تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۶۲۷۲۵
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تصویب وام ۴۰۰ میلیونی مسکن ملی با سود ۲ درصد

۱
تصویب وام ۴۰۰ میلیونی مسکن ملی با سود ۲ درصد
کبنا ؛معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ خبر داد.
به گزارش کبنا، هادی عباسی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرهای خوبی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن داریم ، گفت: اولین خبر خوب است که سقف تسهیلات را به ۵۵٠ میلیون تومان افزایش داد و به بانک‌ها ابلاغ شده است.  دومین خبر خوب این است که به دهک‌های اول و دوم که برای پرداخت آورده اولیه مشکل داشتند وام ۴٠٠ میلیون تومان با نرخ ٢ درصد و در زمان پرداخت ١۵ ساله و برای دهک سوم و چهارم وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ دو درصد در مدت زمان ١۵ ساله از محل صندوق ملی مسکن ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: این وام‌ها برای اقشار خاص از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است. همچنین مصوبه خوبی داریم که بافت فرسوده با زمین و وام ساخت تهاتر کنند که ارزش زمین بیشتر از آن وام خواهد بود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن پروژه مردمی است و وزارت راه و شهرسازی بستر را فراهم می‌کند و موظف است امتیازات را ارائه کند و قرار نیست که صرفا مسکن بسازیم. تا کنون ساخت یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است.
عباسی اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد هستند، ۲۰۰ متر مربع زمین به صورت رایگان واگذار کند. البته این خانوارها باید هزینه آماده سازی زمین را پرداخت کنند. این هزینه به صورت قسطی با دو سال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد.
وی با اعلام اینکه هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند، پس از پالایش زمین مورد نظر در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود. حدود ۳۰۰۰ نفر زمین تحویل شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد بروز مشکل برای برخی خانواده‌ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نمی‌توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم. در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.
عباسی درباره اینکه قرار بود در فاز اول نهضت ملی مسکن ٢ میلیون واحد به مردم تحویل شود و مردادماه زمان اجرای فاز اول تمام می‌شود، تا دو ماه دیگر چند واحد تحویل خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر زمین ١۵٠ هزار واحد مسکونی برای دسته‌های گروهی و انفرادی، زمین ۵۵٠ هزار واحد گروه انبوه‌سازان، زمین ١١۵ هزار واحد نیروهای مسلح، زمین ١٠٠ هزار واحدشهری در بافت فرسوده، زمین  ١٠٠ هزار واحد خود مالکی، زمین ٢٢٠ هزار واحد روستایی تامین و ساخت این واحدها آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع علمیات ساخت یک میلیون و ٢٣۵ هزار واحد شروع شده و سخت‌ترین مرحله ساخت زمین بوده است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه مانع تسریع احداث پل روستای ...
پایان دریابان در «شورا»

پایان دریابان در «شورا»

اتفاقی که خیلی قبل‌تر منتظرش بودیم رخ داد. سرانجام سردار علی‌اکبر احمدیان با حکم رهبری ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1