تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۶۴۰۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛ چالش‌های روشنفکر/ مثلت بهرامی، منتظریان و زارعی به کجا کشیده می‌شود؟ / حضور چهره‌های جدید انتخاباتی در بویراحمد

۱۲۸
۴
تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛ چالش‌های روشنفکر/ مثلت بهرامی، منتظریان و زارعی به کجا کشیده می‌شود؟ / حضور چهره‌های جدید انتخاباتی در بویراحمد
کبنا ؛8 ماه مانده به انتخابات داغ اسفند 1402، موتور در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در حال گرم شدن است و از شواهد اینگونه برداشت می‌شود که انتخابات امسال پرشورتر از دو سال قبل خواهد بود.
در این دوره نیز به نظر می‌آید همچون اسفند 98 تعدد کاندیدا وجود داشته باشد و پالس‌های مخابره شده و سیاست کلی این را نشان می‌دهد که رقابت نفس‌گیری را در این دوره شاهد باشیم.
انتخابات بویراحمد و دنا زوایای مختلفی دارد و این دوره نسبت به سایر دوره‌ها پیچیدگی خاص خود را دارد. مدعیان زیادی از جمله؛ نادر منتظریان، محمد بهرامی، مهدی روشنفکر، غلام محمد زارعی، علی خرامین برای حضور در این رقابت سفت و سخت سیاسی، صف کشیده‌اند و فعالیت خود را برای انتخابات۱۴۰۲ از هم اکنون کلید زده‌اند. نادر منتظریان و محمد بهرامی از همان شب جشن پیروزی مهدی روشنفکر در منطقه گردشگری تلگاه، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کردند و این دو رفته رفته توانستند، سنگرهایی که روزی فقط در اختیار روشنفکر بوده، فتح کنند. تاکنون سه گروه به عنوان رقبای اصلی انتخابات روشنفکر تلقی می‌شوند: بهرامی، منتظریان و گروه نجات نزدیک به خرامین و کسانی که به هر نحوی عملکرد روشنفکر را نپسندیدند. آرایش نیروهای اصولگرا در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون هنوز کامل نشده است و اصلاح‌طلبان که در سکوت مطلق به‌سر می‌برند و به نظر می‌رسد که منتظر فعل و انفعالات پایتخت‌نشینان و سران خود هستند. با انتخاب آذر منصوری و مخالفت‌هایی که در سطح کشور و استان‌ها با او شده است تاحدودی اصلاح‌طلبان را به محاق بیشتری برده است. اصولگرایان بویراحمد، دنا و مارگون در عین حال در حال بررسی شرایط و بهبود آن هستند و احتمال می‌رود، ستار هدایت‌خواه، سید مسعود حسینی و خلیفه خلقی‌پور در این دوره تلاش بیشتری برای اتحاد میان اصولگرایان کنند. بعضی‌ها این را مطرح می‌کنند که به دلیل اختلافات ریشه‌ای که بین برخی از چهره‌های شاخص اصولگرا وجود دارد، این اتحاد صد درصدی بعید به نظر می‌آید. در همه دوره‌ها چند دستگی و چند حرفی بین نیروهای موسوم به اصولگرایی وجود داشت. علی خرامین، مهدی روشنفکر و نادر منتظریان متعلق به اردوگاه اصولگریان هستند که هر سه هم فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند، فعالیتی که شاید از دید عموم زودهنگام باشد، اما برای اصولگرایان به معنای تعیین مرزبندی‌های انتخاباتی بین آنهاست. هر سه اینها عضو شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شوند و از مدعیان اصلی انتخابات بویراحمد و دنا هستند که هر کدام از پایگاه‌های رأی جناحی و طایفه‌ای برخور دارند.
روشنفکر در اسفند 98 راهش را از اصولگرایان بویراحمد، دنا و مارگون جدا کرد و با تکیه بر پایگاه رأی قومی و طایفه‌ای گوی سبقت را از سایر رقبا ربود. هر چند که در همان زمان برخی از چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌‍طلب پنهان و آشکار از او حمایت کردند ولی تا کنون رأی او را قومی و طایفه‌ای می‌خوانند.
برخی از صاحب‌نظران دلایل متعددی را برای تغییر نماینده مجلس شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون می‌شمارند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
محمد بهرامی، نادر منتظریان و غلام‌محمد زارعی هر سه از یک جغرافیا می‌آیند، بویراحمد علیا. مهدی روشنفکر، علی خرامین و افرادی همانند؛ علی آراوند نیز از بویراحمد سفلی در انتخابات شرکت خواهند کرد. نگارنده اینگونه تقسیم جغرافیایی را نکوهش می‌کند چرا که اصل انتخاب شایسته سالاری است نه جغرافیا و یا منطقه. اما خوب این تقسیم بندی‌ها از آستین سیاسیون بیرون آمده و گر نه مردم بویراحمد، دنا و مارگون پیوند عمیق فرهنگی، تاریخی، عاطفی، قوم و خویشی باهم دارند.
 محمد بهرامی، نادر منتظریان و غلام محمد زارعی پایگاه رأی مشترکی به لحاظ جغرافیایی دارند و آنها را در بویراحمد علیا می‌بینند، و روشنفکر و خرامین از بویراحمد سفلی در این انتخابات شرکت خواهند کرد که این دو به لحاظ جغرافیایی و منطقه‌ای پایگاه رأی مشترکی دارند. تعدد کاندیداها در بویراحمد سفلی می‌تواند، پایگاه‌های اجتماعی رأی روشنفکر را تا حدودی بهم بریزد و تغییراتی در سبد آرای او به وجود آید.
بهرامی و منتظریان در بویراحمد سفلی در این سال‌هایی که روشنفکر در بهارستان حضور داشته نفوذ زیادی داشته‌اند و آنها توانستند برای خودشان پایگاه رأی را رقم بزنند و حتی نیروهایی که از جریان روشنفکر جدا شده‌اند، هر کدام حلقه اتصال سایر نامزدهای انتخاباتی با بدنه مردمی بویراحمد سفلی شده‌اند که یقیناً روشنفکر از این منظر آسیب‌های جدی را می‌بیند.
روشنفکر نماینده‌ای است که از یک قوم بزرگ برخاسته، بطور واضح مشخص است، نیروی جریانی نیست و این احتمال می‌رود که او از همین ناحیه ضربه بخورد. اما نباید از این نکته هم غافل شد که بسیار زیرک و باهوش است او به خوبی شرایط را می‌سنجد و تصمیم می‌گیرد و این توانایی را دارد که یکبار دیگر بویراحمد سفلی را یکپارچه کند. روشنفکر فرصت دارد که تمام نیروها و همراهان خود در اسفند 98 را دوباره دور یک میز بنشاند و زمین بازی اسفند 1402 را به نفع خود عوض کند. کمی باید جلوتر برویم و به روز ماراتن سیاسی نزدیک شویم. چینش‌های سیاسی و مدیریتی حوزه بویراحمد، دنا و مارگون همه با هماهنگی روشنفکر انجام گرفته که خود پیامدهای مثبت و منفی زیادی برای او خواهد داشت.
بویراحمد علیا چندان از روشنفکر استقبال نمی کنند ولی تعدد کاندیداها در این حوزه به نفع روشنفکر خواهد بود و اگر روشنفکر در بویراحمد سفلی با ریزش آرا مواجه باشد، تعدد کاندیدا در بویراحمد علیا ریزش آرای او را جبران می کند. در صورتی که دوقطبی میان کاندیداها شکل نگیرد، پراکندگی رأی ایجاد می شود.
برخلاف اینکه عده‌ای معتقدند ستار هدایتخواه ریش سفید جریان انقلابی و اصولگرایی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون حمایت خود را از منتظریان برداشته است، اما خبرهایی که از پشت پرده‌ها به گوش می‌رسد، حرف‌ها را به گونه دیگری مطرح می‌کنند. هدایتخواه به دلیل اینکه حکم مسوولیت جبهه فرهنگی و آستان قدس رضوی را دارد، بطور واضح و رسمی به مسائل سیاسی ورود نمی کند، ولی پشت پرده‌ها حاکی از آن است که او از منتظریان حمایت می کند و شیخ شجاعیان که از نزدیکان به ستار هدایت‌خواه است با هماهنگی هدایت خواه خرداد 1401  منتظریان را به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان معرفی کرد. هدایتخواه اگر مخالف این موضوع بود قطعا اعلام می کرد ولی او تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است. خبرها حاکی از آن است که منتظریان و هدایتخواه با هم هماهنگ و در ارتباط هستند و به نظر می‌آید انسجام قوی‌تر و بهتری در میان جریان انقلابی وجود داشته باشد. منتظریان در دوره اول جضورش در انتخابات رأی قابل قبولی را کسب کرد و اگر او همان رأی را حفظ کرده باشد، شرایط برای او در این دوره بهتر خواهد بود. او در این چند سال ارتباطش را با تمام مناطق گسترده‌تر کرد و حتی مردم زادگاهش برای او یکپارچه‌تر شده است. برخی هم اینگونه مطرح می‌کنند که در این دوره رقابت بین بهرامی و منتظریان است!
محمد بهرامی در دوره گذشته از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بود. همانطوری که غلام‌محمد زارعی با رأی اصلاح‌طلبان به مجلس رفت و هر دو مواضع سیاسی نزدیک بهم دارند. آنگونه که امسال در خصوص لزوم مشارکت و شور انتخاباتی سخن گفته شده، قطعاً امسال با فضای بازتری مواجه خواهیم بود و در صورتی که اصلاح طلبان بویراحمد، دنا و مارگون عزم خود را برای حضور جزم کرده باشند، احتمال تأیید نهایی آنان به عنوان کاندیداهای انتخاباتی بالا است. اما در صورتی که غلام‌محمد زارعی به هر دلیلی در انتخابات آتی شرکت نکند، آرای او بین منتظریان و بهرامی تقسیم خواهد شد و شاید منتظریان سهم بیشتری ببرد.
منتظریان از منطقه دشت روم می‌باشد، منطقه‌ای که از هر دو جناح سیاسی قشر زیادی را شامل می شود، با این حال اصلاح طلبان دشت روم به خاطر منتظریان گزینه‌ای را روی میز نیاورده‌اند.
بعد از انتخابات اسفند 98 مجلس، لیدرهای اصلی روشنفکر از او جدا شده‌اند و احتمال برگشت آنها به روشنفکر خیلی ضعیف است. در آن دوره بویراحمد سفلی یکپارچه با او همراه بود ولی در وضعیت فعلی چند دستگی و اختلاف نظر به وجود آمده و به گفته برخی یکپارچگی انتخابات سال 98 برای روشنفکر رقم نمی خورد.
از طرف دیگر، روشنفکر نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است، و مرکز استان گروه‌ها و طوایف مختلفی را در خود دارد، او به دشمن زیاری‌ها، طیبی‌ها، سادات گرمسیری و طوایف گرمسیری مقیم یاسوج در انتصابات علی رغم انتظار و توقع آنها توجهی نکرده است که هر کدام از این گروه‌ها پایگاه رأی زیادی دارند. روشنفکر حتی در انتصابات نیز کفه ترازو را به سمت بویراحمد سفلی و ایل تامرادی برده است. 
تا برگزاری انتخابات مجلس حدود 8 ماه دیگر فرصت است و ماه‌های آینده جبهه‌گیری‌ها و آرایش‌های سیاسی روشن‌تر و مشخص‌تر می‌شود و فعلاً نمی‌توان خیلی واضح اظهار نظر کرد. باید صبر کنیم و منتظر بمانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
از رای که به روشنفکر دادیم پشیمانیم
دوره آینده جبران میکنیم
علی حیدر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکری که به لیدرهای نزدیک خود مثل فروغی و کمالی رحم نکرد دیگه با ما رحم میکند؟
Iran, Islamic Republic of
ککا زرنگتر وروشنفکر خدا سرزمین درست نکرده..
هیچ کاریش بی دلیل نیسه..
وکسی که با تمام توان از ندای وحدت حمایت کرده کامل ایشناسه، دوموله بازی فایده نیاره مردم زرنگ وابینه ده
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمدید نمی شود
Iran, Islamic Republic of
مثلا زارع ایا بره کوچو؟
Iran, Islamic Republic of
پرشورتر خخخ
سجاد
Greece
بچه بویراحمد سفلی هستم اما ب روشنفکر رای نمیدم و تاجایی ک میدانم تو هرروستایی ۷۰درصدمخالف قطعی داره
دشترومی اصیل
Iran, Islamic Republic of
«...........منتظریان از منطقه دشت روم می باشد، منطقه‌ای که از هر دو جناح سیاسی قشر زیادی را شامل می شود، با این حال اصلاح طلبان دشت روم به خاطر منتظریان گزینه‌ای را روی میز نیاورده‌اند......» !!!!!!!!!!!!
این متن یعنی چه جناب کمایی عزیز ؟
یعنی اصلاح طلبان دشتروم از منتظزیان حمایت می کنند!!؟؟؟؟

میشه بفرمایید کدام اصلاح طلبان ؟؟ کدام دشتروم ؟؟؟؟
خودتان نوشتید منتظزیان و مسعود حسینی و ستار هدایت خواه هماهنگ و همراه هستند

یعنی انتظار دارید ما دشترومی ها از این مثلث
دستور و رأیی و نظر بگیریم ؟؟
مگر یا یادمان رفته در زمستان ۱۳۸۲ همین مثلث و سایر هم فکران و دوستان آنها بودند که باعث رد صلاحیت سید باقر موسوی جهان آباد ، نماینده ی محبوب و مقتدری شدند که اتفاقا از همین خطه ی دشتروم برخاسته بود ؟!!!!!
آن روزهای سخت را فراموش نمی‌کنیم

اینگونه تعبیرها و خیال خامی ها را در مورد ما اصلاح طلبان و دشترومی ها بکار نبرید
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!
Iran, Islamic Republic of
ک جون خوت لاف در غریبی نزن:
روشنفکر به قولذشماهههههههههها:::::
یکصدهزار
۱٠٠هزار رای طایفه ای دارد پس چرااینهمه ترسوتخریب وکاندیدتراشی؟!!!
برادر کمایی سلام
روشنفکر برنده انتخابات اسفند ۱۴٠۲ است
ن دروغ ن حسادت ن تخریب ن فتنه نه اختلاف افکنی ودو بهم زنی و هیچ چیزی، نمیتواند مردم را از روشنفکر جدا نماید.
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشان دوره قبل با سرجمع کل آرای سفلی و 33 هزار رای از بویراحمد بالا کلا 65 هزار رای اورد که حتی قریب به 15 هزار رای تقلب داشته الان با این همه ریزش مطمین باش بالای 30 هزار رای ندارد این رو پرینت بگیر و اسففند ماه ثبت کن
Iran, Islamic Republic of
ینی کسی هست ک بخاد بره رای بده، یا اصلا به انتخابات توجه کنه، چقد آدم میتونه زیر این همه فشارها پوس کلفت باشه
Iran, Islamic Republic of
هیچ چالشی روشنفکر ندارد و یا در مقایسه با دیگران چالش کمتری دارد
Iran, Islamic Republic of
این متن علیه آقای روشنفکر نوشته شده با کمی زیرکی در نوشتن اما
این خط و این نشون پیروز انتخابات روشنفکر است
جان ببم کم و زیا د نیگم
جوجه ر آخر پاییز می شمارند
اما تو ملا کبنا نیوز نگران نباش تو پولت را بگیر
مشخص می شود...............
Iran, Islamic Republic of
کل این چرندیات گفتی که روشنفکر رو تخریب کنی
زاگرس قهرمان
Iran, Islamic Republic of
نیروهای امنیتی مردم فهیم استان نباید اجازه دهند
سلامت انتخابات باتوجه انتصابهای شکل گرفته و ضعف استاندار باید جدی گرفته شود .
نتشناس
Iran, Islamic Republic of
بسیج ادارت برای فاتحه خونی نمونه فاتحه خوانی مرحوم باقری که نماینده فعلی با کلیه نیروهای ادارات که برای ایشون به خط شده بودند
البته ناگفته نمونه همیشه این بساط بوده حالا کی جمعش کنه نمی دونم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در رد اعتبار نامه تاجگردون همسو با نماینده های تهران بود و با انها همکاری می کرد. وبزرگترین خیانت را به استان ما کرد و برادری خودش را ثابت کرد اگر ایشون تفکر پیشرفت استان را داشت باید از تاجگردون حمایت می کرد.
برنو
Romania
مانور ۱۵۰ خودرویی دکتر مقدم کمر روشنفکر و بقییه کاندیدایی که قول گرفته بودند شکست.سادات محمودی یکپارجه همگی در رکاب دکتر مقدم حضور داشتند.
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد یک ادم خوش تیپ به مجلس بفرستید
پارس
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر اگرچه ریزش داشته ولی رویش زیادی هم‌داشته حتی روز چهارشنبه هنگام فاتحه بر پدر صنعت استان مسجد نجف آباد جای سوزن انداختن نبود و می‌توان گفت که رقبای ایشان اگر سیل جمعیت را می دیدند شاید به ایشان بپیوندند چرا که نتیجه از الان مشخص هست و از تمام طوایف و سلیقه ها در بین جمعیت بود
خیال بافی. زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
برخی برخی برخی...... تا آرزوتون بنوبسبد
رای منتظریان رای هدایت خواه است
بابا منتظریان رایش کچا بود؟
حاج زارع از منتظریان یشتر رای خواهد اورد
منتظریان ۲هزار رای هم. ندارد
خیالبافی چرا----؟؟؟
sasan
Ukraine
حالیت ایبو. منتظریان پیروز نهاییه
پارادوکس پاردوکس نوسی وتوهم
United States
اگر کسی را مدیر کنند که دخالت است
اگر کسی مدیر نشود توجه نکردن است
دست بردارید از این همه تناقض گویی وتناقض پراکنی !!!!
فردین
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا واصلاح طلب نداره تو رو خدا این حرفای عقب ماندگی رو کنار بزارید یه آدم معتدل و کاردان بیاد جلود نه هرکسی از خیابان باید بقیه به یه چشم دیگه نگاهش کنن.تورو خدا آینده فرزندانتون رو خراب نکنید
Romania
فقط حاج نادر منتظریان،
البته اگه روشنفکر ۵۰درصد اراء بویراحمد سفلی را داشته باشد بی شک قبول انتخابات هست،
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
من که به آقای دکتر روشنفکر رای ندادم بخاطر اینکه عزت را به بویراحمد برگشت رای بهش میدم دوره تاجگرون بویراحمد دنا مارگون دهدشت بزرگ سر جمع پنج مدیرکل نداشت تمام مدیرکل ها مختص گچساران و باشت بود. عزت بویراحمد بزرگ برگشت با حاج مهدی یا مهدی.
بویر احمد واحـــــــد
Iran, Islamic Republic of
تو راست میگی بهش رای ندادی این مردم هم باور میکنن که یا مهدی حاج مهدی .ما که رای دادیم به روشنفکر کور و پشیمانیم و متاسفمیم .روشنفکر به همه تامرادیها هم پست نداده فقط به چندتا تیره تامرادی پست داده که این به ضررش تمام میشه .چون نفاق درست کرده بین طوایف
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عملکرد روشنفکر باعث شد که باز هم اقبال عمومی به سمت ایشان باشد تنها نماینده ای که از نظر برد سیاسی در کشور می تواند حرف و عمل خود را به کرسی بنشاند ایشان می باشد. فقط حاج مهدی
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر خرامین انسان برجسته ای می باشد که به راحتی گول افرادی امثال هدایت خواه و حسینی را نمی خورد .و از جریان ندای وحدت در این دوره حمایت می کنند و انشاءالله دوره بعدباید جناب دکتر روشنفکر کنار برود و دکتر خرامین راهی بهارستان شوند.
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز این بار شکست آقای روشنفکر از بویراحمد علیا مخصوصا لیدرهای قدری که در منطقه دشتروم داشتند و بی توجهی و بی مهری که نسبت به آنها داشتند حتما قطعی است ،
دنا
Iran, Islamic Republic of
اولا روشنفکر بعلت رفتار قبیله گرایی و نژاد پرستانه اش ، ده هزار رای موجود در صندوق بعضی طوایف بویراحمد علیا از قبیل دشتروم ، سپیدار ، کاکان ، سیسخت ، کریک ، مختار ، دلی اولاد علی مومن ، کبکیان و..... را مطلقا از دست داده ، قریب به اتفاق آرای حوزه پاتاوه ، توت نده ، کره ، گورگنجو ، سمرون ، احمد عریب ، ساران ، گردوه ، بتاری دمچنار ،موگر ، ذیلایی ها ، سیلوکلوار شاه غالب ، بوروک ، چین و تهلایی و توابع ، بادلانی ها ، میرزاها هم از آرای وی جدا و به دیگر کاندیداها پیوسته اند . به جرات میتوان گفت که روشنفکر در این دور نفر سوم انتخابات خواهد بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست فرمودی تو حوزه کبگیان این چند روستا مخصوصا ساران بالای 200رای ندارن دلیلش هیچ گونه کاری نه عمران آبادی نه نیرو نکرد حتی در جریان هستم یکی از نیروهای اصلی ایشان که کلی رای براش جور کرد هم تو یاران هم خانواده خانم ش بهش رای دادن اما هیچ کاری براش نکرد انتقالی گرفت رفت شیراز اگه شماها دیدید تو ساران بیشتر از 200رای داشت
حسینی
United States
این دفعه بهرامی میاد بالا
حسینی ب
United States
بهرامی✅
علی
Iran, Islamic Republic of
به امیدخدا حمایت مردم یاسوح دنا مارگون بعداز چندین دهه یک تحصیل کرده به نام دکتر خرامین وارد مجلس می شود
Iran, Islamic Republic of
تنها نماینده تک دروه روشنفکر است
Iran, Islamic Republic of
خدایی دربین این چند نفر دکترخرامین زمین تا آسمون ازاینها برتری دار د
Iran, Islamic Republic of
ازترس دکترخرامین شب روز روشنفکر خواب ندارد
Iran, Islamic Republic of
کمای خرامین اصرا اهل بویراجمد نیست
از خودش هم بپرس؟!!
چرا هرچیزی را چاپ میکنی؟!
Iran, Islamic Republic of
آدمی است ازخودش هم شکا ک است
Iran, Islamic Republic of
آرای آقای زارعی روز ب روز بیشتر میشه و منتظریان هم همینطور... آقای بهرامی هم بعد از آمدن زارعی وضعیتش کمی بد شده
امیر
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع به نفع بهرامی کنار می‌کشه و نماینده این دوره بویراحمد بهرامی است
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
اسلام/ روشنفکر در بویراحمد ، تاج گردون در گچساران و بزرگواری در کهگیلویه بزرگ مجمع نمایندگان دوازدهم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی را تشکیل خواهند داد/ امروز تهم تیرماه ۱۴۰۲ و هشت ماه دیگر و تقریبا یک هفته وقت باقیست ان شاالله و آنوقت این کامنت را بگذارید سر ایتر اخبارهای تان/ ضمن اینگونه و ناجوانمردانه بر مهدی روشنفکر نتازید، یادتان نرود او برادر شهید والامقام است/ تردید نکنید پاسخگوی تازیانه های ناجوانمردانه بر آبروی آنانی ک بدنبال آبرو بردن چنین انسان هایی هستند در همین دنیا خواهند بود/ مراقب آخرت خود باشید / التماس دعا _ عید قربان ۱۴۰۲ ب تاریخ بسپارید این پیش بینی را
لر زاگرس
Iran, Islamic Republic of
کسی به برادر شهید و بزرگوارش بی حرمتی نکرده و نخواهد کرد .نفاق و تجنگ و جدل راه نینداز .اگه خوب کار کرد تو مرکز استان و توانست مردم داری بکنه مطمعن باش با اقتدار اول میشه در غیر اینصورت چهارمی هم از سرش زیادی میکنه .چیزی که مردم میگن تا حرف تو زمین تا آسمان فرق داره
Iran, Islamic Republic of
علیا امسال باید متحد بشه
ایل بزرگ تیرتاجی
Russian Federation
ایندفعه پیروزی انتخابات در دست دکتر بهرامی می باشد
احسان
Iran, Islamic Republic of
سلام و احترام . عملکرد آقای روشنفکر در این چند سال نشان داد که ایشان در حد یک دهیار هم نبوده اما حاج زارع: تاریخ انقضا ایشان همین انتخابات گذشته بود، البته نباید از خدمات حاج زارع هم گذشت، از جاده سازی گرفته تا برق رسانی و ... البته نباید هم از این موضوع گذشت که در بحث خدمت رسانی ایشان بیشتر یک منطقه خاص رو در نظر گرفته بودند که معلوم بود برای جمع آوری رای ... دکتر بهرامی : انسانی خوب و مردم دار، تحصیل کرده و ... البته ایشان در حد یک شهردار خوب عمل کردند. ولی همانطوری که بهتر میدانید ایشان از امثال آقای پزشکیان که قویتر نبوده و نیستند که در مجلس گوشه ای نشسته و شاهد تقسیم بودجه هستند و مطمئنن با انتخاب بهرامی ایشان نیز هیچ کاری نمی تواند انجام دهند چون ن در دولت و ن در مجلس همراهی نخواهد داشت. اما حاج مننظریان : در همین دوران نمایندگی آقای روشنفکر، حاج نادر قدرت خود را نشان داد، از تغییرات گسترده در بین مدیران استانی گرفته تا حمایت از نیروهای خارج استان بالاخص تهران نشین ها که این خود نشان از قدرت چانه زنی و همچنین محبوبیت در بین دولتمردان و مجلس نشینان است.
بویراحمد
Romania
با اوردن دکتر روستا قبولی دکتر روشنفکر تضمین شده. شک نکنید روشفکر میره
Iran, Islamic Republic of
مثلا چطوری تضمینش کرده. هههههه ک وریچو
Iran, Islamic Republic of
حالا تو تحلیل هاتون حاج زارع ب حساب نیارید و این بزرگترین اشتباهتون چون شدیدا ایشون دارن جذب می کنند
واقعیت
Romania
برنده انتخابات این دوره مجلس قطعا منتظریان خواهد بود...
..............
United States
نماینده فعلی بویراحمد و دنا به ستونی تکیه داده که می‌تواند به راحتی تا سال‌ها به پشتوانه آن در کسوت نمایندگی خدمت کند/تکیه گاهی به نام مردم
United States
🛑 تحلیل فضای موجود و رویش اردوگاه مردمی نماینده فعلی بوی احمد و دنا نشان می‌دهد که در دور آینده انتخابات مجلس، تنها رقیب جدی روشنفکر، عملکرد اوست و دیگر مدعیان کسب کرسی مجلس، هیچ‌کدام از امتیازات به ویژه پایگاه مردمی او را را ندارند/
United States
دلیلی اصلی شکست حاج زارعی امثال بهرامی بودند عمرا اگه ما رای به بهرامی بدیم
فقط و فقط حاج منتظریان
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما فقط به بهرامی رای می‌دهیم
علی
Iran, Islamic Republic of
آرای دکتر بهرامی روز به روز رو به افزایش است
از سرازیر شدن مردم به سمت بهرامی ترسیدید
خودتون هم خوب میدونید بهرامی نماینده آینده بویراحمد، دنا و مارگون هست
چون هدایت خواه منتظریان را حمایت نمی کنه
آرای بهرامی هر دوره رو به افزایش بوده
روشنفکر ریزش زیادی در بویراحمد علیا داشته بخصوص در بویراحمد سفلی
آخرش حاج زارع از بهرامی حمایت میکنه
و اینکه مردم بویراحمد علیا این همه فشار، بدبختی و مشکلات را در دوره فعلی می بینند و باید بیایند پای صندوق رای تا تغییر ایجاد بشه مثل دوره قبل که حدود ۸۰هزار نفر رای ندادند، نکنند اگه نصف این تعداد هم در این انتخابات بیایند و رای دهند تغییر حتمی است
پس بهرامی‌یه بهرامی یه
United States
منتظریان شب روز دنبال رد صلاحیت دکتر بهرامی هست بعد یه عده انتظار یکی شدن دارند
United States
هر کی با بهرامی جلسه گرفت چند روز بعدش دوباره با روشنفکر نشست داشت. فکر کنم دکتر بهرامی تمرکزش رو روی بویراحمد علیا بزاره خیلی بهتره
United States
امدن یا نیامدن کسی دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت دوباره پیروز میدانه .بقیه فقط واسه حواشی خوبن
United States
منتظریان تمام قد در میدان هست و رقیبش نماینده کنونی هست،نه محسن رضایی
United States
فکر کنم کبنانیوز هم در جلسه ای که بهرامی خبرنگاران را ایام عید دعوت کرد وبه‌ آنها هدیه داد تشریف داشتند بابا مگه بهرامی از آقای پزشکیان قدرتر میباشد وزیر بهداشت این مملکت بود نائب رئیس مجلس بود با رای بالای از تبریز وارد مجلس شد.تازمانی دولت آقای رئیسی هست ‌دولت برای امثال بهرامی ها هم تره خورد نمیکنند
United States
به زودی از درون خانواده بهرامی و منتظریان جلسات بزرگی برای دکتر روشنفکر در راهه
United States
توهمات برخی هواداران باعث حضور 4 دوره ای بهرامی شده.. بنده خدا خودش هم میدونه رای نمیاره ولی برای یه عده ای نون و اب داره گویا
United States
روشنفکر خیلی وقت هست که دست مایه تخریب بازنشستگان سیاسی شده.
یادتان نمی آید مگر قبل از انتخابات چه نیرنگ ها به کار نبردنه که روشنفکر را زمین بزنند
گناه روشنفکر این است که بادست خالی بت ها و کاخ های سست و پوشالی چن سالشان را در هم فروریخته. 
این ها دنبال تخریب هستن نه شفاف سازی
United States
مارا تا دل بود، دلبر تو باشی..

یا مهدی (عج)
United States
نوجوانان ما جوان شدند، جوانان ما پیر شدند و پیران ما به رحمت خدا رفتند، اما عده ای هنوز هم کاندیدا هستند.
😁
Iran, Islamic Republic of
ب خدا هیچ کدام از این افراد شایستگی ورود نه ب مجلس بلکه درب ورودی آن را ندارند البته اونایی که همین الان در مجلس حضور دارندجزء این گروه هستن چون برنامه طرح و .....ندارند زیرا تخصص ندارند و سواد سفید دارند سوادی که بر اساس امتیازات مختلف ب دست اوردند و غصب کردند فقط مدرکش را گرفتند و سواد ندارند
یکی میگه من ستار خانه اون یکی باقر خانه یکی امیر کبیر یکی اریوبرزن و .....
فقط اون بنده خدا میر شکار پدرش بیامرزد ک گفتش میر شکارم که ان را به خوبی شکار کردند البته تجربه کاری در امورات اقتصادی بالایی داشت
اینا اگه عددی بودند خودشون را نفی نمی کردند بگن باقر ستار امیر کبیر و ....ب عبارت دیگه خودشون ب این مردم بی عقل با ایما و اشاره میگن ک ما عددی نیستیم ولی عده ای همراه اینا هستن و به اینا اعتبار می بخشند
نکنید مردم !!!!
یکی بیاد بگه من خود خود خودمم نه امیر کبیر و ......
به این مجلس فقط میشه گفت خانه ی خپل ها
Iran, Islamic Republic of
استان ما بدون داشتن نماینده بهتر مدیریت میشه .کاش هیچ وقت در مجلس نماینده نداشته باشیم .نماینده ای که منافع شخصی و طایفه ای را بر منافع عموم ترجیح میده ،همان بهتر که نباشه
Iran, Islamic Republic of
باز هم قلم فرسایی های پولی شروع شدن. تحلیل های جانبدارانه و رویا پردازانه و خیالی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و هوادارنش کار را چند روز پیش در یک مراسم ترحیم تمام کردند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ابدوغ خیاری...
Iran, Islamic Republic of
با انتصاب دکتر روستا پازل برای روشنفکر تکمیل شد و قطعا با اختلاف برنده انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
سردار ندای وحدت صد هزار رای انتظارت رو میکشه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یا خوشبختانه ندای وحدت رقیب قدری در مقابل خود نمی بیند و قطعا باز هم اختلاف بین نفر اول و دوم چشمگیر خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا منتظریان ب دنبال رد صلاحیت دکتر بهرامی هست .
Iran, Islamic Republic of
تهمت نزن
Iran, Islamic Republic of
شیر علی خرامین دل بسته بود به امثال دکتر روستا و هرجا نیرقت سخن از حذف نخبگان توسط روشنفکر می کرد
با انجام گرفتن قضیه دکتر روستا خرامین به طور کلی حذف و محو شد
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها فکر می کردند روشنفکر ریزش داشته اما تحرکات اخیر نشون داده واقعا روشنفکر قطب اصلی انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
انگار تقدیر الهی است که نتیجه انتخابات زیباتر از دور گذشته باشد ، با کمترین هزینه ؛ فرصت ها . استقبال ها و پیوستن های ارزشمندی برای جناب نماینده محترم پیش میا ، خدمات هم با همه اینکه در بوق و کرنا نمی شود متفاوت از گذشته است ، مطمئن باشیم بعضی از این رقبا هم خودشون متوجه نتیجه از هم اکنون شده اند اما چون دور بعد بویراحمد دو نماینده دارد فرد مجبور است هر چه هم هزینه کند و براش حیثیتی شود موجودیت خود را حفظ که در آینده یکی از آن دو نماینده باشد نه صحنه را مجانی رها نماید .
Iran, Islamic Republic of
🛑 تحلیل فضای موجود و رویش اردوگاه مردمی نماینده فعلی بوی احمد و دنا نشان می‌دهد که در دور آینده انتخابات مجلس، تنها رقیب جدی روشنفکر، عملکرد اوست و دیگر مدعیان کسب کرسی مجلس، هیچ‌کدام از امتیازات به ویژه پایگاه مردمی او را را ندارند/
Iran, Islamic Republic of
باز هم قلم فرسایی های پولی شروع شدن. تحلیل های جانبدارانه و رویا پردازانه و خیالی، منتطریان سوم هم نمیشه .
Iran, Islamic Republic of
همش یه طرف روشنفکر یه طرف
لر زاگرس نشین
Iran, Islamic Republic of
جواب تو فقط این جمله هست ...جمع کن بساطت را ...
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا چنان در صدد ترسیم راه برای مردم است که نیک میداند مردم بویژه تحصیل کردگان و جوانان راه را از چاه تشخیص داده اند و چاهی که خشکیش بر همگان ثابت گردید کسی برای رفع تشنگی سطل در آن نمی اندازد!!روشنفکر با دست خالی بزرگتر از همه این آقایان را زمین زد برادر ،خاطرت جمع
Iran, Islamic Republic of
فقط دیگ من فاتحه خونی به اندازه ستاد منتظریان آدم پشت سر روشنفکر حرکت ایکرد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از دکتر روشنفکر ناراحت بودند همیت امثال دکتر روستا بودند که یکی یکی حل شدند ۹۵ درصد جریان مث قبل یک دل هست
Iran, Islamic Republic of
منتظریان تمام قد در میدان هست و رقیبش نماینده کنونی هست،نه کس دیگه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خیلی وقت هست که دست مایه تخریب بازنشستگان سیاسی افراطی و نوچه های تازه به دوران رسیده‌شان شده.
یادتان نمی آید مگر قبل از انتخابات چه نیرنگ ها به کار نبردنه که روشنفکر را زمین بزنند
گناه روشنفکر این است که بادست خالی بت ها و کاخ های سست و پوشالی چن سالشان را در هم فروریخته. 
این ها دنبال تخریب هستن نه شفاف سازی
Iran, Islamic Republic of
زیرکی روشنفکر بین سیاسیون استان زبان زد هست،تا الام معادلات به بهترین نحو به سمت ایشون داره جلو میره، هرروز با یه ترفند برا خودش نوج ایجاد میکنه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شخصیت بی نظیری است که باید سالیان سال بگذرد تا ماهیت وجوهره عظیمش را بشناسید برادر عزیز،سیاستمداری باهوش و زیرک...
Iran, Islamic Republic of
قول وتون ایوم خیلی از بزرگان جریان رقبا الان با مهدی روشنفکر جلسه دارن به صورت مخفیانه...بسکه ای آدم زیرکه
Iran, Islamic Republic of
در بین نمایندگانی ک تا الان در مجلس بودن فقط روشنفکر صدای مردم بود، بیش از ۱۵ نطق و تذکر شفاهی از طرف مردم در مجلس شورای اسلامی و دیدارهای مکرر با مسولین و وزرا برای حل مشکلات گواه همه این ادعاهاست
Iran, Islamic Republic of
لطفا عکس مقدم را نیز اضافه کنید
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر در حقیقت دست رد زدن به سینه کسانیست که در دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب در تمام این سال ها همه چیز را متعلق به خود دانسته اند و حتی نخبگان و محرومین کنار خویش و در جناح خویش را نیز نادیده گرفته اند..

...
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر یعنی اتحاد و برادری در مناطق مختلف بویراحمد بر علیه اشرافیت...و استشمام بوی خوش نوع دوستی و همدلی....
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر یعنی کنار گذاشتن کسانی که خودشان منابع و فرصت ها را قومیتی و رفاقتی تقسیم کردند اما امروز می خواهند دکتر روشنفکر را با انگ قومیت گرایی زمین بزنند..
Iran, Islamic Republic of
در دوران روشنفکر بیشترین حمایت از ایل بزرگ دشمن زیاری شده

احمدی نژاد معاون پشتیبانی نوسازی مدارس استان
آقای صفایی رئیس اداره در آموزش و مرورش استان
شجاعی مدیرکل تعاون روستای
بخشدار مرکزی آقای اکبری تبار
واعظی مدیرکل اداره کار
شهامت مدیرکل فنی استانداری
شهامت معاون درمان علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر بت شکن
Iran, Islamic Republic of
طیبی ها:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آقای اکرامی که توسط خود آقای روشنفکر و با میگیری مستقیم ایشون منصوب شد
دهقان مدیرکل ورزش و جوانان
کرمی رئیس دانشگاه دولتی یاسوج
و بقیه موارد در سطوح پایین تر
Iran, Islamic Republic of
پسر عموی منتظریان مخالفش شده بنده خدا
پسر عموش داره با روشنفکر میگرده
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده محترم مردمی و پُر تلاش جناب دکتر حاج روشنفکر
اصول اولیه و راهبرد اقتصادی .
مولفه های تاثیرگذار اشتغالزایی 
توسعه منابع انسانی
روش های  جذب وتامین سرمایه.
روابط عمومی
و تعاملات اصولی
با مراکزبرتر
استفاده ازدانش و فرصت های منابع انسانی.

اینها را اگر جریان ندای وحدت به همین منوال ادامه بدهند به امیدخدا با آرای بیش از ۸۰ هزار پیروز انتخابات است ان شاءالله.
Iran, Islamic Republic of
پویش مردمی ۷۰ هزار +۱ برای مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان‌ یک سی سختی ، زحمات دکتر روشنفکر را در زمان زلزله برای شهرستان دنا فراموش نخواهم کرد، ایشون زبان گویای مردم بود که ضمن سخنرانی تمام مسولین ملی و بیش از بیست نماینده مجلس را وارد سی سخت کرد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر زبان گویای مردم در مجلس شورای اسلامی؛
بیش از ۱۵ نطق و تذکر مهم و راهگشا در مدت ۳۰ ماهه ی استقرار روشنفکر بر کرسی وکالت مردم بویراحمد،دنا و مارگون که از لحاظ تعداد در تاریخ نمایندگی مجلس استان بی سابقه بوده است و هر کدام ابعاد خاصی از محرومیتها را نشانه گرفتند،گواه این است که او قدر و منزلت و اهمیت فوق العاده ی تریبون مجلس را به خوبی درک کرده و قصد ندارد که با سکوت یا استفاده از این تریبون برای پرداختن به دعواهای سیاسی بین جناحی و احزاب در سطح کشور،فرصت سوزی های تاریخی را تکمیل کند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که روشنفکر همشه برده من سیک
Iran, Islamic Republic of
کارنامه مهدی روشنفکر در مجلس شورای اسلامی و حضور او در کمیسیون های مختلف ارتباط موثر با رئیس مجلس و دولت کمک های زیادی به اخذ بودجه برای استان کرده و در کل کارنامه کاملا قابل قبولی عست،انشالله که راه براش هموارتر لز این ها خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا و همت جوانان خوش فکر بویراحمد و دنا جناب دکتر روشنفکر عزیز امسال بازهم پیروز قطعی انتخابات می باشند و راهی بهارستان خواهند شد . تازه اول کاره، گره ها باید باز کنیم
Iran, Islamic Republic of
نیمه راهیم به عقب بر نمیگردیم
فقط روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سیاستمداری دوراندیش و کیاس و با سیاست هست سخته تیش رای بردن
Iran, Islamic Republic of
خدایی تحلیلتون منصفانه نبود،فقط با هدف تخریب روشنفکر بود در حالی که ایشون اصلی ترین قطب انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
بی شک دکتر روشنفکر به عنوان شخصیتی علمی ، دانشگاهی و با داشتن شناخت و آگاهی کافی از نقاط ضعف و قوت حوزه بویراحمد و دنا قادر خواهد بود حوزه بویراحمد را در ریل توسعه و پیشرفت قرار داده و آن را به جایگاهی که شایسته آن است برساند.
Iran, Islamic Republic of
چه یک مرد جنگی چه دشتی از مرد

درود بر دکتر روشنفکر که یک تنه و بادست خالی به مصاف زرو زور تزویر رفته.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمام شد رقابت بین دکترخرامین ومنتظریان است
حسین
Iran, Islamic Republic of
بندشب روز همراه روشنفکر هستم کارش تمام است ناامید شدیم
رهامی
Iran, Islamic Republic of
امان از قولهای نامعلوم دیدی خودت ضرر کردی آقای روشنفگر هیچ یک ازقولهایت عملی نشد خداحافظ فقط دکترخرامین نخبه کشوری
لوداب بزرگ
Iran, Islamic Republic of
این دور ما فقط منتظریان
Iran, Islamic Republic of
چرخ تولید هم الان هم پنچر..
حسین
Germany
دراین دوره آقای روشنفکر وزارع مردود
وآقای بهرامی در صدر میباشد.
احتمالا انتخابات به دور دوم بکشد.
من وخیلی ها رای نداده ونخواهبم داد.
تاالان باسوج یک نماینده خوب داشته بنام سیدباقر موسوی بقبه به درد نخورده ونمیخورند.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
زارعی نهایتا ۲ هزار رای بیاره
شک نکنید با روشنفکر تبانی کرده
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
اخ به بخت عسکر.حاج‌زارع عزیز ابرو نگهدار این دوره ده هزار رای نداری پس خواهشن به خاطرطایفه بزرگ تیرتاجی هم شده خواهشن کنار بکشید.
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر خرامین ..صددرصد
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این به اصطلاح تحلیل که فقط باعث تفرقه میشن،ک هالو کم علیا وسفلی کن بویراحمد واحده ب کوری چشمت
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه چهارتا نماینده مثل روشنفکر از اول انقلاب تا حالا داشتیم بویراحمد که هیچ کل استان از محرومیت در می اومد
Iran, Islamic Republic of
مردم بویراحمد تا کی می خوان تابع نمایندگان دهدشت و گچساران باشند وروشنفکر هم فقط تابع موحدنماینده دهدشت و کار خاصی برای بویراحمد بالا و پایین نکرده شما باز هم بهش رای می دید
Iran, Islamic Republic of
😂 😂 😂
تحلیلت جالبه کبنا...
چ ضایع وآقای حمایت ایکنی و بقیه هم تخریب

بهرامی بنده خدا هم توهم اطرافیانش باور کرده هی هرسری پیللش حروم ایکنه. موندمه چقد پیل داره یو..
حاج زارع هم خو دورل قبل سی همت ثابت وابیییی ک چ مردمیه..
امسال ن سال پاریه حاج زارعیه حاج زارعِ
Iran, Islamic Republic of
یاشاقاسم سی روشنفکر چ عقده ایتون کرده..
ای خدا زده ها ایمان بیاورید ب ولا هی و ول جون ایکنید مه خدا زتونه
فرهام
Iran, Islamic Republic of
دارودسته بابای
درود
Iran, Islamic Republic of
درود خدای یکی مثله روشن فکر که یا غیبت هست در مجلس یا چرتی بدرد مجلس نمیخوره این چرت زدن بدرد خونه نشینی میخوره روشن فکر روزی استان ما را خدا زد که به معلم لقب دکترا اعطا شد چرا گول می‌خورید
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1