تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۶۳۲۴۹
سکه امامی و طلا ۱۸ عیار به کف قیمت سال رسیدند

بازار سکه در آستانه سقوط و ریزش

۰
بازار سکه در آستانه سقوط و ریزش
کبنا ؛قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد به کمترین سطح خود در سال جاری رسید اما اوضاع برای سکه‌های کوچک تاحدودی متفاوت است.
به گزارش کبنا نیوز، قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد به کمترین سطح سالانه خود رسید. همین اتفاق برای سکه طرح قدیم رخ داد و باتوجه به نرخ دلار و طلا ۱۸ عیار توقع داشتیم بقیه سکه‌ها هم تسلیم شوند اما مقاوت‌هایی که تا این لحظه شکل گرفته، فعلا سقوط سکه را به‌تاخیر انداخته است.
سکه امامی امروز طبق پیش‌بینی‌ها در مسیر نزولی قدم برداشت. سیل سیگنال‌های مثبت سیاسی و سربه‌زیرشدن دلار دست‌به‌دست هم دادند و سکه امامی با رسیدن به محدوده ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به کمترین سطح خود از ابتدای ۱۴۰۲ رسید اما در بازار طلا اوضاع برای سکه‌های کوچک همچنان متفاوت است.
قیمت سکه امامی؛ ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار
قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد در پایان نیمه ابتدایی خریدوفروش‌های بازار به ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. رقمی که کمترین سطح قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری است. تا امروز رقم ۳۰ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان را کف قیمت سکه امامی در سال ۱۴۰۲ می‌دانستیم و به‌این ترتیب سکه امامی یا همان تمام‌سکه طرح جدید کف جدیدی در بازار طلا تجربه کرده است.
قیمت سکه امامی البته روز ۱۰ اردیبهشت امسال تا محدوده تاریخی ۳۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان یعنی مرز ۳۵ میلیون جلو رفته و با این اوصاف الان درمقایسه با آن روز قیمت سکه امامی چهار میلیون و ۷۳۱ هزار تومان یعنی معادل ۱۳.۵ درصد ریخته است.
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی؛ ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی امروز به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. نسبت به روز شنبه که آخرین روز معاملاتی هفته جاری است، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی (طرح قدیم) حدود ۲۰۰ هزار تومان ریخته و همین کاهش قیمت، تمام‌سکه را از کف قیمت قبلی خودش پایین‌تر آورده است.
سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم روز ۲۷ اردیبهشت امسال معادل ۲۷ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان فروخته می‌شد و حالا هزار تومان از آن محدوده پایین‌تر آمده است. بیشترین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی هم در سال جاری ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بوده و حالا نسبت به آن روز شاهد ریزش سه میلیون و ۷۸۶ هزار تومانی قیمت سکه تمام‌بهار آزادی هستیم که معادل افت ۱۲ درصدی ارزش این سکه درقیاس با قله جدید است.
قیمت نیم‌سکه؛ ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار
قیمت نیم‌سکه امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد تا پایان نیمه ابتدایی معاملات بازار به ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. در آخرین روز معاملاتی بازار که روز شنبه ۱۳ خرداد محسوب می‌شود، قیمت نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بوده و ارزش آن تفاوتی نداشته است.
نیم‌سکه در روز تاریخی ۱۰ اردیبهشت موفق شده بود تا محدوده ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان پیشروی کند و کف قیمت نیم‌سکه در سال جاری ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بوده و این رقم را روز ششم خرداد امسال روی تابلو صرافی‌ها دیده بودیم. به‌این ترتیب در روزی که سکه امامی بالاخره تسلیم شد و از کف قیمت سالانه خودش پایین‌تر اومد، شاهد مقاومت جانانه نیم‌سکه مقابل کاهش قیمت بودیم.
قیمت ربع‌سکه؛ ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار
قیمت ربع‌سکه امروز درحالی به ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید که کمترین سطح سالانه آن ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان محسوب می‌شود. یعنی قیمت ربع‌سکه تا آن محدوده ۳۵۰ هزار تومان فاصله دارد.
قیمت ربع‌سکه امروز ۱۰ هزار تومان درقیاس با شنبه هفته جاری که آخرین روز معاملاتی این هفته محسوب می‌شده، پایین آمده است. از طرفی نسبت به روز ۱۰ اردیبهشت که قیمت ربع‌سکه ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان به‌ثبت رسید، ارزش این سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (۱۳ درصد) ریخته، اما هنوز ربع‌سکه تا کف قیمت امسال خودش فاصله دارد.
قیمت سکه گرمی؛ شش میلیون و ۵۲۰ هزار
قیمت سکه گرمی امروز در پایان نیمه اول معاملات بازار به شش میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. درقیاس با شنبه قیمت سکه گرمی دقیقا ۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده، اما سکه گرمی هنوز ۳۰ هزار تومان تا کمترین قیمت امسال خود فاصله دارد.
سکه گرمی روز ۲۷ اردیبهشت امسال معادل شش میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد و این رقم را همچنان کف قیمت سکه گرمی در سال ۱۴۰۲ می‌دانیم. درطرف مقابل این را هم باید بگوییم که سکه گرمی در روز تاریخی ۱۰ اردیبهشت تا محدوده هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان پیشروی کرد و الان ارزش آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یعنی چیزی نزدیک ۱۵ درصد ریخته است.
قیمت طلا ۱۸ عیار؛ دو میلیون و ۴۷۲ هزار
قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد به دو میلیون و ۴۷۲ هزار تومان رسید. به‌این ترتیب طلا ۱۸ عیار امروز به کمترین سطح خود از ابتدای سال رسیده است. چون تا امروز رقم دو میلیون و ۴۸۶ هزار تومان را در روز ۱۹ اردیبهشت کف قیمت طلا ۱۸ عیار می‌دانستیم.
قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز ۱۰ اردیبهشت به دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان رسیده بود و این رقم را بیشترین قیمت تاریخی طلا ۱۸ عیار می‌دانیم. حالا درمقایسه با آن روز قیمت طلا ۱۸ عیار دقیقا ۲۷۷ هزار تومان (۱۰ درصد) تنزل پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1