تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۶۱۶۲۵
در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

اینفوگراف تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
معدوم‌سازی بیش از 12 هزار کیلوگرم فراورده دامی فاسد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیر کل دامپزشکی استان از 8 هزار و 547 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در طرح تشدید ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1402 خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، سید مختار رجائی فر ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از پایان طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت : در این طرح ملی که از 13 اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز و تا روز 3شنبه 5 اردیبهشت ماه 1402 ادامه داشت تعداد 13 اکیپ سیار و 8 اکیپ ثابت مشارکت داشته اند.
وی  درخصوص عملکرد اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان گفت : در طول 52 روز  اجرای طرح ،  هشت هزار و 547 مورد  بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های نظارتی در سطح استان انجام شد.
مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد : در این طرح 16 هزار و 848 راس دام سبک و سنگین  در مجموع به وزن 333 هزار 619 کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و 21 هزار و 900 قطعه طیور در مجموع به وزن یک میلیون و 930 هزار و  708 کیلوگرم طیور تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.
رجائی فر ادامه داد:  در این مدت 792 مورد بعنوان موارد  غیر بهداشتی ثبت و مقدار  12 هزار و 471 کیلوگرم فرآورده ضبط و به همین میزان فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف معدوم سازی شد.
وی از استمرار همکاری های بین بخشی با مجموعه جهادکشاورزی استان و ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد در راستای سیاست های وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت : روزانه کارشناسان دامپزشکی در سطح استان کلیه سردخانه های موجود در کشتارگاه ها ، کارخانجات فرآورده های گوشتی ، سردخانه های فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و سردخانه های نگهداری مواد خام دامی را بررسی و آمار میزان موجودی گوشت قرمز و سفید را به جهادکشاورزی و پشتیبانی امور دام اعلام می نماید.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بمنظور اطمینان بخشی به شهروندان در خصوص استحصال محصولات کشتارگاه های طیور ، روزانه کارشناسان ناظر عالی بخش دولتی به 3 کشتارگاه صنعتی طیور استان اعزام تا در کنار همکاران مسئول فنی این واحد ها ، نظارت های بهداشتی را مضاعف نمایند.
وی در پایان یادآور شد : هم استانی ها می توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره 1512 اطلاع رسانی کنند.
اینفوگراف تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1