تاریخ انتشار
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۶۲۷۹۷
در خطبه‌های نماز جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: هیچ کسی حق ندارد سالن ورزشی را به فاتحه خوانی اختصاص دهد

۸
۲
امام جمعه کبگیان: هیچ کسی حق ندارد سالن ورزشی را به فاتحه خوانی اختصاص دهد
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: مدیرکل محترم ورزش جوانان مشکل بیمه سالن‌های ورزشی را حل بفرمایند تا عده‌ای به بهانه بیمه نکردن سالن‌های ورزشی فضای اوقات فراغت را از جوانان نگیرند و من بعد هم هیچ کسی حق ندارد هیچ سالن ورزشی را به فاتحه خوانی اختصاص دهد.
به گزارش کبنـا از چیتاب، حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نمازِ عبادی سیاسی جمعه ۵ خردادماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با تاسی از آیاتِ ۶۷ تا ۷۰ سوره فرقان با اشاره به مسأله یضاعف عذاب الله گفت: کسانیکه برای خدا شریک قرار می‌دهند، وبدون ترس ازخدا به قتل همنوع، و زنا‌ی پردازند، در روز قیامت عذابشان دوچندان و همیشه به خوارى در آن خواهد ماند.
وی راه بخشش این دسته از افراد را در ندامت از گناه و توبه كردن، ‌ایمان آوردن به خدای لاشریک و انجام عمل صالح برشمرد و گفت: کسانیکه توبه کنند و‌ایمان بباورند خداوند سیئاتِشان را به حسنه تبدیل مى‌كند و آن‌ها را می‌بخشد.
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام رضا علیه السلام خطاب به حاضرین گفت: اهل بیت "ع" همیشه در عمل اقدامی ماندگار بعنوان محور صیانت از اسلام انجام داده‌اند که بعداز قرن‌ها هنوز در مسیر هدایت بشریت رهپویی تازگی دارد.
وی صلح امام حسن "ع" در نجات شیعه، قیام امام حسین "ع" در بیمه اسلام را نمونه شاخص اقدامات ماندگار اهل بیت در تاریخ بشریت برشمرد و گفت: هجرت تاریخی امام رضا علیه السلام از عراق به ایران نمونه اقدام ماندگار آن امام همام بود که هم از لحاظ کیفی ترویج و توسعهٔ اسلام و هم از لحاظ کمی «ایران» را جغرافیای مقر شیعه قرار داد.
وی، جامعیت وَ وحدت در شخصیت، اصول و ضوابط در ولایتمداری، آراستگی به اخلاق عالی و ممتاز، پرهیزکاری و تقوا، عزت نفس وسخاوت، اخلاق نیکو و صبوری را از خصایص برتر امام رضا برشمرد و گفت: هرکس در دنیا این خصایص را سرلوحه کارش قرار داده و عمل کند، قطع به یقین رستگار خواهد شد.
خطیب جمعه کبگیان در ادامه فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن تبریک مجدد به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر سه دلیل عدم آمادگی نیرو‌های مسلح، درگیر بودن در جبهه شمال غرب با منافقین، خیانت نخست وزیر وقت را از عوامل مهم سقوط خرمشهر برشمرد و گفت: لبیک به فرمان امام امت، با دستان خالی اما عزم راسخ و هم قسم شدن همگانی در لوای فرماندهی بی‌نظیر صیاد دل‌ها، حسن باقری و محسن رضائی‌ها... خونین شهر را از چنگال صدامی درآورد، که روی دیوار‌هایش نوشته بود هرکسی خرمشهر را پس بگیرد کلید بصره را بهش تقدیم می‌کنم و می‌توان گفت؛ وسوسه صدام در فتح خرمشهر مانند وسوسه گندم ری در کربلاء بود.
امام جمعه کبگیان در پایان مسأله محروم ماندن جوانان در استفاده از سالن‌های ورزشی در برخی از روستا‌های بخش را نگران‌کننده برشمرد و گفت: چرا برخی از سالن‌های ورزشی درون بخشی را به مراسمات فاتحه خوانی اجاره می‌دهند اما جوانان این سرمایه‌های کیمیای مملکت از حضور در آن بی‌بهره‌اند؟ 
سید فرج الله پژمان افزود: آیا سالن ورزشی برای فاتحه خوانی ساخته شده، یا اوقات فراغت همین جوانانیکه با تمام اشتیاق بدون هیچ چشمداشتی در تمامی برنامه‌های پاسداشت ارزش‌های اسلام و انقلاب حضور فعالی دارند؟
این خطیب جمعه با اذعان به اینکه سالن‌های ورزشی مستحق استفاده جوانان این منطقه هست تصریح کرد: مدیرکل محترم ورزش جوانان مشکل بیمه سالن‌های ورزشی را حل بفرمایند تا عده‌ای به بهانه بیمه نکردن سالن‌های ورزشی فضای اوقات فراغت را از جوانان نگیرند و من بعد هم هیچ کسی حق ندارد هیچ سالن ورزشی را به فاتحه خوانی اختصاص دهد.

---------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

صدف
Iran, Islamic Republic of
از وسوسه گندم ری درس بگیرید
مملکت بی صحاب
Iran, Islamic Republic of
سلام
من ای مملکت هرکنه نهان مسئول هرجا بیشترشو خیال ایکنن ملک میراث بوشونه سالنل ورزشی هم نمونه ش
زیور
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا سلام
داخل ای دوره زمونه جونل سرمایه بی ارزشن نه کیمیا
هرکه قوم خویش نماینده مدیرکل و... ارزش داره
پوریا
Iran, Islamic Republic of
تو این کشور خیلی وقتهاست که
معنی توانا بود هرکه دانا بود
شده، "توانا بود هرکه باما بُوَد" هرکه با بچه های بود
توانا بود.
غریبه
Iran, Islamic Republic of

نه وزیر گوشه رئیس ایگره نه رئیس گوشه سفیر ایگره
هرکه سی خوش دپــو ایکنه هیشکه هم ککش نیگزه
دختر لر
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام خوب تعریف وه بالی اصول گرایل ایدی
یو هم دولت و مجلس انقلابیتو؟. ونظروم با ای روند، وضعیت خوت هم نتری زن بسونی؟
پارسیا
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت کبگیان وا نماینده مجلس و ...
سرزمین خروش انتخابات وعده های توخالی درس نگرفتن
آبروی ایل
Iran, Islamic Republic of
بهای خون کسانیکه در امثال فتح خرمشهرها با تشنگی و آماتوری جان دادند، به ریاست رسیدن امثال خیلیها در دولت امروزی است که بنام شهدا بکام می خورند و انبار می کنند.
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
1