تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۴۵۷۱۷۹
در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد؛

فرماندار بویراحمد: عدم توجه به آموزش و پرورش مرکز استان، این اداره را به مرز بحران رسانده است / یکی از سرمشق‌های جریان و نظریه نظام انقلابی نواب صفوی بود

۱۵
۲
فرماندار بویراحمد: اداره آموزش و پرورش به مرز بحران رسیده است
کبنا ؛شهرام مهدوی مطلق امروز (۲۷ دی ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین گرامی داشتد سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام، اظهار کرد: یکی از سرمشق های جریان و نظریه نظام انقلابی نواب صفوی بود. 
به گزارش کبنا، فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار امیدواری کرد همه ما به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی را به عنوان یک الگو فراموش نکنیم. 
وی در ادامه، با اشاره به تعطیلی در مدارس شهرستان بویراحمد، گفت: وقتی که مدارس تعطیل می شود همه یک نفس راحتی در شهرستان بویراحمد می کشند، چون وقتی فضای آموزشی وجود ندارد، دیگر آموزش در آموزش و پرورش مسئله نیست. 
مهدوی مطلق تاکید کرد: جا دادن دانش آموزان در کلاس ها و اداره آنها تا برگشتن به منزل مسئله نخست آموزش و پرورش است و آموزش در کلاس های ۴۰ و ۵۰ نفره دیگر معنا و مفهوم ندارد و ما سال‌های سال این معنا و مفهوم را در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از دست دادیم.  
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: اگر چه در همین آموزش و پرورش فشردگی آموزش وجود داشت، ولی امسال نفر اول کنکور تجربی کشور علیرغم معضل در کمبود فضای آموزشی از این شهرستان بود که اگر این امکانات و زیرساخت ها فراهم شود، از این ظرفیت ها و استعدادها در شهرستان کم نداریم.  

وی اذعان داشت: ما اگر داد و فریاد بزنیم به عنوان اینکه فرماندار هستیم و تعصب شهرستان داریم منظور می شود، ولی خدا را شاهد می گیرم نگاه به شهر یاسوج و سر رودهای شهر یاسوج یک نگاه شهرستانی و جفا در حق مردم این استان است.  
مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: سالانه میانگین حدود چهار هزار نفر از سراسر استان مهاجرت به شهرستان بویراحمد داریم، ولی در سیاست گذاری و تصمیم های استان ما شهرستان بویراحمد مثل یک شهرستان کوچکی بوده و این نگاه آموزش و پرورش را به پرتگاه برده و باید منتظر سقوط آن باشیم.  
وی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که نسل ما در پرتگاه سقوط قرار گرفته و جایی برای درس خواندن ندارند، البته بخشی از این موضوع متوجه آموزش و پرورش است.  
مهدوی مطلق اظهار کرد: سرانه های آموزشی که در پیرامون شهر یا در درون شهر در نظر گرفته شده را مطالعه کردم که به صراحت نوشته شده بود که نیاز به سرانه نیست، چون نتوانستند تملک کنند و این اشتباه است.  
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: آموزش و پرورش حق ندارد اگر نمی تواند تملک کند، بنویسد که نیاز به سرانه آموزشی ندارم و بنده اسناد این کار را مشاهده و مطالعه کردم.  
وی بخش دیگری از مشکلات سرانه فضای آموزشی شهر یاسوج را تعاونی های مسکنی دانست که بی رویه در سر رودهای شهر یاسوج به اسم تعاونی ادارات و نهادها زمین های بسیاری را تملک کرده و هیچ گونه سرانه ای برای این زمین ها در نظر نگرفتد و آنها را قواره بندی و به فروش رساندند، تا جایی که حتی دره ها را هم فروختند.  

مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: به دنبال این موضوع هستیم که تعاونی های مسکن ساماندهی شوند، گرچه به صورت خودمختار رشد کرده‌اند.  
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بخشی از موضوع را ناشی از کوتاهی آموزش و پرورش در نگاه بلند مدت به توسعه این اداره دانست و افزود: در سرانه هایی که برای آنها از آموزش و پرورش استعلام می کنند، این سازمان باید ورود پیدا کرده و اجازه ندهند زمینی که برای سرانه آموزشی در نظر گرفته شده، تغییر کاربری داده شود.  
وی تاکید کرد: بسیاری از جاهایی که در شهر یاسوج تجاری شده کاربری آموزشی داشته ولی چون آموزش و پرورش اقدامی انجام نداده، تغییر کاربری صورت گرفته و کارهای دیگری در این مکان ها انجام گرفته است.  
مهدوی مطلق ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید به فکر شهر یاسوج به ویژه سر رودهای یاسوج برای توسعه آموزش و پرورش باشند، گفت: در درون شهر یاسوج مدارس خاص از جمله مدارس استعدادهای درخشان، مدارس علوم و معارف اسلامی و ... وجود داشته و از سراسر استان نیز دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.  
فرماندار شهرستان بویراحمد از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد با توجه به اینکه به دستور ایشان این نشست برگزار شده، اگر نوسازی مدارس، اداره کل راه و شهرسازی، کمیته امداد و اداره کل اوقاف و امور خیریه اگر ظرفیتی برای ساخت فضای آموزشی دارند در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دهند.  

وی یادآور شد: سه درصد عوارض شهرداری ها با توجه به قانون و براساس قانون باید به آموزش و پرورش پرداخت شود که از روز نخست پیگیر این موضوع شده، ولی هنوز جوابی دریافت نکردیم و حداقل می توان با این مبلغ نمازخانه های مدارس را از وضعیت نامناسبی که دارند، خارج کنند.  
مهدوی مطلق از نماینده ولی فقیه در استان و مجموعه اداری استان درخواست کرد در زمینه کمک به زیرساخت ها در حوزه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و شهر یم نیز این موضوع سرایت می کند ولی اگر در مرکز استان آموزش قوی باشد، برای سایر شهرستان های استان نیز الگو خواهد بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بله وقتی همه دارن هجوم میارن با یاسوج و مهاجرت افسار گسیخته داریم همین میشه. تبلیغ فلان شهرستان نشد مرکز مرکز رو میکنیم فلان شهرستان نتیجش همینه
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای فرماندار::::: مهمترین دلیل انتصابات در اموزش وپرورشه وپستهایی که بالا دستند ((((که هیچ اطلاعی از اموز وپرورش ندارند))))) همین نا دانی باعث سوراخ شدن این کشتی شده::::::::: مثال خود شما چند سال تدریس کرده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وووووووووو
مهدوی نعمولی
United States
آقا پیداشون شد. روزهای برفی کجا تشریف داشتید؟
دنا خومی
United States
جلوی مهاجرت های ویران کننده و معضل آفرین را بگیرید
Iran, Islamic Republic of
وقتی قدرت بیفته من دس چند نفر
و فقط امکانات و بودجه ها را میبرید بویراحمد پایین
از این بهتر نمیشه.
مشخصه آموزش و پرورش چطوریه
مریم
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر مادرتوبیامرزه حرف دل ما معلما روزدید

واقعا مادرکلاس های شلوغ فقط ساکت می کنیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دو ساله که با انتصاب های نا بجای مدیریتی و معاونان هم در حوزه ستادی و بالاخص در مدارس اموزش و پرورش را نابود کرده اند
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
بازم شعار جالبه که این دفعه دنبال تجهیز نمازخانه رفتند در صورتی که مردم زمانی به مساجد می‌روند که عدالت اجتماعی باشه حتی اگر منع بشن بهتر میرن دنبال معنويات و شعار دادن الکی رو دوست ندارن در واقع خسته شدن
آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار
نهاد ها ظرفیت را در اختیار نوسازی مدارس استان بگذارند
نه در اختیار آموزش و پرورش شهرستان

هر کاری به آموزش و پرش واگذار شد در آخر و به امان خدا رها شد
یا کاری انجام نشد
متاسفانه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار، لطفا این معصل فضای آموزشی همیشه گریبانگیر شهرستان بوده و هست و باید یک عزم و اراده انقلابی انجام داد تا برای یکبار این موضوع حل و فصل شود.
ولی جناب فرماندار آیا شما به عنوان ریس شورای آموزش و پرورش بویراحمد و بعنوان یک نیروی انقلابی که همیشه تاکید بر رعایت عدالت داشتید، تا کنون به بی عدالتی هایی که جناب ریس اداره و معاونین ضعیف ایشان، در حق جامعه فرهنگی داشته اند و از یک نگاه به شدت قومیت گرایی در رویکردشان، اطلاع و آگاهی یافته اید؟
قطعا که اطلاع دارید ولی چرا اقدامی نکرده ایدالله اعلم
مشکل آموزش و پرورش تنها مشکل فضا نیست، مشکل آموزش و پرورش مشکل انتصابات مدیریتی توسط شخص نماینده، از سطح اداره کل تا مدیر مدرسه،، که اکثرا سفارشی و ازیک جناح و قومیت بدون شایستگی های مدیریتی لازم هست.
Bija
Romania
همه جلسات فقط در حد شعار هستند.
به عمل کار برآید. به سخندانی نیست.
Iran, Islamic Republic of
عجب مسئولامون حرف هم بلدن بزنن جمع کنین بابا /این ملت بیچاره رورهاکنیدتانفس راحت بکشیم اسمتون فقط مسئوله
سروک
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار در جلسه‌ای درمورد کم کاری بانک‌ها صحبت کردی جواب نگرفتی حالا در مورد آموز پرورش صحبت می کنی در مهر ماه انتصابات در آموزش پرورش کجا بودی که حالا عملکرد ندارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱- شهریاسوج را شهردار ۲-سازمانی و افرادی که اعضای شورای شهر را از فیلتر خودی ، تایید صلاحیت کردند ۳-انتخاب راسا و مدیران آموزش و پرورش استان توسط مرکز یا نماینده ها بصورت سفارشی که توان مدیریتی و اجرایی ندارند ۴- اگر مسئولان در مرکز به قول خودشان خادم مردم هستند اگر اعتبار کافی داده اند یا باید از جاهای دیگری مهیا شود چرا پی گیر نبودند و فرد یا افراد مقصر را محاکمه علنی نمی کنند ۵- از همه مقصرتر مردم هستند که زبان دفاع از بچه های خود را ندارند اما هنگام رای به صندوق با چماق به سرهم می کوبند که تو دیر آمدی ،سزای نادانی ما نداشتن فضای آموزشی است
مطالبات مردمق
Iran, Islamic Republic of
عامو جون خودتون جمع کنید شما رو چه به تعلیم و تربیت
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1