تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۵۹۵۰۲
افت ۱۰ تا ۷۰ میلیونی ظرف دو روز؛

تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار خودرو / لیست ایران خودرو برای جدیدترین فروش فوق العاده لو رفت

۱
تاثیر کاهش قیمت دلار در بازار خودرو / لیست ایران خودرو برای جدیدترین فروش فوق العاده لو رفت
کبنا ؛ قیمت خودرو تحت تاثیر وقایع این روز‌های بازار ارز، ظرف ۴۸ ساعت گذشته کاهش پیدا کرده است. دقیقا از ابتدای هفته دلار بالاخره از دست لجبازی برداشت و اثر ریزش ۱۰ درصدی قیمت اسکناس آمریکایی، از روز دوشنبه در بازار خودرو نمایان شده است. بررسی‌های فرارو از وضعیت بازار و جدید‌ترین ارقام پیشنهادی فروشند‌ها نشان می‌دهد در حدفاصل روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه قیمت خودرو‌های داخلی در بازار آزاد بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان ریخته است.
قیمت محصولات سایپا؛ ریزش ۳۰ میلیونی تیبا

قیمت محصولات سایپا بعد از ریزش اخیر نرخ دلار، ظرف دو روز بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریخته است. تیبا صندوقدار که یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های داخلی است و از خط تولید خارج شده، بیشتر از سایر محصولات سایپا در این مدت قیمتش کاهش پیدا کرده و با افت ۳۰ میلیونی از این حیث رکوددار بوده است. تیبا صندوقدار را روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۳۵۵ میلیون تومان می‌فروختند درحالی که این مدل روز یکشنبه ۱۴ اسفند در بازار آزاد معادل ۳۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک دقیقا مثل نسخه‌های صندوقدار در این دو روز ۳۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرد و بابت این یکی، روز سه‌شنبه ۳۶۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شد.
ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای معمولا در بازار خودرو با یک قیمت خریدو‌فروش می‌شوند. روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند خرید ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای از بازار آزاد خودرو به‌طور میانگین ۳۷۰ میلیون تومان آب می‌خورد و می‌توانیم افت قیمت این دوتا مدل را بعد از ریزش قیمت دلار، ۲۵ میلیون تومان درنظر بگیریم. شاهین G در کارخانه و بازار گران‌ترین عضو سایپاست و روز سه‌شنبه خرید آن ۶۷۰ میلیون تومان هزینه داشته که به‌معنی کاهش ۱۰ میلیونی آن در این مدت است.
قیمت محصولات ایرانخودرو؛ ریزش ۷۰ میلیونی ۲۰۷
قیمت محصولات ایرانخودرو بعد از نزولی شدن روند دلار، در عرض دو روز بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای که از اواخر بهمن مرز یک میلیارد رو رد کرد و روز یکشنبه یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون معامله می‌شد، در ۴۸ ساعت یعنی ظرف روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه قیمتش ۷۰ میلیون تومان ریخت. حالا گران‌ترین خودرو داخلی را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریدو‌فروش می‌کنند. بعد از ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای که بیشتر از همه محصولات داخلی در این دو روز ارزان شده، باید به تارا اتوماتیک اشاره کنیم. مدلی که یکی دیگر از گران‌ترین محصولات داخلی است، اما با افت قیمت ۴۰ میلیونی که در این دروز تجربه کرده، از باشگاه مدل‌های یک میلیاردی خارج شده و روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند خرید آن در بازار آزاد ۹۶۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
دنا پلاس اتوماتیک که گران‌ترین عضو خانواده نسبتا پرجمعیت دنا به‌حساب می‌آید، در این دو روز ۲۰ میلیون تومان از ارزش خودش را از دست داده و این یکی را روز سه‌شنبه ۹۱۰ میلیون تومان می‌فروختند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که قرار است اسفند امسال از خط تولید خارج شود، روز سه‌شنبه ۵۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شد و ارزش این محصول در بازار آزاد ۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. رانا پلاس یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های ایرانخودرو است و افت قیمت آن در این مدت ۲۰ میلیون تومان بود. چون روز سه‌شنبه فروشنده‌های رانا پلاس به‌طور متوسط رقم ۵۹۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دادند و رانا پلاس روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۶۱۰ میلیون تومان قیمت داشته است.
اثر ریزش دلار در بازار خودرو
 
خودرو یکشنبه 14 اسفند سه‌شنبه 16 اسفند میزان افت قیمت
تیبا صندوقدار 385 میلیون تومان 355 میلیون تومان 30 میلیون تومان
کوییک دنده‌ای 395 میلیون تومان 370 میلیون تومان 25 میلیون تومان
ساینا دنده‌ای 395 میلیون تومان 370 میلیون تومان 25 میلیون تومان
شاهین G 680 میلیون تومان 670 میلیون تومان 10 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 610 میلیون تومان 590 میلیون تومان 20 میلیون تومان
207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای یک میلیارد و 170 میلیون تومان یک میلیارد و 100 میلیون تومان 70 میلیون تومان
تارا اتوماتیک یک میلیارد تومان 960 میلیون تومان 40 میلیون تومان
رانا پلاس 600 میلیون تومان 590 میلیون تومان 10 میلیون تومان
سمند LX 575 میلیون تومان   560 میلیون تومان 15 میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک 930 میلیون تومان 910 میلیون تومان 20 میلیون تومان

متقاضیان با ۱۳۰ میلیون تومان شانس خودرویی خود را بیازمایند

 فروش فوق العاده خودرو در دستورکار قرار گرفت.
ایران خودرویی ها قصد دارند چهارشنبه هفته جاری از جدیدترین طرح فروش فوق العاده خود رونمایی کنند.
جزییات این طرح فروش هنوز از سوی این خودروساز اعلام نشده است. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است در این طرح فروش علاوه بر محصولات پرتیراژ، اعضای خانواده هایما هم حضور داشته باشند.
با توجه به اینکه ایران خودرویی ها انواع تارا، دنا و پژو 207 را به بورس کالا برده اند بنابراین امکان عرضه این خودروها در این دور از فروش فوق العاده وجود ندارد.
بررسی لیست محصولات ایران خودرو نشان می دهد این خودروساط رانا پلاس، سمند سورن پلاس، انواع پژو پارس، پژو 206 و وانت آریسان 2 می تواند در این طرح فروش فوق العاده در دسترس متقاضیان قرار گیرند. اما به نظر می رسد ایران خودرویی ها همانند دور پیشین فروش خود رانا پلاس، سمند سورن پلاس و یک مدل از پژو پارس را به همراه وانت آریسان 2 پشت ویترین خود قرار دهند. البته فراموش نکنیم خانواده هایما نیز در این ضیافت فروش ایران خودرویی ها حاضر هستند. بنابراین شانس پژو 206 برای دریافت کارت دعوت این مهمانی خودرویی بسیار اندک خواهد بود.
ایران خودرویی ها هنوز چزییات طرح فروش خود را اعلام نکرده اند دلیل این مساله باید در انتطار مدیران ارشد این شرکت خودروساز برای تعیین تکلیف قیمت کارخانه خودرو جست و جو کرد. به نظر می رسد به محض دریافت مجوز افزایش قیمت خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص از جزییات طرح فروش خود رونمایی کند.
آبی های جاده مخصوص تنها اعلام کرده اند متقاضیان برای خرید محصولات پرتیراژ باید 130 میلیون تومان و برای در اختیار گرفتن اعضای خانواده هایما مبلغ 400 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود مسدود کنند.
بازه شرکت در این فروش فوق العاده نیز از چهارشنبه 17 اسفندماه تا جمعه 19 اسفندماه در نظر گرفته شده است. الیته پیش بینی می شود با توجه به اعلام نشدن جرییات فروش این زمان تمدید شود.  
این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود.
دارا بودن حساب وکالتی برای متقاضیان عادی شرکت در این طرح الزامی بوده و بر همین اساس ایران‌خودرو بانک‌های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان و سپه را برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی معرفی کرده است. متقاضیان طرح فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1