تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۶۲۹۵۱
فرمانده نیروی هوافضای سپاه : موشک هایپرسونیک به زودی رونمایی می شود

چالش جدی برای سامانه های پدافندی / موشک هایپرسونیک چیست و چرا دستیابی به آن مهم است؟

۰
چالش جدی برای سامانه های پدافندی /  موشک هایپرسونیک چیست و چرا دستیابی به آن مهم است؟
کبنا ؛
کشورمان حالا در یک قدمی رو نمایی از موشک های هایپرسونیک قرار دارد. موشک هایی که جزو جدیدترین توانمندی‌های دفاعی در دنیا محسوب می‌شوند و آن طور که  فرمانده هوافضای سپاه خبر داده «موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سرگذاشته و به زودی رونمایی می‌شود.»
به گزارش کبنا نیوز، سردار حاجی زاده که در مراسم  یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم حضور یافته بود، این خبر خوب را به مردم کشورمان داد و البته گریزی هم به قابلیت های خیره کننده این مدل از موشک ها زد:« این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانورپذیری در جو و بیرون جو را دارد. هم سامانه های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.»
او در ادامه افزود:« این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.»  اما این که چرا این خبر موجب نگرانی تل آویو و هم پیمانانش شده دلایل مختلفی دارد. باید گفت که سرعت موشک‌های هایپرسونیک در هنگام حرکت بین 5 تا 25 برابر صوت اعلام شده که در بازه 1.6 تا 8 کیلومتر بر ثانیه است. به عبارتی  حداقل سرعت موشک های هایپرسونیک 3 هزار و 500 مایل بر ساعت(5 هزار و 633 کیلومتر بر ساعت) است یعنی در حدود عدد شگفت انگیز یک مایل بر ثانیه(یک هزار و 600 کیلومتر بر ساعت).
موشک‌های هایپرسونیک به طور عمده چند ویژگی اصلی دارند: سرعت مافوق صوت(5 تا 25 سرعت صوت)، مسدود کردن امواج رادیویی، مانورپذیری بالا و تغییر مسیر، رادارگریز و غیرقابل پیش بینی بودن مسیر. این موشک ها برای انهدام اهدافی به کار می روند که در فواصل دور قرار دارند یا اهدافی که باید به سرعت منهدم شوند. جنگنده‌های استراتژیک مانند B-52 و سامانه‌های دفاع موشکی در دوردست جزو این اهداف هستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1