تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۵۹۳۴۱
در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک مهدیه قم برگزار شد

دیدار و گفتگوی صمیمانه نادر منتظریان با روحانیون و طلاب کهگیلویه و بویراحمدی مقیم استان قم

۱۳
۳
دیدار نادر منتظریان با طلاب کهگیلویه و بویراحمدی مقیم قم
کبنا ؛در این نشست که در فضایی صمیمانه و با حضور جمعی کثیری از روحانیون و طلاب هم استانی در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک مهدیه قم انجام شد روحانیون و طلاب، دیدگاه های خود را در مورد مهم ترین مسائل روز استان و کشور مطرح نمودند و در ادامه منتظریان، فعال شاخص سیاسی و فرهنگی استان به پرسش های صریح و بی پرده روحانیون و طلاب در خصوص مشکلات حوزه های فرهنگی و آسيب‌های اجتماعی، اقتصادی در سطوح ملی و استانی و مسائل روز جامعه پاسخ دادند.
فرازهایی از پاسخ های منتظریان به شرح زیر می باشد.
منتظریان نقش روحانیون در ترویج مسائل فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی را برجسته خواندند و افزودند روحانیون با تریبون هایی که در اختیار دارند می توانند باعث اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مردم و بویژه جوانان شوند و اظهار داشتند جایگاه های ما باید وحدت آفرین باشند و محبت، تقوا و رعایت احکام الهی و عدالت اجتماعی و شایسته سالاری را ترویج نمایند و مردم را به صفا و همدلی دعوت کنند.
منتظریان اضافه کردند: اگر مسائل فرهنگی را ترویج نماییم و راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، بزهکاری و... را مطرح کنیم می‌توانیم در مسیر رفع آن‌ها حرکت کنیم؛ زیرا دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از عهده آن برآیند و باید همه دلسوزان پای کار بیابند که نقش طلاب برای جذب این همراهی حائز اهمیت و محوری است.
منتظریان مردم را شایسته بهترین خدمات دانستند و افزودند: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند زیرا با وجود سختی های فراوان اما به انقلاب و نظام وفادار مانده اند. منتظریان در خصوص مشکلات بیکاری در استان اظهار داشتند ابتدا باید صنایع نیمه تعطیل استان را فعال نماییم. ما باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و حتی بدون استفاده از تسهیلات دولتی می توانیم زمینه اشتغال بیکاران را فراهم نماییم.
همه ما وظیفه داریم از کارآفرینانی که با سرمایه گذاری در استان، بخشی از مشکلات خانواده ها و دغدغه آنها را رفع می نمایند و ناامیدی جوانان را تبدیل به امید می کنند و باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شوند به صورت ویژه حمایت و همکاری کنیم.
منتظریان افزودند: در دنیای امروز ساختار اقتصادی با گذشته تفاوت زیادی دارد و در این بین کارآفرینی نقش کلیدی در توسعه اقتصاد پایدار دارد و می‌توان گفت کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی است که بدون آن توسعه اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود. اگر یک استان توسعه یافته می خواهیم و خواهان رفع محرومیت ها به صورت بنیادی هستیم، باید فضای رشد و توسعه کارآفرینی در استان را مهیا کنیم و از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کنیم زیرا همانطور که موفقیت یک کارآفرین برای اقتصاد سودآور است، شکست آنها نیز بی‌شک تبعاتی برای اقتصاد استان خواهند داشت.
    
ما باید با آغوش باز پذیرای سرمايه گذاران استانی و حتی سرمایه گذاران غیر بومی باشیم و براي رفع موانع كسب كار و تسریع در روند این سرمایه گذاری ها از تمام تلاش خود استفاده کنیم.
وی افزودند سرمایه گذاران باید بتوانند بدون دغدغه خاطر در استان سرمایه‌گذاری کنند و سازمان‌ها نیز لازم است از سرمایه‌گذاران با ایجاد شرایط قانونی حمایت کنند و فرآیند‌های صدور مجوز برای آنها را تسهیل نمایند.
منتظریان در مورد استخدام های بی ضابطه گفتند: جذب فله ای و سفارشی نیرو در مجموعه های اداری ما به هیچ وجه با عدالت سازگار نیست و و این نوع استخدام های تبعیض آمیز لازم است ضابطه مند و در فضای یکسان و رقابتی انجام شود. با توجه به اینکه ظرفیت استخدام در سیستم های دولتی محدود است و افزایش استخدام های بی ضابطه به ما کمک نخواهد کرد بنابراین ما چاره ای نداریم جز اینکه به سمت سرمایه گذاری و ایجاد شغل واقعی حرکت کنیم و مهم ترین اقدام در این خصوص جذب سرمایه گذار و حمایت از کارآفرینی و توجه به صنایع پایین دستی است.
منتظریان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جایگاه ویژه مجلس، اظهار داشتند آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّت های کشور و با کار کارشناسی و حضور فعّال و منظّم و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانونگذاری و نظارت خود را انجام دهند، مجلس نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان و به معنی حقیقی، در رأس امور خواهد بود و چنین مجلسی در تراز جمهوری اسلامی است. آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.
منتظریان در پاسخ به این سوال که آیا رضایت مردم از این نظام کاهش یافته است؟ پاسخ دادند: مطمئن باشید مردم و جوانان ما از نظام خسته نیستند بلکه از تبعیض، قوم گرایی، باندبازی و فقر زاییده بی عدالتی خسته اند.
منتظریان افزود: به علت یکسری عملکردهای غلط مدیریتی، اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه این مملکت است به شدت آسیب دیده است که این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با شعار و غوغاسالاری و دروغ نمی توان امید را در جامعه زنده کرد.
وی در خصوص سوال دیگری در خصوص دخالت برخی از نمایندگان در حوزه های اجرایی و بویژه انتصابات اظهار داشتند، دخالت نمایندگان محترم مجلس در انتصابات قابل قبول نیست و انتصاب مدیران و مسئولان انقلابی، کارآمد، مجرب، پاکدست، توانمند، خلاق، تحول آفرین و خوشفکر می‌تواند برای دولت دستاوردهای بزرگی داشته باشد و مسئولان اجرایی نباید تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار بگیرد و بهتر است قاطعانه مانع دخالت گروه های مختلف در انتصابات شوند زیرا دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها و تایید این انتصابات توسط مقامات دولتی هم جایگاه دولت را تضعیف خواهد کرد و هم جایگاه نمایندگی را زیر سوال خواهد برد و هم آسیب های جدی دیگری را در پی خواهد داشت و یکی از دلایل ضعف و ناکارآمدی سیستم اداری همین است.
نادر منتظریان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه دادند اگر انتصابات و چینش های مدیریتی بر اساس شایسته سالاری انجام شوند سازمان های اداری در ریل صحیح قرار می گیرند که در حال حاضر ضعف مدیریتی در برخی از مجموعه ها هویداست و ادامه این روند و استمرار این نوع مدیریت ها خیانت به خون شهدا و ارزش ها و اهداف والای این نظام است. منتظریان در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص ظرفیت های استان اظهار داشتند استان عزیزمان با وجود ظرفیت های بالقوه و منابع ارزشمند خدادادی در حوزه های آب، خاک حاصل خیز، جنگل، منابع زیر زمینی، نفت و گاز و...گردشگری و نیروی انسانی مستعد است اما متاسفانه رتبه خوبی در توسعه و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ندارد و آمار بالای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نگران کننده است. راه برون رفت از این مشکلات تلاش شبانه روزی و جهادی همه مسئولان و مشارکت مردم را می طلبد و به برخی مسئولان استانی توصیه کردند نگاه جغرافیایی، رفاقتی و قومی را کنار بگذارید و به جای پرداختن به مسائل جزئی، موارد کلان و مهم را پیگیری نمایید. این دیدار در تاریخ 11 اسفند و پس از نماز مغرب و عشاء و به میزبانی مجمع نمایندگان طلاب استان انجام شد.













 
نام شما

آدرس ايميل شما

سامر
Iran, Islamic Republic of
منتظریان از شخصیت های برجسته استان هست باید مردم قدر ایشان را بدانند. مطمئنا با ارتباطاتی که با مسئولین دارد بهترین گزینه برای نمایندگی استان هست
سعید
United Kingdom
درود بر مرد فرامنطقه ای حاج منتظریان عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج منتظریان
ما منتظران منتظرِ منتظریانیم
به امید پایان طایفه گرایی،قوم گرایی،ناکارآمدی،فساد اداری
لوداب
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مرد میدان سیاسیت اقای منتظریان ب امید پیروزی شما در انتخابات
دانا
Iran, Islamic Republic of
بدون شک تنها کسی ک لایق نماینده مجلس هست جناب منتظریان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج منتظریان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جون بی خاتنون غیر اسم مجلس و تصویر ش را ببند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان بی طرف و فردی که تنها دغدغه ام توسعه استان است ، به همان امیر المومنین (ع) که ایشان نام می برند سوگند که ایشان و تیم کاریشان استان را همچون روشنفکر به چهل سال عقب بر می گرداند . شمارا به انسانیت سوگند احساسی و قومی و قبیله ای تصمیم نگیرید . بگذارید استان ما همچون سایر استانها رشد کند ، توسعه بیابد . دوباره مثل این سه نماینده انتخاب نکنیم . به شرافت سوگند که رشد و توسعه هر جامعه ای به نگاه و انتخاب مردم همان جامعه پیوند دارد
الهی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات از این وضعیت. برای استان. انتخاب حاج نادر. هست به امید پیروزی
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
اگه خداییش بخواهید قضاوت کنید روشنفکر بهترین نماینده تو این چهل سال بود من خودم رای بهش ندادم ولی کاری کرد برای حوزه سیسخت که تا بحال من ندیدم نماینده با این جسوری
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
من به شخصیتی مثل دکتر منتظریان افتخار میکنم چرا که دغدغه هایش نه فقط برای شهرستانهای بویراحمد،دنا و مارگون است بلکه برای سراسر استان دغدغه فرهنگی ،سیاسی و... دارد.
مطمعنا چنین نیروی دغدغه مند و باسوادی برای این استان مفید است.
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر این شخصیت انقلابی و پرتلاش
حاج منتظریان شجاع و دلیر
پایاب ایل بزرگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت و سربلندی برای دکتر منتظریان
ان شالله برنده انتخابات ۱۴۰۲
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
فایل های مرتبط
1