کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای / کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه‌های استان

10 خرداد 1402 ساعت 18:30

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان وسایر کارشناسان مربوطه امضاء شد.


این طرح در یک بازه زمانی چهار ساله (1405-1402) در کل کشور اجرا می‏شود و در این مدت یک میلیارد درخت تولید و کاشته خواهد شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در طول اجرای این طرح حداقل ۱۵میلیون  نهال تولید و در سطح استان کشت می‏ گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و  آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سایر کارشناسان مربوطه امضاء شد.
در این جلسه سعید جاویدبخت _مدیرکل منابع طبیعی و  آبخیزداری استان_ افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت ‏الله خامنه‏ ای در برنامه کاری دولت مردمی و انقلابی قرار گرفته و به دستور ریاست محترم جمهوری حضرت آیت ‏الله رئیسی و تأکید وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده از حداکثری از توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانها ابلاغ شده است. این طرح در یک بازه زمانی چهار ساله (1405-1402) در کل کشور اجرا می‏شود و در این مدت یک میلیارد درخت تولید و کاشته خواهد شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در طول اجرای این طرح حداقل ۱۵میلیون  نهال  تولید و در سطح استان کشت می‏ گردد.
وی گفت: این درختان در کل استان  کاشت می شود بیشتر در مناطقی که دلایل مختلف (آتش‏سوزی، شیوع آفات گیاهی و جانوری، خشکسالی، قطع درختان، توسعه صنایع و معادن و ....) دچار آسیب شده ‏اند.
جاوید بخت در ادامه بیان کرد: دستگاه های مختلف شامل استانداری، شهرداری ها، هلال احمر، آمورزش و پرورش، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، شرکت شهرک های صنعتی شرکت شهرک های کشاورزی و دیگر دستگاه ها و نهادها حمایت کرده اند. مهمترین ویژگی طرح مذکور مردمی بودن آن است و مقرر است بصورت نهضتی فراگیر و جهادی، تمام ظرفیت‏های موجود و مشارکت حداکثری آحاد و اقشار مختلف جامعه و صنوف و گروه‏های مختلف، نیروهای مسلح بویژه نیروی مقاومت بسیج، بسیج سازندگی، روحانیت معزز، دانشگاهیان و دانش‏ آموزان، خیرین، کانون‏های فرهنگی مساجد، انجمن‏های مردم ‏نهاد، نیروهای داوطلب هلال احمر، گروه‏های جهادی، بخش‏های مختلف اقتصادی و صنایع بویژه صنایع نفت و گاز، سرمایه‏ گذاران و حامیان بخش خصوصی، شوراهای اسلامی و دهیاری‏ ها و شهرداری‏ ها و همه نهادها، ارگان‏ها، سازمان‏ها و دستگاه‏های دولتی بکار گرفته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مکان های پیش بینی شده از جمله پارکینگ ها، محوطه این اداره کل و ادارات تابعه نهال های مد نظر تولید  ودر ورودی برخی شهرها و روستاها در شهرستان های مختلف در گونه های متنوع کاشته خواهد شد.
 محمدی بر احترام به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و افزود: کاشتن نهال برای تامین فضای سبز ضروری است وکاشت  درخت بهانه ای است که یک بار دیگر نسبت به محیط زیست، پوشش گیاهی، درختان و جنگل‌ها توجه داشته باشیم.





کد مطلب: 462996

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462996/انعقاد-تفاهم-نامه-همکاری-منابع-طبیعی-آبخیزداری-کهگیلویه-بویراحمد-راهداری-حمل-نقل-جاده-ای-کاشت-نهال-راهدارخانه-حاشیه-راه-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1