تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۶۰۹۶۳

ماجرای طارمی و الهلال؛ آیا مهدی به عربستان می‌رود؟

۰
ماجرای طارمی و الهلال؛ آیا مهدی به عربستان می‌رود؟
کبنا ؛ رسانه‌های پرتغالی به تمایل باشگاه الهلال به حضور لژیونر ایرانی در این تیم واکنش نشان داده و از احتمال حضور مهدی طارمی در فوتبال عربستان خبر داده‌اند.
به گزارش کبنا، پس از مطرح شدن نام‌های فوتبالیست‌های مطرح و بزرگ در نهایت کریستیانو رونالدو راهی عربستان شد تا در تیم فوتبال النصر توپ بزند.
حضور فوق‌ستاره پرتغالی نشان داد مسوولان فوتبال عربستان به دنبال سیاست‌هایی هستند که باید در سال‌های آینده نتایج و اثرات آن را دید اما آنها تنها به حضور بازیکن اسبق رئال مادرید و منچستریونایتد بسنده نکرده و خواهان حضور لیونل‌مسی در این کشور بودند، مساله‌ای که به سرانجام نرسید و باید دید سیاستگذاران فوتبال عربستان در این خصوص چه برنامه‌ای دارند.
ماجرای طارمی و الهلال؛ آیا مهدی به عربستان می‌رود؟
بعد از مطرح شدن نام رونالدو و مسی، حالا نوبت به لژیونر فوتبال ایران رسیده است، در چند روز اخیر از مهدی طارمی برای حضور در فوتبال عربستان و تیم الهلال نام برده و اینطور مطرح می‌شود که مسوولان این تیم خواهان حضور مهاجم گلزن پورتو هستند. رسانه‌های پرتغالی نیز به این مساله واکنش نشان داده و در مطالبی امکان حضور طارمی را در این تیم مورد بررسی قرار داده‌اند.
سایت noticiasaominuto در مطالبی با اشاره به درخواست و تمایل مسوولان فوتبال الهلال برای حضور طارمی از این عنوان استفاده کرده است که بعد از کریستیانو رونالدو و مسی، سعودی‌ها طارمی را می‌خواهند و به شرایط حضور طارمی در پرتغال و مدت زمان قرارداد وی با پورتو پرداخته است.
ماجرای طارمی و الهلال؛ آیا مهدی به عربستان می‌رود؟
این گزارش در ادامه به حضور چهره‌های فوتبالی در کشور عربستان اشاره دارد و از حضور بازیکنان مطرح فوتبال در الهلال سخن می‌گوید، در ادامه به این نکته اشاره شده که حضور رونالدو در النصر باعث تغییر نگاه‌ها به فوتبال عربستان شده و با توجه به حضور بازیکنانی از جمله لوسیانو ویتو،‌ آندره کاریلو و موسی مارگا، آیا باید منتظر انتقال طارمی به فوتبال عربستان باشیم؟
قرارداد مهدی طارمی در ژوئن ۲۰۲۴ با باشگاه پورتو به پایان خواهد رسید و اگر توافقی بر سر تمدید آن نشود باید منتظر ماند و دید مقصد بعدی مهدی طارمی کجا خواهد بود.
الهلال به دنبال جذب ستاره ایرانی؛ مهدی طارمی در کنار لیونل مسی؟
خبرورزشی نوشت: به دنبال بهبود روابط سیاسی ایران و عربستان، باشگاه‌های عربستانی در حال برنامه‌ریزی برای جذب بازیکنان شاخص ایرانی هستند.

باشگاه الهلال که البته در سال‌های اخیر بازیکنان سرشناسی را جذب کرده حالا در مذاکره با باشگاه پورتو در حال برنامه زیری برای به خدمت گیری مهدی طارمی است. مهدی طارمی یک فصل دیگر با پورتو قرارداد دارد و باشگاه پورتو می تواند پیش از پایان قرارداد او را راهی تیم جدید کند. البته به شرط اینکه مهاجم تیم ملی فوتبال ایران هم با این جابه‌جایی موافقت کند.
پورتو پیش از این موسی مارگا را از پورتو به خدمت گرفت اما با توجه به شرایط سنی این مهاجم حالا درصدد برنامه ریزی برای جذب مهدی طارمی است. باشگاه الهلال برای به خدمت گیری مهدی طارمی مبلغ خوبی را به باشگاه پورتو و این بازیکن ایرانی پیشنهاد داده است. مدیربرنامه‌های مهدی طارمی هم در جریان این پیشنهاد قرار گرفته است.به نظر می‌رسد مهدی طارمی با این پیشنهاد موافق است و شاید در پایان فصل جاری راهی تیم عربستان شود. به خصوص که حضور کریس در ریاض نظر خیلی از فوتبالیست‌ها را نسبت به لیگ عربستان تغییر داده است و شاید در آیندهای نزدیک مسی هم راهی ریاض شود.
الهلال عربستان مهدی طارمی را می‌خواهد

 آینده مهدی طارمی در باشگاه پورتو نامشخص است. در شرایطی که تابستان و حتی زمستان گذشته اخبار فراوانی پیرامون علاقه باشگاه‌های مختلف انگلیسی به این بازیکن منتشر شد، حالا روزنامه رکورد در شماره امروز خود خبر متفاوتی را منتشر کرده و مدعی است که الهلال عربستان، جدیدترین خواهان مهاجم بوشهری است.
رکورد که تیتر "حمله باشگاه عربستانی به مهاجم پورتو؛ پیشنهاد هنگفت مالی به اژد‌ها و مهاجم گلزن" را برای مطلب خود انتخاب کرده، نوشته است که پس از بهبود روابط سیاسی میان ایران و عربستان، اکنون جذب مهدی طارمی که آماده‌ترین بازیکن ایرانی محسوب می‌شود، در برنامه‌های الهلال است.
در این گزارش آمده است:
مهدی طارمی ممکن است آخرین روزهایش را در باشگاه پورتو تجربه کند. او تا پایان فصل در اختیار سرجیو کونسیسائو خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که فصل بعد او را در جای دیگری خواهیم دید.
الهلال، یک باشگاه قدرتمند در عربستان سعودی است که برای جذب لیونل مسی، حاضر شد ۲۲۰ میلیون یورو در هر فصل را به فوق ستاره آرژانتینی پیشنهاد بدهد. حالا آن‌ها می‌خواهند کار تقویت خود را از دراگائو آغاز کنند، زیرا از قبل مذاکراتی را با باشگاه پورتو برای جذب بهترین گلزن تیم سرجیو کونسیسائو آغاز کرده اند.
بهبود روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان باعث شده تا باشگاه‌های عربستانی روی بازیکنان ایرانی، که امروز بیشتر از هر زمان دیگری در سطح خوبی قرار دارند، سرمایه گذاری کنند. در این میان، طارمی بهترین شرایط را میان بازیکنان ایرانی دارد. با تمام این اوصاف، الهلال، که باشگاه رقیب النصر و کریستیانو رونالدو است، برای دریافت رضایت نامه طارمی، پیشنهادی وسوسه انگیز ارائه کرده است.
به گفته برخی منابع، نمایندگان طارمی از مذاکرات مطلع بوده و همچنین از ارزش بالای پیشنهادی که الهلال قصد ارائه به این بازیکن را دارد، آگاه هستند. ایرانی‌ها هم می‌گویند طارمی از این پیشنهاد راضی است و شرایط را می‌پذیرد. در این راستا، یادآوری این نکته ضروری است که در گذشته، این مهاجم همیشه علاقه خود را برای حضور در یک لیگ تاپ اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس نشان داده است.

رقم مربوط به پیشنهاد مذکور از سوی نمایندگان سعودی هنوز اعلام نشده، اما آنچه مشخص است طارمی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و بند فسخ آن نیز ۶۰ میلیون یورو است.
همانطور که رکورد پیش از این گزارش داده بود، روند تمدید قرارداد مهاجم ایرانی متوقف شده است و ممکن است این آخرین فرصت برای باشگاه پورتو باشد تا با اجازه جدایی به طارمی، بتواند درآمدی کسب کند و با فروش بازیکنی که در سال ۲۰۲۰ با رقم ۵ میلیون یورو از ریو آوه خریداری کرد، به سود بزرگی برسد.
در زمینه ورزشی نیز طارمی تاکنون سهم زیادی در کسب قهرمانی‌های پورتو داشته است. او با اژد‌ها یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی لیگ کاپ و ۲ قهرمانی سوپرجام را در کارنامه دارد. او که همیشه بهترین گلزن تیم بوده، در حال به پایان رساندن سومین فصل حضورش با تکرار شاهکار‌های فصول گذشته اش است.
نام شما

آدرس ايميل شما

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1