تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۸۴۹۸
در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بحران فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
بحران فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: بحران فضای آموزشی در استان به خصوص شهرستان بویراحمد نامناسب است و تعجب می‌کنم چرا سیاست‌ها و تدابیر در رفع این بحران کارساز نیست.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه (26 بهمن ماه 1401) در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و با حضور اعضا و مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: زیبنده نیست که دانش‌آموز ما فضای آموزشی، ورزشی، آزمایشگاهی و تجهیزات کارکاهی مناسب نداشته باشد چرا که لازم است بجای هزینه‌هایی که بی‌رویه در جا‌هایی دیگر انجام می‌شود برای رفع مشکلات آموزشی بکار گرفته شود.
آیت‌الله حسینی یادآور شد: همه ما اهمیت آموزش و پرورش را می‌دانیم ولی در عمل به درستی اقدام نمی‌کنیم چرا که سرمایه‌های علمی ما از مسیر آموزش و پرورش عبور می‌کنند متأسفانه توجه کافی به آموزش و پرورش نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش که اشتغال و تولید را بدنبال دارد، نیازمند حضور خیران و مشارکت‌های مردمی است.
آیت‌الله حسینی تصریح کرد: با ورود دولت به همه حوزه‌ها نظیر اشتغال، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها را که به دولت سپردیم ودولتی کردیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های مردم باشد.
وی گفت: اگر آموزش‌ها به خصوص توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازسنجی‌ها و آموزش سرزمینی انجام شود، مشکلات اشتغالزایی کمتر خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با انتقاد به وضعیت توجه نامناسب مکان‌های اموزشی و توجه ناکافی به رفع بحران فضای آموزشی در این استان گفت: مناطق محروم زیادی در استان وجود دارد که فضا‌های آموزشی آن‌ها در وضعیت بحرانی است که نگرش جدیدی می‌خواهد.
سید علی احمدزاده تأکید کرد: عقب ماندگی آموزش و پرورش در خدمت‌رسانی آموزشی، ناشی از همین نگاه‌ها و شیوه‌های نادرست محاسبه سرانه فضای آموزشی است که مطابق با وضعیت استانی ما نیست و بهتر اینست که سرانه دانش‌آموزان بر اساس ضریب محرومیت، محاسبه شود.
بنا به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، آمار سرانه آموزشی استان در برنامه و بودجه کشور، به اشتباه ۸. ۲ متر مربع اعلام شده است چرا که استان ما هم اکنون، ۱۷۲ هزار دانش‌آموز دارد و فضا‌های آموزشی ما مطابق با سرانه آموزشی اعلام شده، باید یک میلیون و ۳۹۴هزار متر مربع، باشد در صورتی که در استان قریب به ۸۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی داریم و حدود ۴۰۰ هزار مترمربع فضا کم داریم.
حسینی نیک اضافه کرد: با این فضای موجود آموزشی در استان، سرانه آموزشی در استان ما نزدیک به پنج مترمربع است که این خطه به لحاظ استاندارد و کیفیت امکانات آموزشی جزء ۱۵ استان‌های آخر است.
وی تأکید کرد: اگر این سرانه اشتباه آموزشی استان، اصلاح نشود نگاه خیرین و حتی مسوولان کلان کشوری نسبت به استان، بی‌تفاوت خواهد بود.
کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی، دارای مناطق سردسیری و گرمیسری است و در این خطه هزارو ۶۰۰ روستا وجود دارد که بسیاری از مناطق این استان از داشتن مکان آموزشی مناسب محروم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1