تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۶۴۶۱۰
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد: 730 میلیون تومان از خودروهای لوکس استان مالیات وصول کردیم / مالیات خانه‌های لوکس را تا پایان شهریورماه دریافت می‌کنیم / 450 میلیارد تومان از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده بین شهرداران و دهیاران توزیع کردیم

۶
۰
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد:  730 میلیون تومان از خودروهای لوکس استان مالیات وصول کردیم / مالیات خانه‌های لوکس را تا پایان شهریورماه دریافت می‌کنیم / 450 میلیارد تومان از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده بین شهرداران و دهیاران توزیع کردیم
کبنا ؛مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده 450 میلیارد تومان بین شهرداران، دهیاران، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر توزیع شد.
میلاد فرخان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج با تبریک هفته مالیات، اظهار داشت: درآمد‌های مالیاتی پاک‌ترین و سالم‌ترین درآمدی است که به خزانه دولت واریز می‌شود.
وی افزود: در این مدت سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم که مطالبات مالیاتی واحد‌های تولیدی را به خوبی پاسخگو باشیم که نهایت رضایت مردم و فعالان اقتصادی جلب شود.
فرخان در ادامه به اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مالیات پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۳۰۷ میلیارد تومان بین شهرداران، دهیاران و روستا‌های فاقد دهیاری و عشایر توزیع گردید.
وی تأکید کرد: سهم روستا‌های فاقد دهیاری به حساب فرمانداران واریز می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش عوارض آلایندگی ۱۴۱ میلیارد تومان وصول که بین مناطق مشمول آلایندگی توزیع شد.
وی افزود: سال گذشته در مجموع از محل ارزش افزوده و آلایندگی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان وصول شد و همانطوری که گفتیم بین شهرداران، دهیاران و روستا‌های فاقد دهیاری و عشایر توزیع شد. ما نقد این پول را به حساب آن‌ها واریز کردیم و این پول خوبی است برای خدمات‌رسانی به مردم عزیز و فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل ارزش افزوده ۱۵۰ میلیارد تومان وصول شد که در سال ۱۴۰۱ با رشد دو برابری روبرو بودیم. همچنین حق آلایندگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیارد تومان بود که ما در سال ۱۴۰۱ به رشد چند برابری رسیدیم. این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد همان استان است و ما تنها با تلاش زحمات همکارانم و شناسایی بخش زیادی از فرار‌های مالیاتی توانستیم مالیات زیادی را وصول کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مالیات خودرو‌های لوکس در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ برای حدود ۲۴۰ خودروی لوکس پرونده تشکیل دادیم که ۱۵۰ پرونده از آن‌ها مختومه شد، یعنی صاحبان خودرو‌ها آمدند و مالیات خود را پرداخت کردند.
وی گفت: از محل مالیات خودرو‌های لوکس ۷۳۰ میلیون تومان وصول شد.
فرخان ادامه داد: کل مالیاتی که باید از ۲۴۰ پرونده خودرو‌های لوکس دریافت می‌کردیم، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بود که ۷۳۰ میلیون تومان آن وصول شد.
وی افزود: برای سال ۱۴۰۱، ۳۶۰ خودروی لوکس شناسایی شد که طبق قانون مالیات آن‌ها وصول می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مالیات خانه‌های لوکس بر اساس قانون تا پایان شهریورماه وصول می‌گردد.
میلا فرخان در ادامه گفت: شهرداران و دهیاران و فرمانداران باید برای مردم توضیح دهند که از محل اعتبارات ارزش افزوده چه خدماتی به مردم ارائه داده‌اند. شهرداران باید بگویند، چه تعداد پروژه از محل ارزش افزوده شروع و به پایان رسیده تا مردم خدمات نظام و دولت را ببینند و بدانند که فلسفه وصول مالیات‌ها چیست؟
وی افزود: استانداران کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در موفقیت اداره‌کل مالیاتی داشت و ایشان ضمن تاکید بر رعایت قوانین مالیاتی و عدالت مالیاتی، رضایت مردم مدنظرشان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به خدا من یک بار آمدم پیشت ودیدمت.
درحد مدیرکلی نیستی .
علی م
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما بویژه در پرونده بهمئی. به جای تخریب، تقدیر و تشویق کنیم.
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم این یک قانون است هنر تونیست
مستاجرسیسخت
Iran, Islamic Republic of
سیسخت سالهاست پرشده ازخانه های سوئیتی وباغهای تفریحی که هرشبی خداتمن دارن ازمسافران بیچاره میگیرن...اینها هم مصداق مالیات گریزی هستندوچرااقدام نمیشه؟
Romania
همش چرت
شیخون
Iran, Islamic Republic of
که په خدایی تو وکار چه ..
/هم ورباخته من بافت مدیریتی و اجتماعی شهر با بعضی مدیران
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1