تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۵۷۰۰۱
تهران در حالت آماده باش، تعطیلی به دلیل کمبود منابع گاز /  

یخ زدگی 2900 مسافر در دمای منفی 25

۰
یخ زدگی 2900 مسافر در دمای منفی 25
کبنا ؛سرماي بي سابقه هوا بسياري از شهر هاي کشور را به دليل کمبود منابع گازي تعطيل کرده است. 
قدرت الله شفيق، معاون مديريت توسعه و منابع استانداري تهران گفت: «به دليل برودت هوا و با هدف مديريت مصرف گاز، تمام ادارات، سازمان‌ها و بانک‌هاي اين استان فردا شنبه (24 دي) تعطيل هستند و مدارس نيز به صورت غيرحضوري فعاليت خواهند کرد.» اين در حالي است که در روزهاي اخير و با ورود توده هواي سرد به کشور، شرکت ملي گاز از هموطنان درخواست کرد که نسبت به صرفه جويي در مصرف گاز اهتمام داشته باشند. در اين شرايط مديرکل مديريت بحران استان تهران از آماده باش مديريت بحران براي موج جديد بارش برف و کولاک در اين استان خبر داد. در اين شرايط رئيس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي فراجا از بارش برف محورهاي دو استان خبر و گفت: «13 جاده مسدود است.»
در اين شرايط اداره کل هواشناسي استان تهران به دنبال احتمال بارش برف و باران، رخداد مه، وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات اين استان، نسبت به پرهيز از سفرهاي غيرضروري، به همراه داشتن تجهيزات زمستاني (زنجير چرخ و سوخت کافي)، اجتناب از فعاليت‌هاي کوهنوردي و آمادگي دستگاه‌هاي خدمت‌رسان شهري و جاده‌اي توصيه کرده است. اين سازمان با صدور هشدار سطح زردرنگ و با اشاره به نفوذ و فعاليت سامانه بارشي که از اواخر وقت روز شنبه (24 دي‌ماه) آغاز مي‌شود و روز يکشنبه (25 دي‌ماه) پايان مي‌يابد، آورده است: «بارش برف و باران، رخداد مه، وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات در استان تهران به ويژه ارتفاعات پيش‌بيني مي‌شود.»
ماندن مسافران در برف
بحران سرما در کشور ادامه دارد و به غير از قطعي گاز، غافلگيري در دمايي حدود 25 درجه زير صفر موجب مشکلاتي براي مردم شده است، همچنين جوان 18 ساله تبريزي در اثر ليز خوردن جان خود را از دست داد. روز گذشته  5 قطار و يک اتوبوس به دليل سرماي شديد دچار مشکل شدند که به مسافران آن امدادرساني شد.
سازمان امدادونجات به 2900 مسافر در قطارهاي مشهد امداد رساني کرد. آن طور که بابک محمودي، سرپرست سازمان امدادونجات اعلام کرده: «ساعت 3:15 بامداد ديروز جمعه گزارش در راه ماندن مسافران قطار مسافربري مشهد براثر سرماي شديد، کولاک و يخ زدگي به هلال‌احمر گزارش شد. 2900 نفر (2000 نفر در ايستگاه مشهد، 400 نفر در تپه سلام و 400 نفر در تربت حيدريه) و هلال‌احمر خراسان رضوي با اعزام 6 تيم شامل 18 نيروي عملياتي تاکنون 720 تخته پتو ميان مسافران در راه‌مانده توزيع شد.»
یخ زدگی 2900 مسافر در دمای منفی 25
ساعاتي بعد ميرحسن موسوي، معاون مسافري شرکت راه آهن کشور در گفت و گويي تلويزيوني اعلام کرد: «دماي هوا در برخي استان‌ها سبب شده تا تردد قطارهاي برخي محورها لغو شده يا با تأخير انجام شود. دماي هوا در منطقه خراسان رضوي به منفي 25 درجه رسيده است از اين رو به دليل برودت شديد و سرماي کم نظيري که در اين منطقه رخ داده و همچنين به علت رعايت برخي مسائل ايمني حرکت قطارهاي مسافري در اين محور متوقف يا با تأخير انجام مي‌شود. تعداد اين قطارهاي متوقف شده 3 تا 4 قطار بوده که بلافاصله با رفع نقص فني که به دليل يخ زدگي رخ داده بود، به مقصد مشهد انجام شد.»
دماي داخل قطار 19-
يکي از مسافران قطار تهران به مشهد که قطارشان متوقف شده بود، مي‌گويد: «مسافر تهران - مشهد و با قطار ساعت 14:50 به شماره 368 هستم و متاسفانه قطار از ساعت حدود يک بامداد در ايستگاه تربت حيدريه واقع در بينالود به دليل فني از حرکت ايستاده است. دماي هواي بيرون منفي 21 درجه سانتيگراد است و مسافرين داخل قطار گرفتار شده‌اند و دماي هواي قطار به مرور کاهش مي‌يابد، به مسافران پتو داده‌اند، اما جوابگوي سرماي قطار نيست. تا ساعت هفت و نيم صبح در قطار يخ‌زده لرزيديم و با 112 چندين بار براي کمک تماس گرفتيم، اما گويا خواب را به نجات ترجيح دادند و جوابي نيامد. دماي داخل قطار منفي 19 است، چون قطار ما متوقف شده، قطارها پشت سر هم متوقف شده‌اند و اين سرگرداني هزاران نفر را به همراه دارد. واقعا سي هست که به فرياد ماندگان در برف و سرما برسد؟.»
سرماي زير صفر درجه در 27 استان
امروز شنبه، در 27 مرکز استان کمينه دما صفر و زير صفر درجه خواهد بود که شامل همدان، يزد، مشهد، کرمانشاه، گرگان، کرمان، قم، کرج، رشت، قزوين، سنندج، شيراز، شهرکرد، ساري، سمنان، زنجان، خرم‌آباد، زاهدان، تبريز، بيرجند، ايلام، تهران، اصفهان، اروميه، اردبيل و اراک خواهد بود. لازم به ذکر است، روز سه‌شنبه 27 دي با ورود سامانه بارشي ديگري از جنوب کشور برخي نقاط خوزستان، بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد، يزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، کرمان و سيستان و بلوچستان بارش برف و باران داريم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1