تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۶۶۳۷۰
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد از شورای شهر یاسوج انتقاد کرد

شورای شهر یاسوج مفتضح‌ترین در عملکرد، رکورد دارترین در حواشی، بی‌نظم‌ترین در برنامه‌ریزی، ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری، فعال‌ترین در حیف و میل منافع عمومی است

۱۹
۴
شورای شهر یاسوج مفتضح‌ترین در عملکرد، رکورد دارترین در حواشی، بی‌نظم‌ترین در برنامه‌ریزی، ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری، فعال‌ترین در حیف و میل منافع عمومی است
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای به شدت از عملکرد شورای اسلامی شهر یاسوج انتقاد کرد.
شورای شهر یاسوج مفتضح‌ترین در عملکرد، رکورد دارترین در حواشی، بی‌نظم‌ترین در برنامه‌ریزی، ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری، فعال‌ترین در حیف و میل منافع عمومی استبه گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
باید با روحیه‌ای بسیجی یعنی با «احساس تکلیف‌، بدون توقع‌، فداکارانه‌، بدون خودنمایی و برای رضای خدا» کار کرد و حتی یک روز را برای خدمت به مردم از دست نداد.
امام خامنه‌ای ( مدظله العالی )
با بررسی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در می‌یابیم؛ که اصلی‌ترین رسالت شورای‌های اسلامی، پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم و نظارت بر امور روستا، بخش و شهر می‌باشد و هم چنین متوجه گستردگی دامنه فعالیتی و حیطه وظایفی و اختیاراتی این شورا‌ها می‌شویم. لکن پس از دقت نظر در عملکرد شورای شهر یاسوج، خلاف رسالت فوق متصور می‌شود؛ به گونه‌ای که با مداقه در عملکرد شورای کنونی شهر یاسوج، با صراحت تمام می‌توان، عدم شایستگی لازم، سوء مدیریت و نیز کمبود خدمت صادقانه و پیگیرانه را عنوان کرد.
طبق تبصره اول ماده ۷۱ قانون تشکیلات و وظایف شورا‌ها، یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای شهر، انتخاب شهردار بلافاصله پس از رسمیت یافتن است؛ انتخاب شهرداری که در ایام زیست فعالیتی ششمین شورای شهر یاسوج، از عامیانه‌ترین حواشی بوده است و از ابتدا تا به حال، کانون توجه بوده و کماکان نیز بلاتکلیف است و با سرپرست اداره می‌شود و همین مسأله ابتدایی‌ترین مصداق سوء مدیریت و سوء مسئولیت و هم چنین محرزترین ترک فعل شورا می‌باشد.
آنچه درباره ششمین شورای شهر یاسوج حائز اهمیت است، حواشی بی‌پایان و وضع آشفته مداوم آن است. شورایی که وقت خود را مصروف حواشی کرده و بیشتر محلی برای قهر و آشتی، تصمیمات سلیقه‌ای، جدال‌های شخصی و بهانه تراشی برای فرار از مسئولیت بوده است، تا محلی برای تشکیل شورا جهت خدمت‌رسانی و انجام وظایف قانونی؛
درست است که اختلاف سلایق خود از دلایل پیشرفت است اما وقتی اعضای شورا تفاهم و همدلی که منشأ خیر و صلاح است را نداشته باشند، تعادلی برای گفت و گوی کارساز و شور کردن نیز نخواهند داشت؛ لذا نامیدن این نهاد به شورا صحیح نیست.
نکته‌ای که از دیرباز تا کنون مورد غفلت بوده است و ضرورت دارد به آن پرداخته شود، توجه شورای شهر در فعالیت‌های خود به مختصات شهر اسلامی و آبادانی شهری از منظر تمام شاخصه‌هایی است که در ماده اول قانون تشکیلات و وظایف شورا‌ها به آن اشاره شده است و مصداق‌هایی چون استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، حفظ اصالت اسلامی و ملی در امورات، پرداختن به نیاز‌های فوری در عین اهتمام به کار‌های زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین، تأثیر ناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ثروت، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد، سالم‌سازی محیط زیست و تسهیل زندگی مردم از ملزومات آن است؛
اما به آن‌ها توجهی نمی‌شود! به طوریکه اکثر افراد شورا‌های شهر را شورایی صرف، برای انجام امورات بنایی و زیربنایی به معنای حوزه عمرانی می‌دانند و از شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی آن‌ها آگاهی ندارند.
بر همین اساس متذکر می‌شویم که با بررسی بافت فرهنگی شهر یاسوج به ضدفرهنگ‌هایی برمیخوریم که بسیار لازم است در برنامه جدی و مستمر شورای شهر قرار گیرد که به همین منظور پیشنهاد می‌شود شورای شهر هیئتی‌اندیشه ورز یا گروه مرجع علمی-تجربی با حضور نخبگان، دانشگاهیان و دانشجویان جهت آمایش و احصاء مسائل استان و یافتن راهکار‌های مناسب برای آن‌ها تشکیل دهد. چرا که بنیاد این نهادِ اجتماعی، حل عملگرایانه مشکلات عینی مردم و از اهدافش راحت‌تر و اخلاقی‌تر کردن زندگی شهروندی است.
معتقدیم شورای کنونی شهر یاسوج تقریباً به حال خود ر‌ها شده و مبتلا به حالت خلأ و کمای اجرایی می‌باشد. بر همین اساس ضرورت داشت و دارد که فرمانداری بویراحمد، استانداری و سازمان بازرسی با ورود جدی، بدون تعارف و سازنده، ضمن نظارت و حسابرسی مؤثر، وضعیت بهتری را بر شورای شهر یاسوج حاکم کنند و به جلسات مختصر فاقد خروجی بسنده ننمایند تا شورای شهر براساس وظایف خود خدماتی هر چه بهتر و در شأن مردم در دوسال پیش رو ارائه دهد. اما متأسفانه بعد از گذشت دو سال شاهد اهمال و ترک فعل نهاد‌های نظارتی در این زمینه بوده‌ایم.
فقدان نظارتی‌ای که مبتلابه همیشگی استان بوده و عنصر مفقودی بر تمام مراجع در استان می‌باشد؛ به گونه‌ای که شاهد تصمیماتی کاملاً سلیقه‌ای، قانون گریزی و عمل کردن مطابق‌امیال شخصی هستیم و نمود واقعی و واضح آن را در وضعیت اجاره بها‌ها و آشفتگی در حوزه مسکن استان مشاهده می‌کنیم که بالتبع این مهم خود جای شرح مفصل دیگر دارد.
اکنون برای یافتن پرسش‌هایی که ما را در پاسخ به چرایی ناکارآمدی ششمین شورای شهر یاسوج می‌رساند، کافی است نگاهی واقع بینانه داشته باشیم. نگاهی که بر اساس آن با جرأت تمام می‌توان عنوان کرد، عملکرد طایفه‌ای و قومیتی دلیل اصلی این ناکارآمدی است. موضوعی که اهم مسأله استان و علت اصلی و مبرهن عقب افتادگی استان از توسعه بوده و کماکان نیز می‌باشد؛ اما متأسفانه نه خود ما مردم استان و نه مسئولان به آن توجه وافر نداریم! هم چنین می‌توان از رویه ناصحیح رأی جمع کردن کاندیدای شورا‌های شهر، دست‌یابی به کرسی شورا به هر قیمت، وعده دادن‌های پوشالی و شعار‌های فانتزی و رویایی، فقدان نظارت کارساز و مطلوب نهاد‌های نظارتی و فقدان توانمندی و شایستگی و دانش لازم اعضا‌های شورا‌های شهر نیز نام برد.
اینک ضمن دعوت از اعضای شورای شهر یاسوج، جهت حضور در دانشگاه‌ها و پرسش و پاسخ با دانشجویان پیرامون ایرادات عملکردی، مواردی را مطرح می‌کنیم که ضرورت می‌دانیم از طرف مسئولان به صورت شفاف پاسخ داده شوند:
۱- شفاف‌سازی پیرامون امتیازاتی که در شهر یاسوج وجود دارد و ویژه اعضای شورای شهر هستند. اینکه این امتیازات چه میزان و چه اساس قانونی دارند؟
۲- شهرداری و شورای شهر یاسوج ناظر به رشوه خواری و مبارزه‌ی با آن و هم چنین برخورد با افراد فرصت طلب و سودجو کاملاً شفاف پاسخ دهند.
۳- نگاه جامع اعضای شورای شهر و شهرداری یاسوج با توجه به حیات طیبه اسلامی و عنوان پایتخت طبیعت کشور بودن شهر یاسوج چگونه است؟
۴- چرا وضعیت نابسامان شهرداری و شورای شهر یاسوج تعیین تکلیف نمی‌شود؟ (چه توسط مسئولین این دو نهاد و چه توسط مراجع بالادستی و نظارتی)
۵- چرا طرح تفصیلی که سال ۱۳۹۵ بازنگری شده و در سال ۱۳۸۵ برای آخرین بار توسط اداره راه و شهرسازی تحویل شهرداری شده بود ( و این در حالیست که می‌بایست هر ده سال این طرح بازنگری شده و تحویل شهرداری شود ) بعد از گذشت ۱۷ سال هنوز از طرف اداره راه و شهرسازی به شهرداری یاسوج تحویل داده نشده است؟
۶- چرا معوقات و بدهی‌های میلیاردی پسماند ادارات حتی خود استانداری سر موعد برای شهرداری یاسوج پرداخت نشده است؟
آنچه مشخص است کارنامه نامطلوب شهرداری و شورای شهر یاسوج در سایه فقدان نظارت جدی و نیز همکاری مؤثر ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های استان است که با این منوال، دیوارشان همچنان کج خواهد رفت و مطابق معمول مردم باید هزینه آن را بپردازند و ارائه خدمات رفاهی به آنان به صورت نسبی می‌گردد تا جاییکه در فقدان شهردار داشتن شهر یاسوج، دانشگاه‌های این شهر امکان انعقاد قرارداد برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان در ترم تحصیلی آتی را نداشته باشند!
کلام آخر؛
با بررسی دقیق وضعیت فعلی شهر یاسوج که مصداق بارز رنگ رخساره نشان می‌دهد از سر درون است؛ به وضوح در می‌یابیم که گزافه نیست اگر می‌گویند ششمین شورای شهر یاسوج، مفتضح‌ترین در عملکرد، رکورد دارترین در حواشی، بی‌نظم‌ترین در برنامه‌ریزی، ضعیف‌ترین در تصمیم‌گیری، فعال‌ترین در حیف و میل منافع عمومی و کم اهمیت‌ترین به اعتماد مردم می‌باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

بهروز
Iran, Islamic Republic of
قطعا برای خودشون و اطرافیانشون منافع زیادی داره که بعضیاشون چندین دهه است ول بکن شورا نیستن.
بویراحمد
Russian Federation
دقیقا شورای شهر یاسوج فقط کارش اینه که زمین های مشکل دار رو اعضا با قیمت ارزان از صاحب زمین بخت برگشته که هیچ امیدی به رفع مشکلش ندارن مشکلشون رو درست می‌کنن صدها برابر میفروشن
میلیاردها تومن سود موندم چرا هیچ نهاد نضارتی رو این دستگاه نظارتی نداره
Iran, Islamic Republic of
چه فایده؟!
تا /ملت پابرجاست این مسائل هم گریبانگیرشون هست
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی شهرداری اینکه عرض می شود۱ هجوم روستاها به شهر ودرست کردن دردسر ازجمله همین افراد دست فروش کنار خیابان ومعابر که بسیار برای شهرداری معضل بزرگی هست ۲ این همه نیرو الکی که وارد شهر داری شده وهر روزه هم اضافه می شود ۳ ورود افرادی به شهرداری که هیچ کاری بلد نیستند ۴ فرهنگ شهر نشینی
رضا
Iran, Islamic Republic of
بعضی از افردا شورا فقط به فکر پر کردن جیب خود هستن کسی به فکر شهر نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ‌دستگاه نظارتی عملکرد شورای یاسوج رو زیر نظر نمیگیره از حساب بانکی و ارتباطاتشان و اموالشان،چرا منحل نمیکنن این شورا رو چ خاصیتی داره در این شهر غیراز رانت و کثافت کاری ،چ قدرت و منفعتی درش وجود داره که باید در انتخابات ها درگیری بدهد شورای شهر یاسوج،اقای /ک بلد نبود حرف بزنه چرا ایقد بلبل شده در شورا ،خواهشمندیم دستگاههای نظارتی ورود پیدا بکنند و این شهرداری رو بر خلاف سایر کشور شورای شهر و ساختمانشو منحل کنن
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر نباشه. شهردار به وظایف خود بهترعمل میکنه .شورا شهرفقط فقط سنگ انداختن جلوی پیشرفت شهردار ی هست فقط منافع خودشان رادرنظرمیگرند.خدا عاقبت همه ما رابخیر کنه بااین وضعیت شوراها
داریوش
Iran, Islamic Republic of
کاش یه قانونی بود شورای شهر یاسوج را منحل کنه .واقعا شهرو به زاغه کردن همش مقصر شوراها هستن فقط دارن پول شهرو چپاول می کنند و کارایی که ندارند دارن خسارت هم وارد می کنند
م
Iran, Islamic Republic of
نظر‌من‌ شورای شهر وشهردار لطف کنیتون داخل ماشین بشینن برن داخل شهر مثال ۶۰ متری فلکه جهاد آخر آسفالت فلکه ساعت کلیه ماشینهای دسفروشی جاده رو گرفتن خداوکیلی اگه خودتون بریت داخل شهر اگه این شهر اینطوری بود به اون شورا وشهرداری و ومسولین میگیت چی وبعد کلیه کوچه ها وخیابان ها آسفالت غیر استاندارد هستن دسندازی ببخشی فقط بفکر خودتون هستید موقع رای ریزی میایید التماس میکنیتون
محمود
Iran, Islamic Republic of
کبنا سیت نیصرفه 😂😂✌✌
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فقط رانت است ببینید تمامی اعضای شورا از چند سال قبل تا کنون که رفتند شورا چقد وضعشان خوب شده و برج ساخته اند ببینید زنین های بین جاده سی سخت و جمعه بازار یاسوج در بنسنجان که قرار بود فضای سبز بشه مخفیانه اول خود و فامیلاشون خیلی زیر قیمت خریدند سپس از فضای سبز خارج کردند و ميليارد ها سود بردند خدا ازشون نگذره
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
به داد شهربی پناه ومظلوم سیسخت برسید...متاسفانه بحران بزرگی دراداره شهر بوجودآمده ودرحدفاجعه است...
فریاد
Iran, Islamic Republic of
تمام مردم استان با این چالش مواجه هستند این ضعف به چه کسی بر میگرده
Romania
شاهقلی چه ربطی وه مهقلی داره ؛ کاش هر کی در مملکت ما در جای خود و در مکان تخصص خود همسطح با سواد خویش قرار می گرفت و کاش هر کی سرش به کار خویش بود و در محدوده ی اختیارات خویش فرمایش می کرد .
Iran, Islamic Republic of
انتخابی بوده که بر اساس فامیلی دوستی آشنایی نه بر اساس تعهد وتخصص توسط خودتون انجام گرفته چرا معترضید
رضایی
Romania
تا خدا خدای کنه شهرمون یاسوج رنگ شهر نشینی نمیگیره چون تمامی اداراتمون پارتی بازیه و هرکی به فکر خیشه.. به قولی یاسوج یه روستایی پیشرفته هست...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم متولیان و ناظرین چرا علیرغم اینهمه دلیل و مدرک حاضر به انحلال این شورای فشل نکردن و جالبتر و غم انگیز ترشهردار هم بین خودشان انتخاب کرده اند انحلال شورا دیر شده است
اندرخو زیلایی لهفراخ
Iran, Islamic Republic of
بدترین دوران استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ مدیریت دارن پشت سر می‌گذارند
از آخرین روستای زیلایی تا گچساران مرکز استان که دیگه فاجعه است
Iran, Islamic Republic of
بی عقلی و رفاه طلبی و خودبینی و خودخواهی و تجاوز و تضییع حقوق و توهین و تخریب جایگاه اجتماعی دیگران و مسئولیت گریزی و قانون شکنی و قانون گریزی و دروغ و کلاهبرداری و تمرکز و تجسس در زندگی خصوصی دیگران و خشونت کلامی و درگیری و قتل از ویژگیهای مردم ناسپاس این سرزمین است که هرگز اصلاح نخواهند شد هرچند برای حفظ موقعیت و منافع تغییر چهره میدهند. صرفنظر از معدود افراد روشن ضمیر، خطرناکتر از ایرانی جماعت در جهان خلقت وجود ندارد ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1