تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۶۴۸۷۴
در آیین افتتاح مجدد کارخانه قند یاسوج مطرح شد؛

واکنش رئیس جمهور به فروش کارخانه آرد توسط سازمان اقتصادی کوثر و تشویق حضار

۱
واکنش رئیس جمهور به فروش کارخانه آرد توسط سازمان اقتصادی کوثر و تشویق حضار
کبنا ؛رئیس جمهور در آیین افتتاح واحدهای تولیدی راکد کارخانه قند یاسوج به فروش کارخانه آرد یاسوج نیز واکنش نشان داد که با تشویق و هیاهوی کارگران مواجه شد.
به گزارش کبنا نیوز، آیت الله رئیسی امروز دوشنبه (26 تیرماه 1402) در جمع کارگران کارخانه قند یاسوج گفت: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج سرمایه عظیمی است و مردم یاسوج هر روز هدر رفتن این سرمایه عظیم را به چشم خود می بینند.
آیت الله رئیسی افزود: تا دو ماه به سازمان اقتصادی کوثر فرصت داده می شود که کارخانه آرد را با تمام ظرفیت افتتاح کند.
وی اظهار کرد: در غیر این صورت، کارخانه آرد به سازمان دیگری واگذار می شود که بتواند این کارخانه را احیا کند.
سخنان آیت الله رئیسی درخصوص کارخانه آرد تشویق کارگران و حضار را برانگیخت.
به گزارش کبنا، رئیس جمهور در ادامه صحبت‌هایش در این جلسه با اشاره به احیای ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد و تعطیل اظهار داشت: دولت مصمم به احیای همه واحد‌های تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.
سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در جریان دومین سفر دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم جشن احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد استان، ضمن ابراز رضایت از خوشحالی و خرسندی کارگران کارخانه قند یاسوج و خانواده آن‌ها در نتیجه احیای این کارخانه گفت: احیای واحد‌های صنعتی وتولیدی راکد و تعطیل شده در دستور کار دولت است و وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مصمم است این مسیر را با قوت ادامه دهد.
رئیس جمهور با اشاره به احیای ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد و تعطیل افزود: دولت مصمم به احیای همه واحد‌های تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه با احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که امروز با بهره‌برداری از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی گچساران و احیای واحد‌های اقتصادی راکد حاصل شد، جلوه‌ای از شعار« ما می‌توانیم» ملت ایران است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و همت و مجاهدت شما کارگران و خانواده صبورتان، دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم، افزود: اینکه با احیای کارخانه قند یاسوج ۱۳۰شغل احیا، ۷۰ فرصت شغلی دیگر در انتظار جذب نیروی کار و برای ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده، اقدام بسیار ارزشمندی است که با همت کارگران، این کارخانه به جایگاه برتر و بالاتری هم خواهد رسید.
دکتر رئیسی همچنین احیای ۱۸ هزار فرصت شغلی در نتیجه احیای ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد را گامی مهم و شایسته تقدیر در کاستن از بیکاری و احیای‌امید در جامعه دانست.
رئیس جمهور همچنین به وضعیت کارخانه آرد یاسوج در مجاورت کارخانه قند این شهر نیز اشاره کرد و به سازمان اقتصادی کوثر دستور داد که ظرف مدت ۲ ماه این کارخانه را مجدداً راه‌اندازی کند و در غیر اینصورت مالکیت آن به سازمان دیگری واگذار خواهد شد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز همه ما در جهت رشد تولید مسئولیت و ماموریت داریم، تصریح کرد: تحقق این مهم با تکیه بر ظرفیت‌های کشور و زنان و مردان مصمم و با اراده کاملاً امکان‌پذیر است و نمی‌شود و نمی‌توانیم در فرهنگ ما جایی ندارد.
به گزارش کبنا نیوز، پیش از این سازمان اقتصادی کوثر اخیرا اعلام کرد که مصمم به فروش کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی است که این موضوع واکنش مسوولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان را برانگیخت. همچنین قیمتی که سازمان اقتصادی کوثر برای فروش کارخانه آرد تعیین کرد، بسیار کمتر از ارزش ریالی این کارخانه بود که انتقادات عموم مردم یاسوج را برانگیخت.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در خصوص کارخانه ارد گفته بود: این سازمان با توجه به زیان ده بودن کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مصمم به فروش آن به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه روز بوده و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است، افزود: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است.
فخاری اظهارکرد: ظرفیت اسمی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ماهانه ۴۰ هزار تن است در حالی که مرحله نخست آن تنها با ۴۵ درصد ظرفیت تولید کار می‌کند.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خاطرنشان کرد: این کارخانه مدت پنج سال است که زیان ده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کارخانه‌ای که چند سال زیان ده باشد باید به بخش خصوصی واگذار شود.
فخاری تصریح کرد: ما وارث ناکارآمدی‌های دوران قبل هستیم و باید تصمیمات انقلابی برای این کارخانه گرفته شود. با تغییر رویکرد و تغییر مدیر در کارخانه آرد یاسوج نتواستیم کارخانه را به بهره وری برسانیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد: تلاش کردیم که کارخانه را به بهره‌وری برسانیم، به همین منظور رویکردها و مدیریت‌ها را تغییر دادیم، اما متأسفانه اتفاق خاصی نیفتاد.
فخاری همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این مجتمع را می‌فروشیم، اما نه به قیمت ناچیز.احیا و رونق این کارخانه تنها با واگذاری به بخش خصوصی میسر است.
وی افزود: انقلاب اقتصادی با خصوصی سازی محقق می‌شود و مشکلات این کارخانه به بیت المال خسارت وارده کرده است که می‌طلبد تعیین تکلیف شود.
مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه اگر این کارخانه توسط بخش خصوصی اداره شود موجب رونق استان می‌شود، خاطرنشان کرد: این کارخانه چهار فاز دارد که تنها یک فاز آن فعال است و با خصوصی سازی سه فاز دیگر آن نیز راه اندازی می‌شود.  چنانچه بتوانیم سرمایه مان را از این کارخانه آزاد کنیم، می‌توانیم بخش زیادی از مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد را رفع کنیم.
فخاری تاکید کرد: مالکیت این کارخانه متعلق به این سازمان است و بر اساس قانون مختار به قیمت گذاری و فروش آن به بخش خصوصی است. فعال سازی این کارخانه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و صرف چنین اعتباری با توجه به زیان ده بودن این صنعت غیرمنطقی است.
وی بیان کرد: سهام‌دار این مجتمع قیمت فروش آن را ۲۷۵ میلیارد تومان پیشنهاد داد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1