تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۵۸۳۷۳
برف در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد شروع به بارش کرد

جاده تنگ کناره بویراحمد دچار گره ترافیکی شد / بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد / رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

۲
جاده تنگ کناره بویراحمد دچار گره ترافیکی شد / بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد / رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند
کبنا ؛بارش برف صبح امروز در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج  آغاز شد و تا صبح چهارشنبه ۲۴ بهمن ادامه دارد.
به گزارش کبنا، جانشین پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی استان هم اکنون گره ترافیکی در محدوده تنگ کناره ایجاد شده است.
سرهنگ حسن دانایار گفت: همه جاده‌های استان باز هستند، با این حال رانندگان از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
جانشین پلیس راه استان اظهار کرد: خودروها، کامیون‌ها و کشنده‌های بدون زنجیر چرخ در ایست بازرسی‌های پلیس راه متوقف خواهند شد، تردد در جاده یاسوج به اصفهان نیازی به زنجیر چرخ ندارد ولی دیگر جاده‌های کوهستانی بدون زنجیر چرخ امکان حرکت وجود ندارد.
سرهنگ دانایار افزود: رانندگان هنگام سفر از سالم بودن برف پاک کن خودرو مطمئن شوند و از سبقت و سرعت غیر مجاز جلوگیری کرده و فاصله طولی را رعایت کنند.
گفتنی است؛ با توجه به ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۳ بهمن هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش برف و باران صادر شد که طی آن تا صبح روز چهارشنبه این سامانه در استان حضور دارد.

انسداد راه‌های روستایی و ایجاد اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اصابت صاعقه، رخداد بهمن و آبگرفتگی معابر و ایراد خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات احتمالی سامانه جوّی مذکور هستند.
به علاوه ایجاد اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، ناوگان حمل و نقل، فعالیت‌های عمرانی و بروز اشکال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز دور از ذهن نیست.
بر این اساس لازم است هموطنان از سفر‌های خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی، توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و عشایرکوچ‌رو از جابجایی خودداری نمایند.
همچنین ضروری است دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیر‌ها آمادگی داشته باشند؛ در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق مدیریت بهینه صورت گیرد؛ دهانه پل‌ها، آب رو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری پاک‌سازی شوند؛ شهرداری‌ها و راهداری‌ها اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی مانند شن پاشی را انجام دهند و بالاخره سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول تمهیدات مقتضی را در نظر داشته باشند.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1