تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۶۴۰۶۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

در سفر اول دولت اعتبارات جاده سازی کامل دیده نشد / سد آبریز مطالبه عمومی است / کهگیلویه و بویراحمد با راه آهن از بن بست خارج می شود

۰
در سفر اول دولت اعتبارات جاده سازی کامل دیده نشد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در کریدور شما به جنوب قرار دارد اما جاده های اتوبانی نداریم و جاده های استان پر خطر و پر تصادف هستند، افزود: در سفر اول دولت به این مهم توجه شد اما اعتبارات کامل دیده نشد.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده اظهار کرد: جاده های بابامیدان به یاسوج به اصفهان، یاسوج به شیراز، باند دوم جاده پاتاوه، مسیر دشتروم باغچه سادات به سمت سرفاریاب در سفر دوم رئیس جمهور برای تامین اعتبار در دستور کار هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد زیادی جاده روستایی و آب آشامیدنی روستایی در سفر نخست تامین اعتبار شدند و بسیاری از آن ها به بهره برداری رسیده است.
احمدزاده گفت: هزینه خدمات دولت در این استان بسیار گران تمام می شود مثلا برای گاز رسانی تا ۱۰ برابر متوسط کشوری هزینه ها به خاطر کوهستانی بودن بالاتر می رود.
وی ادامه داد: مردم استان امید بسیاری به سفر دوم رئیس جمهور به استان دارند و کارهای بزرگی که قرار است در استان آغاز شوند و پروژه های نیمه تمامی که قرار است تمام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یک سد به نام آبریز در استان مطالبه عمومی است و این سد برای استان تحول زاست و ۳۶ هزار هکتار را زیر کشت می برد و آب روستاها، شهر دهشت و چرام، حوزه صنعت را تامین می کند.
احمدزاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی گچساران ۱۱ سال پیش مصوب شده بود و قرار است در سفر دوم رئیس جمهور در وسعت ۲ هزار هکتار کلنگ زنی شود.
وی اضافه کرد: این یک کار بسیار تحول زا برای سرمایه گذاری خارجی در استان است و توسعه و آبادانی برای استان به همراه خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم مردم استان راه آهن اقلید یاسوج به گچساران است با توجه به ظرفیت های استان در زمینه پتروشیمی، پالایشگاه و مراکز نفتی و انتقال این تولیدات به خط آهن نیاز داریم.
احمدزاده ابراز کرد: پروژه نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده است اما یک ایده جدیدی طرح ریزی شده است که از گچساران به شرق خوزستان وصل شوذ و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.
وی عنوان کرد: هم این استان و دو استان دیگر بهره مند خواهند شد و یکی از سریع ترین مسیرهای راه آهن کشور است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با چین وارد مذاکره شده ایم و چینی ها برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند. در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که این منطقه وسط کشور با راه آهن از بن بست خارج شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1