تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۶۲۵۰۴
در خطبه های ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

حجت الاسلام آبرومند نسب: علیرغم وجود تمام مشکلات، قدردان امنیت باشید

۲۲
۴
حجت الاسلام آبرومند نسب: علیرغم وجود تمام مشکلات، قدردان امنیت باشید
کبنا ؛امام جمعه موقت کبگیان با اشاره به ارتباط امنیت با مسأله حجاب در کشور خطاب به حاضرین گفت: این روز‌ها می‌خواهند بنام حجاب امنیت کشور را خدشه دار کنند پس علیرغم وجود و بروز تمامی مشکلات قدر‌دان امنیت فعلی باشید که خیلی از کشور‌ها آرزوی داشتن لحظه‌ای امنیت هستند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام آبرومند نسب_ امام جمعه موقت کبگیان_ در (خطبه‌های ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با اذعان به اینکه عده‌ای با دلخوشی مهر اهل بیت در دل، از خیلی از امورات بندگی سهوی عبور می‌کنند گفت: دو مقولهٔ شناخت اهل بیت، و عمل به سیره آنهاست که مهر اهل بیت را در دل انسان‌ها جلا می‌دهد و هر رویکردی فارغ از این دو هیچ سودی برای انسان ندارد.
امام جمعه موقت کبگیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: در زمانیکه تمام کفر از شکل‌گیری انقلاب اسلامی بشدت عصبانی بود و بنام نیروی بعث و ارتش تا دندان مسلح صدّام در تعرض با خاک پاک کشورمان جهت نابودی نظام هم قسم شده بودند درایت مدبرانه فرماندهانی چون صیاد شیرازی در ارتش، و محسن رضائی و احمد متوسلیان در سپاه پاسداران درکانون بسیج باشکوه مردم جان برکف چنان ضربه‌ای بر هیمنه کفار وارد کرد که در تاریخ حماسی جهان مبثوت شد.
حجت الاسلام آبرومند نسب در ادامه خطبه دوم با اشاره به تجدید بنای خانه کعبه توسط حضرت ابراهیم نیز گفت: بعد از فروکش کردن طوفان نوح که دنیا را فرا گرفته بود کار ساخت خانه خدا برعهده حضرت ابراهیم افتاد و آن حضرت ضمن تبیین رسالت یکتا پرستی خانه خدا را بنا کرد.
این خطیب موقت با اشاره به ارتباط امنیت با مسأله حجاب در کشور خطاب به حاضرین گفت: این روز‌ها می‌خواهند بنام حجاب امنیت کشور را خدشه دار کنند پس علیرغم وجود و بروز تمامی مشکلات قدر‌دان امنیت فعلی باشید که خیلی از کشور‌ها آرزوی داشتن لحظه‌ای امنیت هستند.
وی ادامه داد: امروزه که مسأله حجاب تبدیل به صدرنشین مسائل روز شده، اگرچه همچنان زندگی مردم به تورم، گرانی و اخبار مربوط به توافق هسته‌ای گره خورده، اما نمی‌شود ظهور و بروز پر رنگ مسأله حجاب را در زندگی مردم، اظهار نظر مسئولین و کنشگران سیاسی اجتماعی کتمان کرد.
حجت الاسلام آبرومند نسب با اذعان به اینکه مسأله حجاب از همان زمان پیروزی انقلاب وجود داشت و پس از گذشت ۴۴ سال اکنون تبدیل به یک مسأله شده خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف قانون دارد، تمکین به قانون در همه جوامع هم وجود دارد، اما برخی از قوانین به خودی خود نمی‌تواند کارساز و تأثیر‌گذار باشد، در کنار آن باید کار فرهنگی هم انجام شود.
وی با تاسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که در دیدار کارگزاران نظام، حجاب را دارای محدودیت شرعی و قانونی برشمردند خاطرنشان کرد: وقتی معظم له کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی اعلام می‌فرمایند اولاً حجت برهمه ما تمام است، دوماََ باید در شرایط به وجود آمده که حجاب از سوی برخی افراد نادیده گرفته می‌شود همانطور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، مسئولان نیز با ملایمت و قانون نقشه و برنامه داشته باشند و از انجام کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز کنند.
آبرومند نسب با اذعان به اینکه اگر قدر‌دان امنیت فعلی نباشیم متضرر خواهیم شد ادامه داد: طراحان کشف حجاب در زمان فعلی همان دلواپسان پهلوی هستند که بار‌ها کشف حجاب می‌کرد و می‌خواهند با این رویکرد آخرین تیر‌های کمرنگ‌امیدشان جهت برهم زدن امنیت انقلاب را در تاریکی ر‌ها کنند.
خطیب موقت جمعه چیتاب درپایان با اشاره به موفقیت آقایان سردار پاریاد (مربی تیم ناشنوایان کشور قهرمان آسیا ) و فرزاد آرانیان قهرمان پرتاب دیسک جهان در استرالیا نیز گفت: اولاً به طور واضح عرض کنم که امروز با دیدن این قهرمانان خیلی بشاش و مسرور شدم، دوما به مسئولان محترم استانی عرض کنم، کبگیان مهد استعداد‌های نهفته‌ای در زمینه ورزش، علم و فنّاوری است، که می‌طلبد بزرگواران در زمینه شکوفائی این استعداد‌های نهفته، اهتمام جدی ورزند، تا امثال پاریاد‌ها، و آرانیان‌ها در سطوح بین‌المللی برای کشور عزیزمان فخر فروشی کنند.
لازم به ذکر است در بین الصلاتین با حضور آریا_ مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، محسنی فر_ بخشدار_، امام جمعه موقت کبگیان، شهردار و شورای اسلامی شهر چیتاب با اهداء لوح تقدیر و تندیس یادبود از سردار پاریاد مربی تیم فوتبال ناشنوایان کشور و فرزاد آرانیان قهرمان پرتاب دیسک جهان هر دو از روستا‌های محمد آباد وغمی، و روستای موگر کبگیان تجلیل بعمل آمد.

-------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

شادی
Romania
حاجی حجاب بجای خود اما چرا سفره خالی مردم دیده نمیشه؟
کوثر
Romania
فقر باعث کفر میشه؟
جامعه را پارتی بازی و فساد داغون کرده.
شریف
Romania
آه مظلومان کی دامن این مسئولان را می گیره.
آریائی
Romania
مردم نون ندارن بخورن میان سراغ حجاب؟
صد البته ماهمه مخالف بی عفتی و بی حجابی هستیم
عزت لر
Romania
تا این روند ظلم به مردم وجود داره اعتقاد و اعتماد سرجای خود نمیاد مردم قبلا سر اعتقادشون قسم می خوردند و خیلی هم پایبند بودند الان چی یکیمسجد هم نمیاد.
سلطان ادب
Romania
جمهوری اسلامی رو چه بروزش اوردند که ملتش سزاوار دریافت بسته معیشتی شده اند؟
یاحق
Romania
فقط امام زمان میتونه این وضعیتو درست کنه بقیه کارشون بخور بخور و دوشیدن مردم بدبخته.
کبگیان
Romania
حاج آقا سلام
، آیا مردم خون دادن، جون دادن تا امروز این وضعیتشون باشه؟
دروهان
Romania
فقط موقع رای دادن مردمو میخوان ، دیگه بدو تا چهار سال دیگه.
خان بابا
Romania
تو این مملکت هرکی نتونه ببره بدوشه، بدبخت ترین و بیچاره ترینه کلا اوضاع داغونه.
دلی خمسیر
Romania
حاج آقا یه قسمت سکه را نگاه نکنید، سزاواری مردم بدبختی گرانی معیشت بازار رها شده را هم ببینید؟.این بدحجابی بد بینی همش از فشارهای توأمانه
رقیه
Romania
لعنت به بدحجابان که ریشه عفت لر رو تو بویراحمد تیشه وحشی گری میزنند.
آدمیت
Romania
مرد نیست کسی بزاره زن و بچه ش با مانتو جلو باز و نصف روسری بره تو بازار و مله عام، ینی بلانسبت آدمیزاد از سگ هم کمتره
فریبا
Romania
بخدا قسم بدحجابی و بی حجابی دماونم تو استان ما خاصه بویراحمدو باید سفت و سخت باهاش برخورد کنید.
دختر لر
Romania
من یک دخترم بخود خدا شرمم میشه تو بازار یاسوج قدمبزنم تف به حیثیت کسی که بزاره زن و بچش با ای اوضاع وحشتناک نیمه عریان بیاد تو خیابون
سجاد
Romania
هرکی نخواد زن و بچه ش نمیتونه با ای اوضاع خفت بار بیاد تو خیابون، حتما خونواده ها میخوان که اونا اینجوری میان.
صالحان
Romania
مسئولان بدحجابی را باهاش برخورد کنند اوضاع شهر یاسوج وحشی گری یه.
دمچنار
Romania
از بس هی گفتن آزادی آزادی آزادی
تا الان وضعیت بد بدتر شده، چنتا دختر و زن که گرفتن بردن بازداشت و حیثتشون رفت حساب کار دست خیلیا میاد.
غریبی
Romania
تهران چیزی بنام حجاب نیس، کسی هم برخوردی نداره؟
یاسوج که همه همه رو میشناسن تازه داره وارد فاز بدحجابی میشه، خواهشا تا بدتر نشده برخورد کنید.
فرخی
Romania
شما وضعیت اقتصادی رو درست کنید مردم خود به خود متعهد میشن و بدحجابو را مذمت می کنند.
واقع بین
Romania
جناب خبرنگار و حاج آقا سلام
بنده خودم چند بار چند جای شهر یاسوج بصورت امتحان وایساددم و نگاه کردم، برخی از این بدحجابی ها تو سطح شهر یاسوج عامدانه هست چند گروه از آدمایی که اینکاره اند، بارهای بار بصورت تکراری مشاهده شدند.
رشید
Romania
حجاب حجاب حجاب
بدحجابی مسئله خطرناکی است که دامن نسل جدیدو گرفته، مبارزه نشه مقابله نشه، چیزی بنام احترام و شرافت باقی نمی موه.
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1