تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۲۹۹۶
کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای / کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه‌های استان

۱
۰
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای / کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه‌های استان
کبنا ؛این طرح در یک بازه زمانی چهار ساله (1405-1402) در کل کشور اجرا می‏شود و در این مدت یک میلیارد درخت تولید و کاشته خواهد شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در طول اجرای این طرح حداقل ۱۵میلیون  نهال تولید و در سطح استان کشت می‏ گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و  آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر کارشناسان مربوطه امضاء شد.
در این جلسه سعید جاویدبخت _مدیرکل منابع طبیعی و  آبخیزداری استان_ افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت ‏الله خامنه‏ ای در برنامه کاری دولت مردمی و انقلابی قرار گرفته و به دستور ریاست محترم جمهوری حضرت آیت ‏الله رئیسی و تأکید وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده از حداکثری از توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانها ابلاغ شده است. این طرح در یک بازه زمانی چهار ساله (1405-1402) در کل کشور اجرا می‏شود و در این مدت یک میلیارد درخت تولید و کاشته خواهد شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در طول اجرای این طرح حداقل ۱۵میلیون  نهال  تولید و در سطح استان کشت می‏ گردد.
وی گفت: این درختان در کل استان  کاشت می شود بیشتر در مناطقی که دلایل مختلف (آتش‏سوزی، شیوع آفات گیاهی و جانوری، خشکسالی، قطع درختان، توسعه صنایع و معادن و ....) دچار آسیب شده ‏اند.
جاوید بخت در ادامه بیان کرد: دستگاه های مختلف شامل استانداری، شهرداری ها، هلال احمر، آمورزش و پرورش، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، شرکت شهرک های صنعتی شرکت شهرک های کشاورزی و دیگر دستگاه ها و نهادها حمایت کرده اند. مهمترین ویژگی طرح مذکور مردمی بودن آن است و مقرر است بصورت نهضتی فراگیر و جهادی، تمام ظرفیت‏های موجود و مشارکت حداکثری آحاد و اقشار مختلف جامعه و صنوف و گروه‏های مختلف، نیروهای مسلح بویژه نیروی مقاومت بسیج، بسیج سازندگی، روحانیت معزز، دانشگاهیان و دانش‏ آموزان، خیرین، کانون‏های فرهنگی مساجد، انجمن‏های مردم ‏نهاد، نیروهای داوطلب هلال احمر، گروه‏های جهادی، بخش‏های مختلف اقتصادی و صنایع بویژه صنایع نفت و گاز، سرمایه‏ گذاران و حامیان بخش خصوصی، شوراهای اسلامی و دهیاری‏ ها و شهرداری‏ ها و همه نهادها، ارگان‏ها، سازمان‏ها و دستگاه‏های دولتی بکار گرفته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مکان های پیش بینی شده از جمله پارکینگ ها، محوطه این اداره کل و ادارات تابعه نهال های مد نظر تولید  ودر ورودی برخی شهرها و روستاها در شهرستان های مختلف در گونه های متنوع کاشته خواهد شد.
 محمدی بر احترام به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و افزود: کاشتن نهال برای تامین فضای سبز ضروری است وکاشت  درخت بهانه ای است که یک بار دیگر نسبت به محیط زیست، پوشش گیاهی، درختان و جنگل‌ها توجه داشته باشیم.




نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل ضعیف منابع طبیعی
هزاران هکتار جنگل در سالیان گذشته سوخت در سال گذشته صد هکتار جنگل کاری نشد
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1