تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۶۲۹۹۴
مدیرکل کتابخانه‌های عومی کهگیلویه و بویراحمد؛

بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج یک ضرورت است

۲
۰
بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج یک ضرورت است
کبنا ؛
در پی گزارش این پایگاه خبری با عنوان «کتابخانه مرکزی یاسوج؛ تعطیلی بخش های مرجع و دفاع مقدس بعد از 17 سال!»، روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد متن زیر را برای ما ارسال کرد که عیناً در زیر منتشر می‌شود.
مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: براساس تعاریف جدید، مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران، اکنون به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.
فروردین  ماه ۱۴۰۲  اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف بازطراحی و ارائه خدمات نوین مبتنی بر فناوری‌های جدید از کتابخانه آیت الله ملک حسینی ( ره) یاسوج بازدید کرد. مقرر شد بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج در سه فاز، با طراحی اداره کل توسعه کتابخانه‌های نهاد و نظارت اداره کل عمرانی توسط اداره کل استان اجرا شود.
در بازطراحی جدید بخش‌های ویژه‌ای برای کتابخانه مرکزی تعریف شده است که در چند مرحله اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید.
بخش‌هایی همانند سالن مطالعه پژوهشگران، سالن مطالعه VIP، تجهیز سالن جلسات به سیستم صوتی و امکانات بروز، تجهیز بخش کودک به فضاهایی چون مخزن، مرجع، سن اجرای نمایش،  اتاق بازی، اتاق مادر و کودک و سالن انتظار والدین، تجهیز بخش نوجوان به مخزن، تالار علم و خلاقیت، ساخت‌کده، کلاس آموزشی، ایجاد کلاس خدمات مبتنی بر وب و اتاق مطالعه گروهی، نگارخانه آثار هنری، بوفه، اتاق غذاخوری  ویژه خانم‌ها و آقایان و باجه فروش محصولات فرهنگی در بازطراحی جدید ساختمان کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است و در چند فاز مورد اجرا و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
در فاز اول سالن جلسات، بخش‌های مرجع و دفاع مقدس مورد بازطراحی قرار می‌گیرند که با ادغام بخش مرجع و دفاع مقدس در مخزن اصلی، سالن مطالعه پژوهشگران ایجاد خواهد شد و با مدیریت دیگر فضاهای موجود در کتابخانه، سالن‌های VIP  و سالن جلسات با امکانات جدید ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است جهت بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی با رایزنی و همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای فاز اول بازطراحی، مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار جذب و تخصیص یافته است که بازطراحی بخش‌های فاز اول تاپایان خرداد ماه اتمام و در اوایل تیرماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
وضعیت کتابخانه های استان رو به تعالی است مغرضان چشم دیدن حقایق را ندارند
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
نشر مطالبی که پایه و اساسی ندارند در فضای مجازی جرم است یا خیر؟

بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (درصورت امکان) قابل مجازات است.

بر اساس این ماده قانونی فرد خاطی و مجرم به حبس از ۹۱ روز تا دو سال، یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا ۴۰ میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین در فصل بیست و هفتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی از ماده ۶۹۷ تا ۷۰۰ در خصوص افتراء و توهین و هتک حرمت است. عناوین جرم نشر اکاذیب یا اشاعه اکاذیب برگرفته از متن ماده 698 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی و شامل هر دو مصداق اعمال مجرمانه جرم یعنی اظهار اکاذیب و جرم انتساب اعمال خلاف حقیقت به دیگران است.
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1