تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۸۴۱
پس از توافق ایران و بلژیک:

دیپلمات ایرانی پس از 5 سال بازداشت به آغوش کشور بازگشت

۰
دیپلمات ایرانی پس از 5 سال بازداشت به آغوش کشور بازگشت
کبنا ؛معاون حقوقی رئیس جمهور نسبت به آزادی و بازگشت دپیلمات کشورمان از بلژیک واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور پیرامون آزادی و بازگشت اسدالله اسدی دپیلمات کشورمان از بلژیک، اظهار داشت: آزادی اسدالله اسدی دیپلمات عزیز کشورمان از زندان بلژیک موفقیت مهمی برای ایران و شکست و رسوایی برای منافقین بود.
وی افزود: بازداشت و محاکمه اسدی در بلژیک نقض فاحش قاعده بنیادین مصونیت دیپلماتیک و آزادی ایشان نشانگر عزم جمهوری اسلامی برای حمایت از حقوق ایرانیان در هر نقطه از جهان است.این موفقیت را به دستگاه دیپلماسی و خانواده آقای اسدی تبریک می گوییم.

 اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در وین که پیش از این به اتهام واهی برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین به مدت 5 سال در آلمان بازداشت و به بلژیک منتقل شده بود پس از توافق ایران و بلژیک با وساطت عمان، امروز آزاد و دقایقی پیش با استقبال علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر وارد تهران شد.
وزارت خارجه عمان امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.
طبق گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری عمان در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسئله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نیز  در توییتی نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی بیش از  پنج سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
1