تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۶۴۶۲۹
کبنا گزارش می دهد؛

«فرخان» خوزستان را تسلیم بهمئی کرد / رتبه اول اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور / چرا با وجود رشد چشمگیر وصول مالیاتی در کهگیلویه و بویراحمد شهرها رنگ و رو رفته اند؟ / شهرداری ها چرا از وظایف خود سرباز می زنند؟

۱۲
۰
«فرخان» خوزستان را تسلیم بهمئی کرد / رتبه اول اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور / چرا با وجود رشد چشمگیر وصول مالیاتی در کهگیلویه و بویراحمد شهرها رنگ و رو رفته اند؟ / شهرداری ها چرا از وظایف خود سرباز می زنند؟
کبنا ؛
بر اساس آمارها دولت سیزدهم موفق به تحقق رشد خیره کننده در اخذ مالیات شده است و با راهکارهای جدید توانسته از فرار مالیاتی جلوگیری کند. هوشمندسازی نظام مالیاتی در راستای مالیات‌ستانی عادلانه از رویکردهای دولت سیزدهم است که پرداخت مالیات واقعی از سوی اصناف مختلف را مورد تاکید قرار داده است.
به گزارش کبنا نیوز، در حالی که درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم، افزایش ۶۰ درصدی داشته، در کهگیلویه و بویراحمد وصول مالیاتی بیش از 2 برابر بوده است. تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر جلوگیری از فرار مالیاتی و اخذ مالیات از برخی واحدهای بزرگ نیز در این زمینه کارساز بوده است.
با حضور میلاد فرخان به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش دو برابری وصول مالیات در کهگیلویه و بویراحمد در حالی اتفاق افتاده که در استان شرکت ها و کارخانه های بزرگی نداریم و به گفته فرخان، این وصول مالیاتی نتیجه تلاش کارکنان مجموعه اداره کل امور مالیاتی استان بوده که جلوی گلوگاه های فرار مالیاتی را گرفتند.

اثبات حق آلایندگی شهرستان بهمئی
یکی از موفقیت های بزرگ اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد اثبات حق آلایندگی شهرستان محروم بهمئی است. شهرستان بهمئی دومین شهر محروم استان محسوب می شود، طی سالهای متمادی با وجود اینکه مردم این شهر از آلایندگی صنایع استان خوزستان رنج می بردند، اما هیچگاه از مزایای عوارض آن سودی نبردند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در اسفندماه 1401 مکاتبات خود را با استان خوزستان و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور انجام داد و پس از چندین بار مکاتبه و رایزنی با مسوولان و نمایندگان استان خوزستان، حق مردم محروم بهمئی به اثبات رسید که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بین دلگرمی و حمایت خوبی داشت.
به گفته فرخان مدیرکل امور مالیاتی استان، در روزهای اخیر این حق به اثبات رسید و استان 200 میلیارد تومان برای سالهای گذشته، مطالبه کرده است.
بر اساس گزارش‌های اعلام شده وزارتخانه اقتصاد و دارایی آمارها نشان‌دهنده رکورد دریافت مالیات در یک دهه اخیر است. موضوعی که تاکید می‌شود چنین رویدادی در دولت فعلی با تکیه‌ بر هوشمند سازی نظام مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و بستن گلوگاه‌های فرار مالیاتی انجام گرفت.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: علاوه بر اینکه حق بهمئی را وصول کردیم، سال گذشته توانستیم مالیات های خیلی خوبی را در زمینه حق آلایندگی وصول کنیم که به سنوات گذشته و سالهای 1393 به بعد بوده است.
افزایش دوبرابری وصول مالیات در سال 1401
میلاد فرخان با مقایسه وصول مالیاتی در سالهای 1400 و 1401 افزود: وصول ارزش افزوده در سال 1400، 150 میلیارد تومان بوده و عوارض ارزش افزوده وصول شده در سال 1401 قریب به 307 میلیارد تومان است که رشد بیش از 2 برابری داشته است.
فرخان بیان کرد: وصول عوارض آلایندگی در سال 1400، 25 میلیارد تومان بوده که در سال 1401 به میزان 141 میلیارد تومان رسید که بیش از 5 برابر رشد داشته است.
فرخان افزود: مجموع عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی سال 1400 ، 180 میلیارد تومان بوده، در حالی که مجموع عوارض ارزش افزوده و آلایندگی سال 1401، به میزان 448 میلیارد تومان وصول شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار کرد: عوارض مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی بطور کامل بین مشمولان توزیع شده، و این اعتبار بصورت نقدی و در طول سال برای تمام شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری (به حساب فرمانداری ها واریز می شود و قانوناً فرمانداری ها باید این پول را به روستاهای فاقد دهیاری پرداخت کنند) پرداخت شده، بخشی هم سهم عشایر است که به حساب امور عشایر پرداخت می شود.
وی گفت: حدود 240 پرونده خودروی لوکس در استان تشکیل شده که یک میلیارد و 60 میلیون تومان مالیات این خودروها بوده، حدود 150 پرونده مالیات خود را در کمتر از سه ماه پرداخت کرده و پرونده مختومه شده است که از این تعداد پرونده 730 میلیون تومان وصول شده است.
وی گفت: در برخی مناطق استان اگر وصول مالیات داشتیم، سه برابر بازپرداخت مالیات داشتیم که جزو خدمات اداره مالیات استان است.
فرخان خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال 1402، 154 میلیارد عوارض ارزش افزوده توزیع کردیم، 51 میلیارد تومان نیز عوارض آلایندگی توزیع کردیم، بطور کلی 206 میلیارد تومان عوارض توزیع کرده ایم که رشد بسیار خوبی داشته و عملکرد خوبی خواهیم داشت.
وی گفت: با درنظر گرفتن شرایط اصناف سعی کردیم حداکثر مساعدت های قانونی را اعمال کنیم و مشکلات واحدهای تولیدی را با تعامل درنظر گرفتیم.
رتبه اول اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور
فرخان با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور رتبه اول جلوگیری از فرارهای مالیاتی را دارد، افزود: افزایش وصول مالیاتی که در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته نتیجه زحمات و سخت کوشی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان است، همانطور که می دانید هیچ شرکتی به مودیان اضافه نشده، بلکه همکاران ما زحمات زیادی کشیدند و جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شد.
وی بیان کرد: بیشترین فرار مالیاتی مربوط به شرکت های صوری، حساب های غیرتجاری بخصوص در صنف پزشکان بوده که همه این موارد شناسایی و کلاس های توجیهی برای اینها برگزار شده و تا حد خیلی زیادی به کاهش فرار مالیاتی کمک کرده است.
فرخان با بیان اینکه خانه های لوکس در استان تعداد زیادی ندارند، گفت: مالیات خانه های لوکس نیز تا پایان شهریورماه ساماندهی و شناسایی می شوند.

شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد از تکلیف قانونی خود سر باز می زنند
به گزارش کبنا نیوز، مالیات در تغییر و بهبود خدمات شهری نقش مستقیمی دارد، چنانچه مردم مالیات پرداخت کنند، این مالیات صرف زیرساخت و مبلمان شهری و مشکلات روستاها می شود. از طرفی وقتی اعتبارهای مالیاتی صرف مبلمان شهری و پروژه های عمرانی شود، مردم نیز نتیجه پرداخت مالیاتی خود را بصورت محسوس می بینند.
اما در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نه آنچنان فضای سبزی دیده می شود، نه مبلمان شهری. یاسوج که مرکز استان است بی چهره ترین شهر استان است و هیچ خدمات شهری در این شهر نمی بینیم. تمام خیابان ها از رنگ و رو افتاده اند، نه فضای سبزی وجود دارد و نه مبلمان شهری. در واقع طی این سالها به غیر از اعتباراتی که دولت گذاشته، تصور می شود شهرداری ها هیچ اعتبار و هزینه ای نکرده اند.
بر اساس قانون مالیات عوارض ارزش افزوده باید صرف مبلمان شهری شود، اما به نظر می رسد این اعتبار که نقداً به حساب شهرداری ها واریز می شود به خاطر سوء مدیریت ها برای حقوق کارگران و کارمندان شهرداری هزینه می شود.
سالهای سال است که شهرداری های استان خدمات خوب و درخوری به مردم نمی دهند، اگر شهرداری نمی تواند کاری کند، چرا باید مالیات ها به حساب شهرداری واریز شود؟ چرا این پول به نهاد دیگری داده نمی شود که حق و حقوق مردم را ادا کند؟
این پولی که شهرداری ها برای حقوق کارمندان و کارگران هزینه می کنند، حق مردم است، و قانوناً نباید به این پول دست بزنند. قطعا مردم هم در سر کار آمدن شهردارهای ضعیف دخیل هستند، وقتی مردم پای صندوق رأی می روند و شوراهای ضعیفی انتخاب می کنند، زد و بند جای خیلی چیزها را می گیرد، و نتیجتاً یک شهردار ضعیف با رانت شورای شهر سر کار می آید. این اتفاقات باعث می شود زحمت ادارات مالیاتی نیز هدر برود.  استخدام بی ضابطه افرادی که هیچ ثمره ای برای شهرداری ندارند، بجز اینکه چند حقوق بگیر اضافه می شود، و از طرفی موجب می شود پول مالیاتی مردم به جیب این افراد برود! اینها نتیجه رانت ها و زد و بندها ما بین شهرداری ها و شوراها است، که مردم وقتی پای صندوق رأی می روند به این موضوعات توجه نمی کنند و افراد را نه بر اساس توانمندی، بلکه بر اساس اشتراکات قومی و کورکورانه انتخاب می کنند.
گلایه مدیرکل امور مالیاتی نیز در گلایه از شهرداری های استان
مدیرکل امور مالیاتی نیز در گلایه از شهرداری های استان گفت: عوارضی که با سختی و با زحمات بسیار زیاد وصول می شود، شهرداری ها طبق قانون مکلف هستند عوارض ارزش افزوده را در بخش عمرانی و مبلمان شهری مصرف نمایند و تکلیف قانونی دارند پروژه هایی که از محل ارزش افزوده افتتاح می شوند، به مردم اعلام کنند تا مردم خدمات اداره مالیات و دولت را ببینند.
فرخان بیان کرد: متأسفانه این اعتبارات به بخش پرداخت حقوق کارمندان و کارگران تعلق می گیرد، در حالی که بر اساس قانون باید صرف مبلمان شهری و پروژه های عمرانی شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی ورود نماید هر شهرداری عمل نکرده برخورد قانونی شود
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
بیشتر این مالیات از کارکنان و کارمندان ادارات کسر می شود

خیلی نیاز به شعار دادن نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
این که مالیات اضافی بگیرید خیانت است استان ما فقیرترین استانه چطور مالیاتش بیشتر از سایرینه احتمالا مدیران برای بقای خود آمارسازی میکنند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دارید خیانت میکنید به کسبه ...این استان از فقیرترین استانهای ایران هست چطور این همه مالیات جمع میکنید اداره مالیات شدن شریک مال مردم 70%اداره مالیات 30درصد باقیمانده هم صاحب کسب و کار با این همه قسط و اجاره و خرج خونه...البته اون چند درصد کارانه که به کارمندان اداره مالیات میدم هم در جمع آوری این مالیات‌ها بی تاثیر نبوده
Iran, Islamic Republic of
هنر نیست از ضعیف ترین استان کشوز اینجور مالیات بگیری جناب فرخان،
Iran, Islamic Republic of
اینگونه مالیات گرفتن هنر نیست
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که زندگی مردم روزبروز بدتر میشود و دولت رئیسی چنان عرصه رو بر مردم تنگ کرده است که آرزوی گوشت مرغ را دارند
ناشناس
United States
قطعا مطلبی که در خصوص بهمئی نشر دادید کذب محض بوده و علیه شما جناب کمایی و مدیر کل اعلام جرم خواهدشد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اری اخذ مالیات به چه قیمتی؟ به قیمت بدبخت کردن مردم ؟ به قیمت تعطیلی کسب و کارها ؟
سید علی هستم
Iran, Islamic Republic of
با سلام/هرچند اهل بهمئی نیستم ولی لازمه هست یادآور شوم این مبلغ پول را مستقیم در همان شهرستان خرج فضا سازی ومبلمان شهری وزیرساخت های لازم کنند بهمئی یکی از زیبا ترین شهرهای استان خواهد شد.
میهمان
Iran, Islamic Republic of
مالیات دادن در دنیا یک قانونه و دادن مالیات در کشورهایی نظیر کشورهای اسکاندیناوی یک اولویت برای تمامی مشاغل، اصناف و... می باشد و مردم این کشورها هم نتیجه آن را به وضوح می بینند اما در کشور ما مالیات مشاغل با درآمدها همخوانی ندارد و دولت به علت نداشتن بانک جامع اطلاعات قوی در گرفتن مالیات دچار اشتباه می شود.
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
اولا دستش درد نکنه و تشکر ولی زمانی این کار برا بهمئی ارزشمند و مهم محسوب میشود که این پول در بهمئی هزینه شود وگرنه اگر قرار باشد در دیگر نقاط استان مصرف شود برای بهمئی چه فرقی دارد در خوزستان میماند یا کهگلویه
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1