تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۵۶۴۷۲
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد؛

افزایش 300 هزار متر مکعبی مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد / شرایط رایگان شدن گاز مصرف کنندگان؟

۰
افزایش 300 هزار متر مکعبی مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد / شرایط رایگان شدن گاز مصرف کنندگان؟
کبنا ؛
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد گفت: مصرف گاز در روز گذشته با افزایش ۳۰۰ هزار متر مکعبی به چهار میلیون و ۳۵۱هزار و ۷۳۲ متر مکعب رسید.
به گزارش کبنا، ریحان بهادر افزود: با توجه به برودت هوا مصرف گاز در مناطق سردسیری و گرمسیری استان افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در روز ۹ دی مردم استان چهار میلیون و ۱۶۹ هزار و ۹۹۰ متر مکعب گاز مصرف کردند که مصرف گاز در روز گذشته با افزایش ۳۰۰ هزار متر مکعبی به چهار میلیون و ۳۵۱هزار و ۷۳۲ متر مکعب رسید، از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف گاز هم به بخش خانگی و هم بخش صنعت کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: بیشترین مصرف گاز در مناطق سردسیری و شهرستان‌های بویراحمد،  دنا و مارگون بوده است.
بهادر گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز تمهیداتی برای استمرار و پایداری جریان گاز با اولویت مصرف خانگی و مسکونی و در مرحله بعدی مصرف گاز صنایع اندیشیده شده که اگر اجرا نشود مجبور به محدودیت و احتمالا قطع گاز صنایع شویم.
وی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز، چندین راه‌حل برای جلوگیری از اتلاف انرژی پیشنهاد داد و گفت: نگهداری دمای اتاق در دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، نگهداری دمای آبگرمکن‌های زمینی به عنوان یکی از موارد اتلاف انرژی بین ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، بستن کانال کولر به وسیله مقوا و استفاده از درزگیر برای در و پنجره‌ها منجر به جلوگیری از اتلاف ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی و کاهش هزینه‌های اقتصادی خانوارها می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه قیمت‌گذاری گاز گفت: در کشور ایران ۵ اقلیم تعریف شده که کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم یک و دو مناطق سردسیری قرار دارد که برای اقلیم استان ۱۲ پله مصرفی در نظر گرفته شده است.
بهادر ادامه داد: برای پله‌های یک تا سه که شامل مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی هستند هیچ گونه افزایش قیمت گازی  نخواهیم داشت و گاز آنها ۱۰۰ درصد رایگان است.
وی اضافه کرد: الگوی مصرفی که برای اقلیم دو در نظر گرفته شده ۳۵۱ متر مکعب است و چنانچه مصرف کننده‌ای ۷۰ درصد این الگو را مصرف کند ۱۰۰ درصد هزینه گاز رایگان است.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما برای پله‌های ۴ تا ۱۲ هزینه محاسبه می‌شود به طوری که در پله های ۴ تا ۶، ۳۰ درصد افزایش قیمت، ۶ تا ۱۰، ۵۰ درصد افزایش قیمت و پله های ۱۱ و ۱۲ که پله‌های پرمصرف و بد مصرف تلقی می‌شوند به ازای هر متر مکعب  ۵ تا ۶ هزار تومان افزایش قیمت محاسبه می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: ما در شرکت گاز موظف هستیم گاز پرمصرف‌ها را بعد از اخطارهای۱۰ تا ۱۴ روزه به طور کامل قطع کنیم، ضمن اینکه گاز ویلا‌ها، استخرها و مکان‌های باز تفریحی باید به طور کاملا قطع شود.
وی با اشاره به بیمه مشترکین گاز گفت: در حوادثی که منجر به فوت شود ۱۳۰ میلیون و موارد پزشکی بیمه ۹۰ میلیون هزینه پرداخت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1