تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۶۵۶۳۷
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد:

در خصوص مالیات آلایندگی گچساران از سال 94 تا 1401 مطالبه داریم / مالیات کل بازار کهگیلویه و بویراحمد کمتر از 5 درصد است

۳
۱
در خصوص مالیات آلایندگی گچساران از سال 94 تا 1401 مطالبه داریم / مالیات کل بازار کهگیلویه و بویراحمد کمتر از 5 درصد است
کبنا ؛مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در خصوص مالیات آلایندگی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ هنوز مطالبه داریم، و ممکن است بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان حق مردم باشد، که تشخیص میزان مالیات کاری تخصصی است و بطور دقیق نمی‌توانیم در این خصوص حرفی بزنیم.
به گزارش کبنا نیوز، اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ جزء ادارات برتر در سطح کشور شناخته شد. از طرفی مالیات آلایندگی گچساران از مواردی بوده که از طرف این اداره بطور جدی مطالبه شده و به گفته میلاد فرخان هنوز مطالباتی در این خصوص وجود دارد که مورد پیگیری اداره کل امور مالیاتی استان قرار دارد و احتمالاً پس از این، خبر‌های خوشی به مردم خواهد رسید.
وی در خصوص اینکه مردم می‌گویند اداره مالیاتی از برخی افراد کمتر مالیات می‌گیرد و از برخی بیشتر، گفت: از سال ۱۴۰۰ هوشمندسازی اخذ مالیات راه افتاده است، بر اساس پایانه‌های فروشگاهی مطالبه مالیات داریم، لذا تشخیص علی الرأس مالیات وجود ندارد و نظریه‌های انسانی در بحث بازار و کسبه وجود ندارد.
۶۰ درصد بازار کهگیلویه و بویراحمد معاف از پرداخت مالیات شدند
فرخان در پاسخ به سووالی در خصوص اینکه برخی از کسبه از پرداخت میزان مالیات نگران هستند، بیان کرد: ۶۰ درصد از بازار استان کهگیلویه و بویراحمد معاف از پرداخت مالیات شدند، ۱۵ درصد بازار که مشمول تبصره ۱۰۰ شدند مشمول پرداخت مالیات زیر ۱ میلیون تومان شدند، حدود ۵ درصد از بازار با توجه به فروش بر اساس دستگاه پوز مشمول مالیات بالاتری شدند.
فرخان با بیان اینکه ضریب سود هر واحد کسب بر اساس قانون مشخص می‌شود، افزود: مالیات حق بیت المال است و به خود مردم برمی گردد. در برخی موارد ۳ برابر پرداخت مالیاتی از طرف اداره مالیات به مردم برگشته است.
مردم تخلفات را گزارش کنند
وی بیان کرد: اگر پزشکان و برخی اصناف مطالبه‌ای غیر از پرداخت با دستگاه پوز داشتند، مردم می‌توانند این موارد را گزارش کنند، این جرائم غیر قابل بخشش است و واحد کسبی در صورت این تخلف جریمه می‌شود.
مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد اخذ نمی‌شود
فرخان اظهار کرد: برخی از فروشگاه‌ها ثبت در مرکز کشور هستند، که در کل کشور شعبه دارند، این فروشگاه‌ها و شرکت‌ها مالیاتی به استان پرداخت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه دو نوع مالیات داریم، افزود: مالیات مستقیم این فروشگاه‌ها در استان اخذ نمی‌شود، و مالیات عملکردی یا مالیات غیرمستقیم این فروشگاه‌ها در استان دریافت می‌شود.
فرخان با بیان اینکه به مالیات مشاغل اقتصادی و بازار نگاه درآمدی وجود ندارد، گفت: مالیات بازار، مالیات پایینی است و جمعاً مالیات کل بازار در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۵ درصد است.
ابهامات مالیات آلایندگی گچساران
وی گفت: مالیات آلایندگی خوزستان مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ بوده است، پرونده این مالیات در دیوان عدالت اداری در جریان بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: سال گذشته نیز اداره کل امور مالیاتی استان مالیات آلایندگی گچساران را مطالبه کرد و به دیوان عدالت اداری شکایت شد، آن چیزی که تشخیص داده شد ۱۰۵ میلیارد تومان مالیات بر آلایندگی سال ۱۳۹۳ گچساران بوده که رأی قطعی مربوط به این سال گرفته شد، ۵۰ میلیارد تومان را در همان زمان توزیع کرده بودند، ۵۵ میلیارد تومان را نیز طی سال ۱۴۰۱ وصول و توزیع کردیم.
وی افزود: در خصوص سنوات قبل، از ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ در خصوص مالیات آلایندگی گچساران مطالبه داریم، و ممکن است بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان حق مردم باشد، که تشخیص میزان مالیات کاری تخصصی است و بطور دقیق نمی‌توانیم در این خصوص حرفی بزنیم. استان ما در این خصوص در وضعیت خوبی است و ان‌شالله در آینده خبر اخذ این مطالبات به مردم داده می‌شود.
اصلی‌ترین محل هزینه‌کرد مالیات بر ارزش افزوده مبلمان شهری است
فرخان اظهار کرد: وصول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به سختی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مالیاتی استان صورت می‌گیرد، و باید در جای درست خود مصرف شود، بر اساس قانون اصلی‌ترین محل اعتبار و هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده مبلمان شهری و عمران شهری است.
توصیه به شهرداران
وی افزود: خیلی از مردم سؤال می‌کنند مالیاتی که پرداخت می‌کنیم، چه می‌شود؟ اگر شهرداران محترم استان زمان افتتاح یا کلنگ زنی پروژه‌ها در خصوص تأمین مالی پروژه سخن بگویند و اگر هزینه یک پروژه از سوی مالیات بر ارزش افزوده است بگویند تا مردم هم بدانند.
فرخان گفت: برخی از شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در برنامه‌های افتتاحیه و کلنگ زنی عنوان کرده‌اند که اگر مالیات بر ارزش افزوده نبود نمی‌توانستیم خیلی از بخش‌ها یا پروژه‌ای را انجام دهیم.
۵۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده در استان هزینه می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت می‌کنند، در استان هزینه می‌شود. لذا انتظار داریم شهرداران عزیز که تکلیف قانونی دارند که مشخص کنند پروژه‌هایی که از محل مالیات بر ارزش افزوده احداث می‌شوند مشخص کنند. این موضوع را از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطالبه کرده‌ایم و اگر این موضوع در رسانه‌ها بیان شود مردم دلگرم شده و بطور شفاف مشخص می‌شود که این اعتبار کجا هزینه شده است.
فرخان با اشاره به اهمیت آگاهی مردم و انجام تکلیف قانونی در خصوص پرداخت مالیات گفت: گاهی اوقات فردی به دلیل بی‌توجهی به مالیات مشمول پرداخت جریمه‌های گزاف می‌شود در حالی که می‌توانست به موقع مالیات ناچیز خود را پرداخت کند تا مشمول جریمه نشود.
وی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی آمادگی ارائه مشاوره رایگان به افراد را دارد گفت: ما از اینکه افراد بتوانند معاف از مالیات شوند خوشحال می‌شویم، چون کسی که معاف می‌شود قطعاً فرد وظیفه‌شناسی بوده و به موقع مالیات خود را پرداخت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مملکت رو مالیات بستن و قطعا در آینده ای نه چندان دور خیلی از صنوف تعطیل خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
مفت مفت مدیرکل شدی رفت
الان هم سی خوت...
کارمند مالیاتی
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بساطتان را مالیاتی و دارایی شماها چه به اقتصاد شما همون حاشیه بازی اداره دارایی رو جمع کنید اقتصاد رو پیش کش !!!!!!
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1