کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

معدوم‌سازی بیش از 12 هزار کیلوگرم فراورده دامی فاسد در کهگیلویه و بویراحمد

7 ارديبهشت 1402 ساعت 0:51

مدیر کل دامپزشکی استان از 8 هزار و 547 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در طرح تشدید ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1402 خبر داد.


مدیر کل دامپزشکی استان از 8 هزار و 547 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در طرح تشدید ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1402 خبر داد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، سید مختار رجائی فر ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از پایان طرح ملی تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت : در این طرح ملی که از 13 اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز و تا روز 3شنبه 5 اردیبهشت ماه 1402 ادامه داشت تعداد 13 اکیپ سیار و 8 اکیپ ثابت مشارکت داشته اند.
وی  درخصوص عملکرد اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان گفت : در طول 52 روز  اجرای طرح ،  هشت هزار و 547 مورد  بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های نظارتی در سطح استان انجام شد.
مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد : در این طرح 16 هزار و 848 راس دام سبک و سنگین  در مجموع به وزن 333 هزار 619 کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و 21 هزار و 900 قطعه طیور در مجموع به وزن یک میلیون و 930 هزار و  708 کیلوگرم طیور تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.
رجائی فر ادامه داد:  در این مدت 792 مورد بعنوان موارد  غیر بهداشتی ثبت و مقدار  12 هزار و 471 کیلوگرم فرآورده ضبط و به همین میزان فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف معدوم سازی شد.
وی از استمرار همکاری های بین بخشی با مجموعه جهادکشاورزی استان و ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد در راستای سیاست های وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت : روزانه کارشناسان دامپزشکی در سطح استان کلیه سردخانه های موجود در کشتارگاه ها ، کارخانجات فرآورده های گوشتی ، سردخانه های فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و سردخانه های نگهداری مواد خام دامی را بررسی و آمار میزان موجودی گوشت قرمز و سفید را به جهادکشاورزی و پشتیبانی امور دام اعلام می نماید.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بمنظور اطمینان بخشی به شهروندان در خصوص استحصال محصولات کشتارگاه های طیور ، روزانه کارشناسان ناظر عالی بخش دولتی به 3 کشتارگاه صنعتی طیور استان اعزام تا در کنار همکاران مسئول فنی این واحد ها ، نظارت های بهداشتی را مضاعف نمایند.
وی در پایان یادآور شد : هم استانی ها می توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره 1512 اطلاع رسانی کنند.
اینفوگراف تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 461625

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461625/معدوم-سازی-بیش-12-هزار-کیلوگرم-فراورده-دامی-فاسد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1