تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : ۴۵۶۹۹۷
در خطبه های نماز جمعه ۲۳ دیماه چیتاب مطرح شد

حجت الاسلام اکرمیان: دلواپسانی که با انقلاب زاویه دارند اگر جرات قضاوت ندارید، لااقل وضعیت حقیقی خودتان در فعل و قبل انقلاب را بسنجید

انقلاب رمز شکستن یوغ بردگی بود که به همه ما عزت آبرو و آزادگی داد
۲
حجت الاسلام اکرمیان: دلواپسانی که با انقلاب زاویه دارند اگر جرات قضاوت ندارید، لااقل وضعیت حقیقی  خودتان در فعل و قبل انقلاب را بسنجید
کبنا ؛به گزارش "کِـبنا" از چیتاب حجت الاسلام سید علی اکرمیان امام جمعه موقت کبگیان در خطبه های نماز جمعه ۲۳ دیماه ۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراء "س" با اشاره به خصایص ممتاز آن بانوی بزرگوار احترام همسایه تکریم میهمان با پرهیز از تجمل گرائی سخن شیرین و اخلاق نیکو در مراودت با مردم را از پندهای مهم رسول الله "ص" در نصایح پدرانه به زهرای مرضیه "س" برشمرد و گفت: سختگیری در رعایت حقوق عام خاصه همسایه، احترام در رفتار گفتار، با نگاه به تقوای در عمل از خصیصه های مهم حضرت زهرا بود.
وی افزود: دولتمردان، اقشار مختلف مردم، رسانه‌ها، و همه باید فرهنگ و الگوی فاطمی را ترویج دهند زیرا جریان‌سازی یکی از اصولی است که باید در الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) مدنظر داشته باشیم.
این خطیب موقت دربخش دیگری از خطبه های این هفته با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت شهید نواب صفوی خطاب به حاضرین گفت: مبارزه اصلی شهید نواب صفوی متوجه بی‌دینی و ظلم ستمشاهی بود.
سید علی اکرمیان با بیان اینکه باطن دین در یقین و اخلاص و توکل خلاصه می‌شود، افزود: شهید نواب صفوی هر سه ویژگی شاخص را داشت و اگر شخصیت افرادی انقلابی و مجاهد همچون نواب را بشناسیم می‌توانیم بی ریا باصلابت و بدون ذلت تداوم دهنده انقلاب اسلامی باشیم.
خطیب موقت جمعه چیتاب در ادامه فراز دوم از خطبه های نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز فرار شاه از کشور نیز گفت: وقتی محمدرضا پهلوی همان دیکتاتوری که گوش به فرمان غرب بود و با بی توجهی به ارزش باورها و استعدادهای نوظهور جوانان این مرز و بوم تنها با بزرگنمائی قدرت تکنولوژی غربی دلبسته بود مجبور شد در عصبانیت شدید ملی با دست آغشته به خون جوانان ما و جیب انباشته از ذخایر ملت از کشور فرار کند.
وی خطاب به عده ای غرب زده که هنوز در زمره دلواپسان پهلوی در زاویه گرفتن با انقلاب دلخوش کرده اند خاطرنشان کرد: انقلاب رمز شکستن یوغ بردگی بود و به همه ما آزادگی و عزت داد.
وی خاطرنشان کرد: شماهائیکه نون انقلاب را میخورید و دم از غرب میزنید اگر مرد نیستید لااقل آزاده باشید و بیائید در قضاوت منصفانه حکومت فعلی با حکومت پهلوی واقعیت را بگویید و اگر هم نمیتوانید لااقل در قیاس انقلاب با پهلوی  وضعیت حقیقی فعل و قبل خودتان را بسنجید و بعد قضاوت کنید.
سید علی اکرمیان با اذعان به اینکه حکومت پهلوی با تعلیم زور در حکمرانی بر مردم، در قالب وابستگی محض به قدرت واقتصاد خارجی توان داخلی جوانان این مرز و بوم را تحقیر می کرد افزود: محمدرضا پهلوی با بی اعتنایی تمام در بولد کردن قدرت و تکنولوژی غربی با وابستگی به خارج توان داخلی کشور را کم اهمیت و پوچ جلوه می داد که خروجی آن در مجامع بین المللی خود تحقیری و خود کم بینی مداوم ملت ایران در وابستگی و نیاز به قدرتهای مستکبری و مستبدی غربی می شد.
امام جمعه موقت چیتاب طلوع انقلاب را آزادی مفرط ملت ایران از زیر بار ننگ و ستم استعمار و استکبار برشمرد و گفت: وقتی مردم بر این باور رسیدند که در خفقان کامل نه در جبهه سیاست حق رای برای انتخاب و نه قدرت بروز استعداد در جبهه اقتصاد دارند یکبار برای همیشه بپا خواستند و با گذشت از مال و جانشان انقلاب کردند قطعا الان هم در هیاهوی تحاریم، توهین، فشار غول رسانه ای و ترور و اغتشاش نمی خواهند آزادی و امنیتشان را در چهره فریب وار ظاهر مخملی باطن مسلح به تیغ غرب از دست بدهند.
لازم به ذکر است در بین الصلاتین از طرف پایگاههای حوزه خواهران حضرت فاطمه زهراء "س" چیتاب از زحمات خواهر پاسدار اعظم فرخی نسب فرماندهی این حوزه با حضور امام جمعه موقت، تعدادی از مسئولان درون بخشی و نماینده خانواده معظم شهداء تجلیل بعمل آمد و نمازگزاران بعد از اتمام نماز عبادی سیاسی جمعه در اعتراض به توهین مجله فرانسوی به ساحت مقام معظم رهبری از مصلی شهر چیتاب تا میدان بسیج راهپیمائی کردند.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1