تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۶۲۳۷۳
در سال ۱۴۰۱؛

نقاط حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد فراتر از آمار راهداری است / افزایش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به فوت

۰
نقاط حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد فراتر از آمار راهداری است / افزایش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به فوت
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: سال گذشته ۲۳۱ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.
عابد محمدی در نشست شورای ایمنی راه‌های استان گفت: کهگیلویه و بویر احمد با افزایش ۲۳ درصدی تصادفات رتبه ۱۲ کشور را دارد این در حالی است که به لحاظ مساحت در رتبه ۳۰ کشور هستیم.
محمدی با بیان اینکه کمربندی یاسوج با ۱۸ فوتی در ۱۴ کیلومتر راه حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد است افزود: جاده‌های یاسوج- اصفهان با ۴۱ فوتی و گچساران- بابامیدان با ۲۵ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
محمدی با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز مدیریت و کنترل جاده‌ها ۱۱ نقطه در استان وجود داشت که همه این نقاط اصلاح شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس شورای ایمنی راه‌های استان هم گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری و افزایش تصادفات وجود نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان فراتر از آمار راهداری و حمل و ونقل جاده‌ای است.
عیسی شهامت افزود: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی و با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها حمل مواد معدنی از جمله شن و ماسه صرفا باید توسط کامیون‌ها و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز صورت گیرد.
شهامت اضافه کرد: راه اندازی دفتر صدور بارنامه در خروجی معادن و کارخانجات شن و ماسه الزامی است و کامیون‌ها حمل مواد معدنی بدون بارنامه توقیف می‌شوند.
در این نشست مقرر شد براساس قانون ۲۵ درصد بهره مالکانه دولتی حاصل از فروش معادن به حساب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تعریض تعمیر و ایمن سازی جاده‌ها واریز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1