تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۴۶۵۱۱۷
برکات سفر هیئت دولت به شهرستان مارگون در گفت و گوی اختصاصی کبنانیوز؛

سد سقاوه ابرپروژه ای که به دست وزیر کشور کلنگ زنی شد / چرا در ابتدا حضور رئیس جمهور در مارگون لغو شد؟ / تخصیص 315 میلیارد تومان برای راه های روستایی مارگون / دو راهدارخانه در مناطق برف گیر مارگون / 15 روستا تا پاییز امسال گازرسانی می شوند / اعتبارات استانی شهرستان مارگون 2 برابر شد

۲۳
۱
سد سقاوه ابرپروژه ای که به دست وزیر کشور کلنگ زنی شد / چرا در ابتدا حضور رئیس جمهور در مارگون لغو شد؟ / تخصیص 315 میلیارد تومان برای راه های روستایی مارگون / دو راهدارخانه در مناطق برف گیر مارگون / 15 روستا تا پاییز امسال گازرسانی می شوند / اعتبارات استانی شهرستان مارگون 2 برابر شد
کبنا ؛
شهرستان مارگون اولین شهرستان محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است که حضور رئیس جمهور در این شهرستان بطور ویژه ای در برنامه سفر هیئت دولت قرار گرفت، در این سفر رئیس جمهور، وزیر کشور، معاون زنان و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از مارگون بازدید کردند. فرماندار مارگون در این خصوص گفت: برای اولین بار در طول 44 سال عمر پر برکت انقلاب آیت الله رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که به شهرستان مارگون و به دیدار عشایر آمدند که افتخار بزرگی برای مردم شهرستان ما است.
مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز، به جریان سفر رئیس جمهور به مارگون پرداخت. اندرخور در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: سفر ریاست جمهوری به دشت سقاوه قصه درازی دارد، در نشست اولیه با تیم ریاست جمهوری، آقای استاندار این ایده را دادند که رئیس جمهور با عشایر استان و استان های همجوار دیدار داشته باشند که این ایده جزو برنامه رئیس جمهور قرار گرفت و اولین برنامه نیز قرار گرفت.
چرا در ابتدا حضور رئیس جمهور در شهرستان مارگون لغو شد؟
به گزارش کبنا نیوز، اندرخور افزود: اما به دلیل دستگیری چند تن از منافقین در استان، تیم امنیتی رئیس جمهور نسبت به حضور آیت الله رئیسی در فضای باز دشت سقاوه حساس شدند و در ابتدای امر برنامه تعطیل شد. ما قبل از آن برنامه ریزی و تقسیم کار دقیقی صورت دادیم و تدارک اولیه کار را دیدیم، ارزیابانی که از تهران آمدند، همه چیز را بررسی کردند که پس از آن از آقای مهدوی فرماندار شهرستان بویراحمد و بنده فرماندار مارگون بخاطر این برنامه ریزی دقیق تقدیر کردند و به گفتۀ خودشان اولین باری بود که در یک استان چنین برنامه ریزی خوبی را دیده بودند.
وی گفت: در خصوص امنیت این همایش و برنامه های مارگون، شورای تأمین استان و شهرستان، امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی استاندار، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی فراجا، مدیرکل امور عشایر استان که چند روز شبانه روز تلاش می‌کرد، زحمات زیادی کشیدند.
اندرخور افزود: با چند تن از مدیران از جمله اداره فرهنگ و ارشاد، گردشگری و مدیران محترم شهرستان مارگون جلسه شورای اداری تشکیل دادیم، در این جلسه و بعد از آن فضای عشایری خیلی خوبی را در دشت سقاوه ایجاد کردیم. قرار بود بین ساعت 8:30 تا 9 رئیس جمهور در مارگون حضور پیدا کنند، ولی برنامه کمی جلوتر افتاد و رئیس جمهور ساعت 8 در مارگون حضور یافتند، هر چند که جمعیت کثیری از عشایر به استقبال رئیس جمهور آمدند، ولی اگر ساعت 10 این برنامه برگزار می شد، پیش بینی ما این بود که حدود 10 هزار نفر در برنامه استقبال حضور پیدا کنند.
فرماندار مارگون گفت: برای اولین بار در طول 44 سال عمر پر برکت انقلاب، آیت الله رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که به شهرستان مارگون سفر و به دیدار عشایر آمدند که افتخار بزرگی برای مردم شهرستان ما است. مردم از یک روز قبل آنقدر ذوق زده و خوشحال از سفر بودند که از یک روز قبل گروه گروه به فرمانداری می آمدند و از تیم استانداری برای حضور رئیس جمهور در شهرستان تشکر می کردند.
وعده رئیس جمهور برای عشایر
وی بیان کرد: در دیدار با عشایر قرار بود رئیس جمهور قول و وعده هایی با قابلیت اجرایی به عشایر کل کشور بدهند که خدا را شکر تصمیمات خوبی گرفته شد. اولین نیاز عشایر پنل های خورشیدی است که برای شستشو و روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. آیت الله رئیسی دستور دادند که تا پایان سال تأمین اعتبار شود و تمام عشایر از پنل های خورشیدی بهره مند شوند.
اندرخور گفت: طرح تأمین نهاده های دامی از جمله قول هایی بود که رئیس محترم جمهور بود، طرح معیشتی عشایر در خصوص گیاهان دارویی، طرح گردشگری و صنایع دستی، زنجیره گوشت قرمز، پرواربندی بصورت امانی از جمله برنامه ها بود.
وی با اشاره به دیگر طرح های سفر هیئت دولت به شهرستان گفت: ایل راه ها و جاده های عشایری، آبرسانی به عشایر، طرح احداث خانه بهداشت عشایری نیز طرح نو و جدیدی است که مطرح شد.
اندرخور اظهار کرد: آقای آذرفر مدیرکل امور عشایر استان در این سفر زحمات زیادی کشیدند و سه شبانه روز نخوابیدند. آقای سرهنگ رضایی و سرهنگ شاهینی و فخراحمد از بسیج عشایر زحمات زیادی کشیدند.
پروژه سد سقاوه سه ساله است
اندرخور با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری پروژه های خوبی افتتاح و کلنگ زنی شد و برای مردم شهرستان مارگون خیر و برکت زیادی داشت، افزود: پس از حضور رئیس جمهور، وزیر کشور در شهرستان حضور یافتند، سفر رئیس برنامه و بودجه کشور به دلایلی لغو شد و معاون ایشان در سفر حضور یافتند. در این سفر سد سقاوه با اعتبار اولیه 472 میلیارد تومان و تخصیص نقدی 50 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت می شود، مدت زمانی اتمام و بهره برداری از سد سه ساله است. بودجه تمام شدۀ سد یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

فرماندار مارگون در خصوص مزایای سد سقاوه گفت: سد سقاوه ابرپروژه ای بود که به دست وزیر محترم کشور کلنگ زنی شد، و برای مردم و روستاهای همجوار برکت زیادی دارد، آب کشاورزی و آب صنعتی کارخانجات تأمین می شود، بحث گردشگری در این منطقه رونق پیدا می کند.
تخصیص 315 میلیارد تومان برای راه های روستایی مارگون
اندرخور در اشاره به اینکه بازدید از جاده روستای کم برخوردار مورزرد زیلایی را در برنامه داشتیم، گفت: از روستاهای کم برخوردار بازدید صورت گرفت، و جاده مورزرد نیز بازدید شد، تصمیم گرفته شد که برای زیرسازی و آسفالت این جاده 115 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود.
وی با بیان اینکه گام اول توسعه هر شهرستان و دهستانی راه روستایی است، گفت: بیش از 200 کیلومتر جاده خاکی در شهرستان وجود دارد که 315 میلیارد تومان برای راه های روستایی در سفر ریاست جمهوری مصوب شد که 115 میلیارد آن برای مورزرد زیلایی و 100 میلیارد تومان برای جاده های بخش زیلایی از جمله روستای چاهن، دره سهه و ... ، همچنین 100 میلیارد تومان برای جاده های دلی رج، سیلاب کلوار و ... تصویب شد.
650 میلیارد تومان کل اعتبارات مصوب مارگون در سفر هیئت دولت
فرماندار مارگون با بیان اینکه 650 میلیارد تومان پروژه در سفر دوم ریاست جمهوری مصوب شده، افزود: در بحث کشاورزی، ورزش، زیرساخت های شهر مارگون، احداث ساختمان فرمانداری و بخشداری اعتبار مصوب شد.
اندرخور اظهار کرد: شهرداری مارگون درآمد پایداری ندارد و فقط از مالیات ارزش افزوده ارتزاق می کند، در این سفر 50 میلیارد تومان برای زیرساخت های سطح شهر در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی اعتبارات نیز دیده شده و با قطعیت پیدا کردن مصوبات و تخصیص اعتبارات، برای مردم تشریح خواهد شد.
اندرخور با بیان اینکه 40 میلیارد تومان برای پروژه های طرح اقدام درنظر گرفته شده که هفته آینده در بخش زیلایی و با حضور استاندار کلنگ زنی می شوند، افزود: در سرفصل هایی مثل آب شرب، ورزش، راه، طرح هادی روستایی، آسفالت معابر این اعتبار درنظر گرفته شده که 20 میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و 20 میلیارد تومان نیز از طریق استاندار محترم تقبل شده است.
احداث دو راهدارخانه در مناطق برف گیر مارگون
وی گفت: با توجه به برف سنگین در زمستان ها یکی از پروژه های مهم درخصوص راهدارخانه ها است، در زمستان گذشته 22 ریزش بهمن در جاده زیلایی داشتیم و 18 روز جاده بسته بود، برف تا سه متر در این منطقه ارتفاع داشت.
اندرخور افزود: لذا در این مسیر باید راهدارخانه احداث شود، افزود: خوشبختانه راهدارخانه زیلایی به مناقصه رفته است و باید در جاده سیاه‌کوه در مکانی مناسب کلنگ زنی شود. سیلاب کلوار نیز یکی از مناطق برف گیر است و ساختمان راهدارخانه در این نقطه تجهیز می شود تا مشکلی در این نقطه نداشته باشیم.
کلنگ زنی کلینیک یا بستردرمان
وی با بیان اینکه احداث کلینیک یا بستردرمان مورد توجه وزیر کشور قرار داشت، گفت: از طریق کارخانه سیمان یا از طریق اعتباراتی که در سفر هیئت دولت مصوب شده این کلینیک در آینده کلنگ زنی می شود، همچنین سال گذشته یک آزمایشگاه مجهز در درمانگاه مارگون راه اندازی کردیم، همچنین دستگاه های رادیولوژی بطور کامل خریداری شده و در آینده نزدیک رادیولوژی راه اندازی می شود.
اندرخور گفت: بسیار بی سابقه بود که هم رئیس جمهور، معاون برنامه و بودجه کشور، وزیر کشور و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مارگون حضور یافت.
فرماندار مارگون خاطرنشان کرد: در تمام زمینه‌ها 650 میلیارد تومان برای شهرستان مارگون درنظر گرفته شده که بسیار بی سابقه است.
15 روستا تا پاییز امسال گازرسانی می شوند
اندرخور افزود: در سال 1402 ، طرح گازرسانی به 15 روستای شهرستان مارگون اجرایی شد و این تعداد روستا تا اول پاییز از نعمت گاز برخوردار می شوند.راه روستایی دلی تنگو آسفالت شد.
وی با بیان اینکه اگر فرزندان این استان در مرکز کشور صاحب مسوولیت شوند، قطعا برکات زیادی برای شهرستان خواهد داشت اظهار کرد: یک سالن ورزشی وارد فاز اجرایی شد، دو چمن مصنوعی افتتاح شد، در صورت تأمین زمین در منطقه شهنیز یک سالن ورزشی کلنگ زنی می شود.
اندرخور افزود: یکی از تأکیدات ریاست جمهوری این بوده که در سفر دوم پروژه های راکد و نیمه تمام فعال شوند، خصوصاً پروژه هایی که قدمت بیش از 5 ساله دارند و به نتیجه نرسیده اند.
اعتبارات استانی شهرستان مارگون 2 برابر شده
اندرخور درخصوص اینکه امسال اعتبار استانی شهرستان مارگون 2 برابر شده افزود: سال 1401، 45 میلیارد تومان اعتبار استانی شهرستان مارگون بوده، که 35 میلیارد تومان از این میزان تخصیص پیدا کرد، امسال این میزان اعتبار به 90 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: هر سال فقط فرمانداری ها بر اعتبارات استانی نظارت داشتند و دخیل بودند ولی الان از صفر تا صد اعتبارات شهرستان، در اختیار فرمانداری ها قرار می گیرد تا نظارت صورت بگیرد.
فرماندار مارگون در خصوص تعارضات محلی شهرستان مارگون گفت: مردم باید تعارضات را کنار بگذارند تا شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم.
اندرخور خطاب به پایگاه خبری کبنا نیوز گفت: شما جزو سرمایه های استان هستید و مردم کوچه و بازار به شما اعتماد دارند، هم سواد رسانه ای دارید، دلسوز هستید، مطالبه گر هستید و شناخت خوبی از روند مدیریتی استان دارید، افتخار می‌کنم که چنین رسانه ای در سطح استان داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
عالم و آدم می دانند که حضور رئیس جمهور در شهرستان مارگون بدستور استاندار و برنامه ریزی اداره کل امور عشایر استان بوده و کلیه عملیات اجرایی آن توسط اداره امور عشایر استان انجام گرفت و هیچ اداره در آن دخیل نبود.
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر روستا نبود نه وزیر کشور نه معاون برنامه و بودجه نمی رفتندمارگون.
دکتر روستا وزیر کشور را نیز برد تا سد سقاوه را کلنگ‌زنی کرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر آذرفرد و سرهنگ رضایی که تدارک سفر رئیس جمهور به شهرستان مارگون را فراهم کردند و این برنامه را اجرا کردند،
عشایر
Iran, Islamic Republic of
برنامه های خوب و قابل توجهی از طرف اداره امور عشایر اجرا شدند و باعث آبروداری شهرستان مارگون شد. با تشکر از عوامل اجرایی اداره امور عشایر استان که باعث و بانی حضور ریاست جمهور در مارگون شدند
تابش
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار تو کجای این معادله ای!!!!
حضور رئیس جمهور در شهرستان مارگون بدستور استاندار و پیگیری دکتر روشنفکر و دکتر آذرفر بود.
رسا
Iran, Islamic Republic of
کسی ادعا نمیکنه سد تنگ سرخ با یکصد و سی میلیون مترمکعب ابر پروژه هست ولی سقاوه با هشت میلیون مترمکعب آب پروژه هست؟؟ یه مقدار مطالعه داشته باشید بد نیست آقای فرماندار
Iran, Islamic Republic of
والا
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید خدمت فرماندار جوان و انقلابی شهرستان مارگون واقعا دست مریزاد اقای فرماندار کل کاشتین
سید
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله حاجی شهرستان مارگون جهت برون رفت از محرمیت ب همچین مدیری نیاز داشت تشکری هم داشته باشم از دکتر روشنفکر جهت انتخاب ایشان در این مسند
کر ایل زیلایی
Iran, Islamic Republic of
افتخار ایل بزرگ زیلایی حاج مختار اندرخور
کر همچی تموم سردار ایل مون حاجی عزیز
Iran, Islamic Republic of
بشنو و باور مکن این هم از آن بلوف های دویست سیصد درصد افزایش بودجه است که نماینده ی ناتوان از خواندن عادی یک عدد چهار رقمی مطرح می کرد
فرماندارمارگون ..
عزیز
Iran, Islamic Republic of
حاجی
انتظار داشتم این همه اعتبار جذب کنی الحق ک کارخته کردی و ای سفر ریاست جمهوری
حاجی تکی ب مولا
قربونی
Iran, Islamic Republic of
حاجی مختار اندرخور نعمت بزرگی هستی برا شهرستان مارگون
درود بر سردار ندای وحدت و زنده باد سردار ایل شهید پرور زیلایی حاجی محبوب دلها
ابعلی
Iran, Islamic Republic of
حاجی واقعا هرجا مسند داشتن گل کاشتن چند ماه آموزش پرورش بی واقعا نجات دادن اونجا رو
حالا هم دارن شهرستان مارگون رو گلستان میکنن
انشاالله ب زودی بر مسند استانداری ببینمت حاجی عزیز
علی
Iran, Islamic Republic of
بچیل یه چی بگوم/ چه مدرکی پست گرفته
خدا و داد ما برسه یکی و مسیولین ما هست
شهنیز
Iran, Islamic Republic of
اندرخور خودت را قاطی نکن
اگر دکتر روستا نبود تو الان نمیتوانستی حرف بزنی در مورد سفر
ملا
Iran, Islamic Republic of
الان ایسوزه
ابو بریز جایی ک میسوزه
خوت هم دونی مرد مثل حاجی داخل زیلایی نیسه
Iran, Islamic Republic of
/الان چهارتا بچه دانش‌آموزا اجیر اینکه و کامنت دادن
سکته نکنی
بهار
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی مرد انقلابی و پرافتخار انشالا ک همه مسولین مثل شما پای باشن باوجود آدمایی مث شما ایران گلستان میشه کاش این مردم قدردان زحماتت باشن ..
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
اصالت رابایدازحاج مختار اندرخوریادگرفت .سایه ات مستدام حاجی بزرگوار افتخار زیلایی خدا پشت وپناهت مرد باغیرت انقلابی دستمریزاد ب این همت مرد همیشه درصحنه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اگر صنایع ملی / و جات بی بهتر کار ایکرد
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اگه تونستی یه دستگاه شارژی برا دکل آنتن تلفن زیلایی بیاری که موقعی که برق ایره خط تلفن نروه بعدش بیو حرف بزن.
خداکرم
Iran, Islamic Republic of
چه تعریف و تمجیدی هم وخش ایکنه..بگو بخدا من ادمه سختیم...با وام خشکسالی وسی هکتار زمین چاهن به کجارسیدی ای شیطون ناقلا فعلا ابو عطا بخوان بخوان
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1