تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۵۹۰۱۰
اطلاعیه اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد؛

خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع است! / هشدار نسبت به معاملات طلا در فضای مجازی

۰
خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع است! /  هشدار نسبت به معاملات طلا در  فضای مجازی
کبنا ؛مستند به ماده ۱۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی و انگ گذاری مصنوعات فلزی گرانبها نظیر طلا است. تمامی واحدهای تولیدی مصنوعات طلا در استان موظف هستند بر روی مصنوعات طلا، عیار و کد شناسایی اختصاص‌یافته توسط اداره کل استاندارد استان را که شامل یک حرف لاتین (نشانه یک استان) و یک رقم است؛ بر روی مصنوع خود حک نمایند.
برای مثال علامت V4 نشان می‌دهد که V واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمین واحد تولیدی تکمیل‌کننده پرونده در اداره‌کل استاندارد استان است. برای اطمینان از اعتبار کد شناسایی حک‌شده، حرف G به‌ معنای GOLD همراه با کد شناسایی به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک ‌شود. برای مثال با ارسال GV4 به شماره‌ ۱۰۰۰۱۵۱۷، پیامکی با عنوان کارگاه، وضعیت معتبر بودن کد شناسایی کارگاه و نام استان برای شما ارسال خواهد شد. عیار طلا به دو صورت بر روی طلا حک می شود. روش اول استفاده از حرف لاتین K در کنار یک عدد، برای مثال، K24 و K18، به ترتیب نشان دهنده ۹۹.۹۹ درصد (24 عیار) و 75 درصد (18 عیار) طلای خالص ساخته شده است. روش دوم عدد کامل بدون حرف انگلیسی K است. برای مثال؛ 750 و 999 به ترتیب نشان دهنده طلای 18 عیار و 24 عیار است.
خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع است!
خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی جرم است و در صورت مشاهده، مطابق با قانون جمع آوری و مستند به بند (2)  ماده (40) و ماده (51) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
 هشدار نسبت به معاملات طلا در  فضای مجازی
آنچه در فضای مجازی از یک مصنوع طلا می دانید، با آنچه در واقعیت وجود دارد از حیث وزن و عیار با اختلاف زیادی همراه است، لذا به مردم توصیه می‌شود تا فراهم شدن بستر‌های لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات در این فضا اجتناب کنند.  حجم گسترده شاکیان و پرونده‌های قضایی در این صنف از نبود آگاهی و طمع خریداران نشأت گرفته است. خریداران سکه حتما از واحد‌های دارای “جواز سکه‌فروشی” که دارای نشان استاندارد و هلوگرام اتحادیه هستند، خرید کنند و از خرید سکه از افراد متفرقه یا دیگر رسته‌های این صنف جدا خودداری کنند. مردم به سمت خرید طلای آب‌شده یا شمش طلا نروند، چرا که در اکثر موارد با بحث تخصصی و عیار آن آشنایی نداشته و موجب ضررشان می‌شود. مردم به هر سایت اینترنتی در زمینه طلا اعتماد نکنند چرا که اتحادیه صنف طلا و جواهر مجوزی برای خرید و فروش طلا و جواهر به سایتی نداده است و هرکس که در این رابطه چنین ادعایی کند کذب محض است و قطعا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مدل موی چینی برای جهان!

مدل موی چینی برای جهان!

موضوع این است که آیا چین موافقت می‌کند بخشی از بازپرداخت وام‌های کشور‌های در حال توسعه ...
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
1