تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۶۰۶۰۳
مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

کشف و ضبط 9 تن انواع فرآورده های دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کشف و ضبط 9 تن انواع فرآورده های دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در طول اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز 4 هزار و 900 مورد بازدید از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی انجام و در این بین مقدار بیش از 9 تن انواع فرآورده های خام دامی ضبط گردیده است.
به گزارش کبنا نیوز، سید مختار رجائی فر مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد  همچنین اظهار داشت: در این طرح که از 13  اسفند 1401 لغایت 13فروردین 1402 ادامه داشت بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب 21  اکیپ ثابت و سیار فعالیت داشتند که حاصل آن 4 هزار و 900 مورد بازرسی از مراکز عرضه انواع مواد خام دامی، رستوران ها، سردخانه های نگهداری مواد خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور و ... بوده است.
این مقام مسئول ابراز داشت: در طول این طرح میزان 205 هزار و 169 کیلوگرم گوشت قرمز و مقدار یک میلیون و 263 هزارو 820 کیلوگرم  گوشت  مرغ تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در گشتارگاه های دام و طیور استان ذبح و تولید شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان یاد آور شد: در راستای تامین نیاز های پروتئینی سالم مردم و مصوبات سازمان دامپزشکی کشور و ستاد تنظیم بازار استان بیش از 90  مورد بازدید شبانه روزی از کشتارگاه های دام و طیور، در راستای اطمینان بخشی به جامعه شهروندی بمنظور استحصال محصولات کشتارگاهی سالم و بهداشتی  توسط ناظرین عالی بخش دولتی دامپزشکی صورت گرفته است که این روند طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.
رجائی فر از شناسایی، ضبط و معدوم سازی مقدار 9 هزار و 658 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل دار در طول اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی نوروز 1402 در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: این حجم از فرآورده ضبط شده به همت بازرسان بهداشتی دامپزشکی  و در برخی موارد توسط گشت های مشترک دامپزشکی با تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، مرکزبهداشت، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و ... صورت گرفته است. 
وی از استمرار طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان تا 5 اردیبهشت ماه سالجاری همزمان با تعطیلات عید سعید فطر بصورت همزمان با سراسرکشور در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت:  شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی با سامانه ارتباطی 1512 دامپزشکی  تماس حاصل نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

به گفته ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی، دولت بایدن در هفته‌های ...
1