کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

شمارش زمستانی پرندگان مهاجر در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

26 دی 1401 ساعت 11:13

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: بمدت 5 روز در بیش از 17 سایت پرندگان آبزی و کنار آبزی استان شمارش خواهند شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: بمدت 5 روز در بیش از 17 سایت پرندگان آبزی و کنار آبزی استان شمارش خواهند شد.
به گزارش کبنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز (26 دی ماه 1401) از آغاز شمارش زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در استان خبر داد و گفت: از امروز بمدت 5 روز حضور پرندگان مهاجر  در  17 سایت شامل ، رودخانه ها ، سد ها و تالاب های استان شمارش خواهند شد.
اسلام جاودان خرد گفت: همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی با هدف جمع آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد و تنوع گونه ها و تغییرات جمعیت هر گونه ، با همکاری اداره حیات وحش، یگان حفاظت و ادارات شهرستانی تابعه در سایت های پرنده پذیر،  شمارش زمستانه آغاز شد.
جاودان خرد افزود: هدف دوم از این سرشماری شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیتی و برنامه ریزی حفاظتی گونه های مهاجر زمستانی خواهد بود، ضمن آنکه  در این سرشماری منابع آبی، سلامت پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در 7 شهرستان استان، حضور پرندگان  مهاجر  در تالاب ها، آبگیرها و زیستگاه های زمستان گذران مورد رصد، پایش و شمارش قرار خواهد گرفت.  
وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط جوی متفاوت امسال استان از مردم تقاضامندیم، همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده، پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می آورند و در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده مراتب را به سامانه 1540 گزارش دهند.

آغاز شمارش زمستانی پرندگان مهاجر در کهگیلویه وبویراحمد


 


کد مطلب: 457101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457101/شمارش-زمستانی-پرندگان-مهاجر-کهگیلویه-وبویراحمد-آغاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1