تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۶۱۱۸۱
جمعي از دوستداران و یاران سرخابي‌ها به ریيس‌جمهور نامه نوشتند

هشداردرباره واگذاري شتابزده پرسپولیس و استقلال

۰
هشداردرباره واگذاري شتابزده پرسپولیس و استقلال
کبنا ؛جمعي از كارشناسان ارشد و مديران ادواري و شركت‌هاي پيشكسوتان دو باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و استقلال با ارسال نامه‌اي خطاب به ریيس‌جمهور درخصوص واگذاري شتابزده سهام اين دو باشگاه هشدار دادند. در متن اين نامه آمده است:
بسمه تعالي
حضرت آيت‌الله رييسي
رييس‌جمهور محترم و رياست شوراي عالي ورزش جمهوري اسلامي ايران
سلام  عليكم
احتراما با آرزوي تداوم توفيقات الهي براي حضرتعالي و همكاران محترم در دولت جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه كه مستحضريد خصوصي‌سازي و انتقال مالكيت شركت‌هاي دولتي به بخش خصوصي به منظور ارتقاء زمينه رقابت سالم، مشاركت مردم در اقتصاد، كارايي بهتر بنگاه‌هاي اقتصادي، تحقق عدالت اجتماعي، كاهش تصدي‌گري دولت و... يكي از سياست‌هاي كلي و راهبردي كشور و از اولويت‌هاي دولت سيزدهم است.
اجراي موثر و كارآمد برنامه‌هاي خصوصي‌سازي در حوزه ورزش در چارچوب سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي و سند تحول دولت مردمي كه مورخ08/12/1400/به امضای حضرتعالي ابلاغ شده است، بر مبناي نظرات كارشناسي و با رعايت ضوابط و اسناد بالادستي و به موجب آن بهترين راهكار براي واگذاري باشگاه‌هاي فرهنگي-   ورزشي در اين سند مشخص گرديده است. (روش مديريت پيمان) متاسفانه در اسفندماه ۱۴۰۰ واگذاري سهام باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال بدون توجه به سند تحول دولت مردمي بصورت شتابزده با شيوه ديگري انجام شده است.
اين اقدام غيركارشناسي يك واگذاري ناكام و پرحاشيه و فاقد مقبوليت عمومي همراه با نابساماني مالي و مديريتي و نقض مقررات حرفه‌اي ورزشي در سطح بين‌المللي و هدررفت بيت‌المال را رقم زده است كه نتيجه آن آسيب‌هاي متعددي است كه قابل بحث و بررسي است.
مضاف بر اينكه عدم انتقال مديريت اين دو باشگاه به بخش خصوصي و فقدان مدل مناسب واگذاري در كنار استقبال كمرنگ مردم و سلب اعتماد عمومي، چالش‌هاي متعددي را براي استقلال و پرسپوليس دو باشگاه بزرگ فوتبال كشور با ده‌ها ميليون طرفدار به‌وجود آورده است كه به وضوح خلاف رويكردهاي مصوب دولت مردمي در سند تحول دولت سيزدهم و شيوه‌هاي استاندارد مي‌باشد.
باعنايت به مراتب ياد شده جمعي از كارشناسان ارشد و مديران ادواري و شركت‌هاي پيشكسوتان اين دو باشگاه پرطرفدار ضمن اعلام حمايت خود از ضرورت اجراي موثر و كارآمد برنامه‌هاي خصوصي‌سازي همسو با سياست‌هاي كلي و قوانين كشور و همچنين مطابق با شروط و قیود لازم‌الاجراي بين‌المللي ورزشي از جنابعالي به عنوان رياست محترم شوراي عالي ورزش جمهوري اسلامي ايران استدعا داريم مقرر فرماييد بدوا همراه با حفظ حقوق كساني كه تاكنون از طريق افزايش سرمايه سهامدار شده‌اند جهت جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، اقتصادي بيشتر روند واگذاري نادرست كنوني با فوريت متوقف گردد و به منظور نگرش و تعمق در عملكرد سازمان خصوصي‌سازي درباره واگذاري سهام دو باشگاه و ارايه نقشه راه و چشم‌انداز روشن نسبت به واگذاري سهام سرخابي‌ها و جلوگيري از ورود خسارات و تبعات ملي و بين‌المللي و اصلاح روند كنوني استدعا داريم مقرر فرماييد جلسه شوراي عالي ورزش كه طبق قانون بالاترين مرجع ورزش كشورمان مي‌باشد متاسفانه تاكنون مغفول واقع شده است هر چه زودتر تشكيل و طرح اين مجمع در دستور كار قرار گيرد.
با تقدير و تشكر از دستور صريح وسريع شما.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1