تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۵۴۵۲۶
بخشدار لوداب در گفت و گو با خبرنگار کبنا مطرح کرد:

سه راه اصلی روستاهای لوداب مسدود است / چرا «لودر» بخش لوداب کار نمی کند / انتقاد مردم و بخشدار از بی توجهی دستگاه‌های خدمات رسان و صداوسیما به لوداب

۵
۱
سه راه اصلی روستاهای لوداب مسدود است / چرا «لودر» بخش لوداب کار نمی کند / انتقاد مردم و بخشدار از بی توجهی دستگاه‌های خدمات رسان و صداوسیما به لوداب
کبنا ؛مردم روستا‌های بخش لوداب از مسدود بودن جاده‌های روستایی ابراز گلایه و نگرانی کرده و خواستار رسیدگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و راهداری استان شدند.
به گزارش کبنا، چند تن از مردم روستا‌های بخش لوداب در گفت و گو با خبرنگار کبنا از مسدود بودن جاده‌های لوداب ابراز نگرانی کردند. یکی از روستاییان گفت: در این مسیر را پیمانکار بسته و بارش باران هم وضعیت بسیار بدی ایجاد کرده و راه بسته شده و امکان آمد و رفت مردم وجود ندارد.
بی نیاز_ بخشدار لوداب_ نیز در گفت و گو با خبرنگار کبنا با بیان اینکه «بخش لوداب در حوزه زیرساخت مشکلات زیادی را دارد» گفت: این بخش بیشترین راه روستایی را دارد ولی کمترین توجه به این منطقه شده است.
وی افزود: ۷۶ روستای بخش لوداب از جاده خاکی مناسب برخوردار نیست و ۳۷ روستای بخش لوداب با مرکز قطع شده و هیچ دستگاهی از جمله لودر برای بازگشایی در لوداب وجود ندارد.
بی نیاز با اظهار اینکه «در سال‌های گذشته همیشه حداقل یک دستگاه لودر در این بخش وجود داشت ولی الان همان یک دستگاه هم وجود ندارد» اظهار کرد: در مواقع سیل و بحران‌های بارندگی، لوداب مدیون سپاه و تیپ ۴۸ فتح بوده است،
نیاز لوداب یک اکیپ کامل راهدارخانه است
بخشدار لوداب افزود: لوداب با ۱۳۶ روستا، ۳ مسیر مجزا دارد، می‌طلبد که یک اکیپ کامل راهدارخانه در این منطقه آماده کار باشد ولی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه «بخشی از این مشکلات به دلیل روند کند و عدم نظارت مناسب در بحث پیمانکاری حوزه راهداری استان است» بیان کرد: فاصله آخرین روستا تا مرکز بخش حدود ۶۵ کیلومتر است، و قطعاً مشکلات زیادی برای رفت و آمد روستاییان وجود دارد،
وی گفت: جاده اصلی پاتاوه دهدشت در منطقه میان تنگان همیشه در مناطقی دچار ریزش می‌شود، عملکرد برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان حوزه زیرساخت متناسب با حرکت دولت نیست و مردم را نگران کرده است.
وی گفت: اینجا با هر بارش باران فیوز برق می‌پرد  و برق دکل (شبکه‌های سیما و های‌وب و آنتن همراه اول) منطقه دچار مشکل می‌شود، بطوری که آنقدر این اتفاق افتاده که برای مردم ضرب المثل شده که می‌گوید؛ «بادی بیاید و آنتن‌های همراه اول و صدا و سیما برود»
وی افزود: اولین بارانی که هفته گذشته در لوداب آمد باعث شد به مدت سه شبانه روز سیمای بخش لوداب و همچنین شبکه‌های های‌وب لوداب قطع باشد، به دلیل اینکه ادارات خدمات‌رسان نتوانستند به منطقه صعب العبور لوداب بیایند و ایرادات این دکل‌ها را مرتفع سازند، در واقع نامناسب بودن جاده عامل اصلی عدم دسترسی دستگاه‌های خدمات رسان به این دکل‌ها می‌باشد. منطقه صعب العبور است، امکان رفت و آمد نیست و ۷ کیلومتر مسیر با پای پیاده آمدن هم سخت است.
بخشدار لوداب ضمن ابراز گلایه از فعالیت ضعیف پیمانکار‌ها، گفت: در جاده لوداب پیمانکار کار می‌کند، کنده کاری کرده و همین کنده کاری و بارش باران موجب قطع مسیر شده است.
بی نیاز خاطرنشان کرد: مسیر جاده‌های انارک، اسکندری، چهل دخترون، دول شیرین، برمیون، دلی تا، گرده تل و... به دلیل کنده کاری‌ها در جاده‌هایشان قطع شده، هیچ نظارتی بر کار پیمانکار نیست.
وی گفت: روستا‌های تنگ آلک، تنگ کلاجیکی، چشمه جفته و... به دلیل اینکه جاده مناسبی ندارند، باران‌های اخیر راه را قطع کرده و هیچ مسیر رفت و آمدی وجود ندارد. مردم نگران هستند و من هم بار‌ها پیگیری کرده‌ام ولی هیچ گونه نتیجه‌ای حاصل نشده است.
بی نیاز گفت: ما در یک بخش ۱۵ هزار نفری هستیم و انتظار داریم که اخبار و مشکلات این مردم انتشار داده شود، خبرنگار صداوسیما در لوداب را معطل کردند و نمی‌تواند کار خود را شروع و اخبار منطقه را مخابره کند.
بی نیاز با اشاره به بحث مسدود بودن راه‌ها گفت: در کمیته برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف آب و راه مشکلات بخش را بیان کردیم، و تابستان گذشته نیز در خصوص جاده دسترسی به روستای چال‌شاهین محل نصب دکل صداوسیما، آقای دکتر رئوف_ رئیس سازمان صداسیما_ این قول را از آقای حاجی‌زاده گرفتند که بودجه برای جاده دسترسی این دکل بگذارند، ولی ضعف نظارتی و ضعف پیمانکار موجب شده فعلاً هیچ اتفاقی نیفتد.
خواب پروژه‌های آب لوداب
وی گفت: فاز دوم پروژه آبرسانی به روستای چین لوداب با وجود تخصیص اعتبار ۷ میلیارد و نیمی بر زمین مانده است. شهر گراب از بی‌آبی زجر می‌کشد، ۳ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده ولی پیمانکار نیامده کار را شروع کند.
بی نیاز اظهار کرد: مردم واقعاً دیگر نمی‌دانند که دغدغه آب را داشته باشند یا راه، یا چیز‌های دیگر. درحال حاضر راه 37 روستای لوداب قطع است، از گردن‌گه تا چل‌دخترون، از شب‌دروی گلال تا شه‌دالی و از شب‌دروی تا پاتاوه گلال قطع است، راه تهلیون تا پوزه بلوط بلند و... نیز قطع است. هیچ دستگاهی نداریم، قبلاً از ماه دوم پائیز هر سال یک لودر [مربوط به راهداری] در این بخش حضور داشت، و یک لودر هم اجاره‌ای نیز داشتیم، ولی الان هیچ دستگاهی نداریم. باید لودر سرویس می‌شد ولی این کار انجام نگرفت.
بخشدار لوداب همچنین گفت: قرار بود که اداره‌کل راهداری سه مسیر این بخش؛ از گردنه‌چین تا ظفرآباد چین و از آب‌مورد تا روستای هود و از جهاد کشاورزی مرکز بخش تا حیدرآبادها را روکش آسفالت انجام دهد. اما هیچ کاری انجام گرفته است.
بی نیاز گفت: با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه داشتیم، در کمیته و جلسه بحران نیز موضوع را عنوان کردیم ولی اتفاقی نیفتاد و کاری صورت نگرفت.
وی افزود: بنده حتی یک ثانیه به این صندلی بخشداری تعلق خاطری ندارم، فقط خواهش ما این است که برای مردم کاری صورت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
نماینده و‌ختونه بگید درسش کنه نماینده خیلی فعاله قول میده
ک.ب
Iran, Islamic Republic of
نماینده مجلس ، فرماندار و تعداد زیادی از مدیران کل استان اهل همین منطقه لوداب باشن و این شرایطش باشه؟!!!
واقعا متاسفم برای این مسئولین که فقط چسبیدن به این صندلیا و ول کنشم نیستن ...
آهنگ
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ کاری انجام نمی گیرد لطفا آبرومندانه بریدکنار،
آهنگ
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ کاری انجام نمی گیرد لطفا آبرومندانه بریدکنار،
پاتاوه دهدشت
Iran, Islamic Republic of
لوداب...اِوا...بابا شما روستاهاتون حتی یک تابلوهم نداریدببینیم مثلا این مسیر به کدام روستا ختم میشه...اول از پایه شروع کنیدلطفآ😅
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1