارچ گفت: با وجود مخالفت برخی از نزدیکانم از ایجاد واحد
پرورش قارچ دل به دریا زدم و تمام سرمایه زندگی‌ام را پای کار آوردم و به همراه خودم ۱۵ فرد بیکار را در کارگاهم مشغول به کار کردم.
جانی پور عنوان کرد: همه چیز خوب پیش رفت، فروش بسیار خوبی داشتم و قارچ این واحد تولیدی به عنوان محصولی بسیار با کیفیت در بازار جای خود را باز کرده بود و حتی چند مشتری از عراق و کویت هم برای صادرات این محصول درخواست داده بودند.
وی ادامه داد: تا اینکه ورق برگشت و زمین لرزه ۵.۶ ریشتری بهمن ماه ۹۹ یک شبه همه چیز را ویران کرد. این زلزله خسارت زیادی به شهر سی سخت وارد کرد و مهمتر از همه زیرساخت‌های این شهر را از بین برد.
این تولید‌کننده قارچ ابراز کرد: بیش از هفت هزار میلیون ریال در زلزله این واحد تولیدی خسارت دید و زیر بار مشکلات تا توانست کمر خم کرد.
جانی پور عنوان کرد: ظرفیت تولید این واحد ۲۰۰ تن قارچ در سال بوده که اکنون همه سالن‌ها آسیب دیده‌اند. اما جانی پور در مقابل مشکلات کوتاه نیامده و در اتاق نگهبانی این واحد تولیدی هنوز قارچ تولید می‌کند و‌ امیدوار است دوباره بتواند این واحد را سر پا نگه دارد و به کشوار‌های خارجی صادرات داشته باشد.
جانی پور می‌گوید: سر پا کردن این واحد در مجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد اما اگر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به من اختصاص دهند دوباره این واحد تولیدی را فعال و به چرخه تولید باز می‌گردانم.
وی از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی می‌گوید که چرا هنوز پس از ۹۰۰ روز پیگیری کسی با او همکاری نکرده که و تنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل سیل مانسون قرار است به او بدهند که آن هم گویا تنها مبلغ کمی‌اش را دریافت می‌کند.
جانی پور تأکید کرد: چنانچه ۱۰ میلیارد ریال در اختیارش قرار گیرد مکانیزاسیون و مولد اولیه‌اش را خریداری می‌کند و در عرض دو ماه تولید خواهد داشت.
او می‌گوید قسط معوق دارد و شرایط زندگی‌اش تحت الشعاع این مشکلات قرار گرفته است و اکنون نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.
این پرورش دهنده قارچ در سی سخت می‌افزاید: آرزو دارم مسئولی زنگ بزند و بگوید آقای جانی پور این طرح را برایت جمع می‌کنم و دستت را می‌گیرم تا دوباره قارچ تولید کنی اما فریاد رسی نداشته‌ام
جانی پور در آخر گفت که چنانچه ۱۰ میلیارد ریال
تسهیلات در اختیار بنده قرار گیرد طرح را تنها در مدت ۲ ماه سر پا می‌کنم و تولید قارچ خواهم داشت و ۱۵ کارگر بیکارم را دوباره به کار برمی گردانم.
احیای واحد‌های تولیدی از ابزار‌های تحقق رشد اقتصادی است که این مهم به عنوان یکی ازسرفصل‌های کاری دولت از ابتدای فعالیت خود در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن در استان‌های مختلف به ویژه کهگیلویه و بویراحمد به نتایج خوبی رسیده است.
در حالی که هیئت دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد همواره بر رفع موانع تولید صحبت می‌شود. اما برخی از مسوولان مربوطه در این رابطه کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
در رابطه گفت: امسال قرار است اعتباری برای احیای طرح‌های راکد و نیمه راکد قرار داده شود که با تزریق این اعتبار به چرخه تولید بازگردند.
داریوش حصار افزود: واحد تولیدی پرورش قارچ مذکور در سی سخت در سی سخت واقع شده و پس از زلزله دچار خسارت شد.
وی بیان کرد: تسهیلاتی برای این واحد پرورش قارچ در نظر گرفته شده است که منتظر این اعتبار هستیم و این تسهیلات مختص واحد‌های راکد است.
آوار زلزله سی‌سخت بر روی این واحد تولیدی سنگینی می‌کند / 15 کارگر بیکار شده منتظر یک میلیارد تومان / آقای عسکری بسم‌الله اگر مرد کاری!
جانی پور هنوز‌ امید داشت که با حمایت دولت و متولیان امر می‌تواند از نو شروع کند و همه چیز را دوباره بسازد تا ۱۵ کارگر بیکار شده این واحد دوباره به کارشان برگردند.
الا ۱۵ کارگر بیکار واحد پرورش قارچ دنا منتظر توجه دولت سیزدهم هستند تا دوباره به کارشان برگردند و همچنان چشم انتظارند.
قارچ یک موجود زنده است و هر کجا که شرایط زیست آن فراهم شود امکان تولید و حیات دارد. بازار قارچ استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان کشش ورود تولیدکنندگان جدید را دارد. ترویج و رونق کشت آن نیازمند حمایت، آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی برای مصرف هرچه بیشتر این ماده پرخاصیت خوراکی و افزایش سطح تقاضای آن در بازار است. کهگیلویه و بویراحمد داشتن اراضی و مکان‌های مناسب از ظرفیت بالایی برای پرورش و توسعه کشت قارچ خوراکی برخوردار است. پروش قارچ می‌تواند کمک چشمگیری به اقتصاد خانواده کند، به همین دلیل در سال‌های اخیر رواج بسیاری یافته است. قارچ‌های خوراکی سه نوع رایج از جمله قارچ صدفی، دکمه‌ای و شیتاکه دارند و لذیذترین آن‌ها قارچ دکمه‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیرزمونی
United Kingdom
این آقا مطالب را تقریبا .گفته. اولا ایشان چندین سال است که تولید ندارد و وام را میگیرد و در جاهای دیگر هزینه میکند و وامی جدید میگیرد که وامهای قبل را تسویه کند. اون سوله ها رو هم زد چون دیگه مجبورش کردن وگرنه این آقا سرمایه و تسهیلاتی که گرفته بود در بورس بر باد داد و شانسش گفت زلزله آمد و بهانه را انداخت روی زلزله. یک نفر را بیاورید که ایشان برایش بیمه رد کرده باشد بعد عنوان کارآفرینی را برایش استفاده کنید. ایشان تنها دلش خوش است وام بگیرد و لباس رنگارنگ بخرد با تیم ها به کوه سفر نماید. تولید کجا بود. زلزله را بهانه کردند که وام ندهند و مسئولین هم فهمیدند که ایشان اصلا کارش تولید نیست که بخواهند تسهیلات جدیدی برایش درنظر بگیرند. پولا رو گذاشت بورس حالا .....
Iran, Islamic Republic of
دهها میلیارد تومان جهت خسارات زلزله در بخش های کشاورزی تزریق شد، آیا کسی جوابگوست که چرا این طرحها هنوز بازسازی نشده اند؟؟؟
آیا این کارگاه تخریب شده و معطل تزریق تسهیلات نمونه های مشابه دیگری در شهر سی سخت دارد ؟؟؟
آنهم تسهیلات و کمکهایی که به همین نام و زمینه تخصیص داده شد. !!!؟؟؟
United Kingdom
جناب فرماندار بجای خرج اعتبارات زلزله سی سخت در مناطق دیگر شهرستان که هیچ خسارتی از زلزله ندیده بود به همچین واحد های تولیدی کمک می کردید
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1