تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۶۱۰۱۰
سعیدی، امام جمعه قم:

باید با افرادی که حجابشان طوری است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود / باید لذت بردن را برای متدین‌ها ترویج کنیم / برخی می‌خواهند افراد مذهبی در برخی از مکان‌های تفریحی حضور پیدا نکنند

۱
۰
باید با افرادی که حجابشان طوری است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود / باید لذت بردن را برای متدین‌ها ترویج کنیم / برخی می‌خواهند افراد مذهبی در برخی از مکان‌های تفریحی حضور پیدا نکنند
کبنا ؛امام جمعه قم با بیان اینکه نیروی انتظامی باید از دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند مطالبه‌گری کند، گفت: منکری که برخی از دستگاه‌ها به عنوان ترک فعل مرتکب می‌شوند از عمل فردی که ناهنجاری‌ها را مرتکب می‌شود بدتر است زیرا گاهی خود این دستگاه‌ها عامل انتشار منکر و به زمین ماند معروف هستند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیدمحمد سعیدی در دیدار سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه در اجرای طرح عفاف و حجاب چند دستگاه موظف هستند، اظهار کرد: امر به حجاب و نهی از بد حجابی هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی تکلیف است بنابراین باید همراه تذکر و مواجهه با بدحجاب ها به دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی کنند هم تذکر داده شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید نسبت به دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نمی کنند مطالبه گر باشد، گفت: منکری که برخی از دستگاه ها به عنوان ترک فعل مرتکب می شوند از عمل فردی که ناهنجاری ها را مرتکب می شود بدتر است زیرا گاهی خود این دستگاه‌ها عامل انتشار منکر و به زمین ماندن معروف هستند.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تأکید بر اینکه اگر دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند نوبت به پلیس نباید برسد، گفت: ما تا جایی که بتوانیم باید برخورد های نرم افزاری با مرتکبین ناهنجاری ها داشته باشیم و همانطور که دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم .
وی با بیان اینکه تا بشود باید در برخوردها از اقدامات ایجابی استفاده شود، گفت: اقدامات ایجابی باید در جامعه تعریف شوند تا هنگامی که متولیان و متصدیان برای برخوردهای ایجابی اقدام می کنند مردم توجیه باشند زیرا برخی از افراد نمی دانند که عملشان خلاف قانون و شرع است.
سعیدی با تأکید بر اینکه باید با افرادی که حجابشان به گونه ای است که با کشف حجاب تفاوتی ندارد هم برخورد شود، گفت: رسانه ملی هم باید به صورت جدی مراقبت کند زیرا گاهی برای برخی مناسبت ها با افرادی مصاحبه می کنند که نشان دادن خود آن شخص از منکرات است.
وی با بیان اینکه مردم فکر می کنند که آمدن به مراکز تفریحی فقط به خاطر آرامش خود آنها است در حالی که این یک مسأله چند وجهی است، گفت: گاهی اوقات ما باید لذت بردن را برای متدینان ترویج کنیم تا لذت مورد تأیید شرع را به جامعه نشان دهند و بگویند که می شود لذت برد و در عین حال موازین شرعی را هم رعایت کرد.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی از جریان ها می خواهند که افراد مذهبی در برخی از مکان های تفریحی حضور پیدا نکنند، افزود: برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان پخش می شود یک برنامه قرآنی و مذهبی است که مردم از دیدنش لذت می برند و این نوع لذت ها باید ترویج شود.
وی با بیان اینکه تضعیف پلیس یک کار خلاف عقل است گفت: پلیس در جامعه پرچم و نماد امنیت، عزت و اقتدار در جامعه است تا بتواند به وظیفه عمل کند و مایه دلگرمی مردم باشد.
امام جمعه قم افزود: وقتی پلیس بداند که کاری که انجام می دهد وظیفه شرعی و قانونی او است شایعات فضای مجازی و برخورد دیگران نمی تواند چنین پلیس مقتدری را از کار بیندازد و او را نسبت به وظیفه اش بی تفاوت کند زیرا پلیس مانند کوه و صخره است و این هجمه ها مانند موج هستند که توان مقاومت با کوه و صخره را ندارند و به محض برخورد با صخره بر می گردند زیرا خداوند پشتیبان پلیس مؤمن مقتدر و عزتمند است.
در ابتدای این دیدار نیز سردار میرفیضی با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب از روز شنبه در استان قم توضیحاتی را پیرامون نحوه اجرای این طرح به آیت الله سعیدی ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/فشار اقتصای و زندگی را ب مم تحمیل می کنید
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1