تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۴۵۶۵۵۸
در پی کاهش محسوس دما ؛

توصیه مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد به مشترکان / احتمال قطعی گاز صنایع وجود دارد

۱
۰
توصیه مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد به مشترکان / احتمال قطعی گاز صنایع وجود دارد
کبنا ؛
مصرف گاز در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با توجه به روند کاهش دما، سیر صعودی داشته است.
به گزارش کبنا، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در روز ۹ دی، چهار میلیون و ۱۶۹ هزار و ۹۹۰ متر مکعب گاز در استان مصرف شد و مصرف گاز در روز یکشنبه 11 دی با افزایش ۳۰۰ هزار متر مکعبی به چهار میلیون و ۳۵۱هزار و ۷۳۲ متر مکعب رسید.
بهادر از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف گاز از قطع شدن گاز در بخش‌های خانگی و صنعت جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه، بیشترین مصرف گاز در مناطق سردسیری استان از جمله شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بوده است تصریح کرد: در تولید و مصرف میزان گاز ناترازی وجود دارد و برای استمرار و پایداری جریان گاز با اولویت مصرف خانگی و مسکونی و در مرحله بعدی مصرف گاز صنایع تمهیداتی اندیشیده شده که اگر اجرا نشود با محدودیت و احتمال قطعی گاز صنایع مواجه می‌شویم.
بهادر به مشترکان گاز توصیه کرد دمای اتاق را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد تنظیم کنند، دمای آبگرمکن‌های زمینی به عنوان یکی از موارد اتلاف انرژی بین ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، کانال‌های کولر مسدود شود، برای در و پنجره‌ها  از درزگیر استفاده شود تا از اتلاف ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی و کاهش هزینه‌های اقتصادی خانوار‌ها جلوگیری شود.
وی تاکید کرد که شرکت گاز موظف است گاز مشترکان پرمصرف را بعد از اخطارهای۱۰ تا ۱۴ روزه به طور کامل قطع کند، ضمن اینکه گاز ویلاها، استخر‌ها و مکان‌های باز تفریحی هم باید به طور کامل قطع شود.
توصیه مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد به مشترکان / احتمال قطعی گاز صنایع وجود دارد
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به برنامه قیمت‌گذاری مصرف گاز اشاره کرد و گفت: برای مصرف گاز در ایران ۵ اقلیم تعریف شده که استان کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم یک و دو مناطق سردسیری قرار دارد و برای اقلیم استان ۱۲ پله مصرفی در نظر گرفته شده است.
بهادر اظهار کرد: برای پله‌های یک تا سه شامل مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی، هیچ گونه افزایش قیمت گازی صورت نمی‌گیرد و گاز مصرفی آنان ۱۰۰ درصد رایگان است.
وی اضافه کرد: در الگوی مصرفی اقلیم ۲ مقدار مصرف ۳۵۱ متر مکعب لحاظ شده و چنانچه مصرف کننده‌ای ۷۰ درصد این الگو را مصرف کند ۱۰۰ درصد هزینه گاز آن رایگان است.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای پله‌های ۴ تا ۱۲ هزینه مصرف محاسبه می‌شود به طوری که در پله‌های ۴ تا ۶، ۳۰ درصد افزایش قیمت، ۶ تا ۱۰، ۵۰ درصد افزایش قیمت و پله‌های ۱۱ و ۱۲ که پله‌های پرمصرف و بد مصرف تلقی می‌شوند به ازای هر متر مکعب ۵ تا ۶ هزار تومان افزایش قیمت محاسبه می‌شود.
از تعداد ۲۱۷هزار و ۸۷۵ مشترک موجود گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۱۴۹هزار و ۷۲۰ مشترک در ۱۷ شهر و تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۳ اشتراک در ۹۲۲ روستا دارای گاز طبیعی‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو مدیر استانی شی....
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
1