تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۵۴۲۵۳
در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد

وحدانی فر؛ آموزش و پرورش معلمان را مکلف بر قانون کند / جمالی آموزش و پرورش مقصر نیست / موسوی؛ هر کجا غفلت کردیم ضرر کردیم / عبودی؛ جوانان ما نیازمند به پاسخگویی هستند

۶
۱
وحدانی فر؛ آموزش و پرورش معلمان را مکلف بر قانون کند / جمالی آموزش و پرورش مقصر نیست / موسوی؛ هر کجا غفلت کردیم ضرر کردیم / عبودی؛ جوانان ما نیازمند به پاسخگویی هستند
کبنا ؛نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با موضوع برنامه‌ریزی برای پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات دانش‌آموزان و معلمان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر جلسه شورای فرهنگ عمومی را جلسه کارشناسی مسائل خواند و افزود: جایی ست که باید با مشورت و همفکری برای مسائل چاره ای اندیشیده شود. 
وحدانی فر با بیان اینکه آموزش و پرورش معلمان را مکلف بر قانون کند افزود: قانون باید اجرایی شود.
امام جمعه دهدشت خواستار برخورد جدی و قانونی با معلمانی که دارند با ریشه دین و نظام اسلامی بازی و ذهن دانش آموزان را مخدوش می‌کنند شد.
وی با بیان اینکه مبلغین هر چند در مدارس برای نشست‌های روشنگری و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کنند بی فایده است افزود: چرا که معلم هر روز در مدرسه با دانش آموز سرکار دارد.
وی از سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران خواستار برطرف کردن نیازهای معرفتی و عقیدتی آموزش و پرورش شد.
وی تصریح کرد: بچه های امروزِ هویت شان در فضای مجازی شکل گرفته است و کار کردن با این افراد سخت است.

هرکجا غفلت کردیم ضرر کردیم
محمد موسوی فرمانده انتظامی کهگیلویه در این نشست دانش آموزان را مهم‌ترین قشری خواند که امروزِ جامعه با آن‌ها سرکار دارد. 
سرهنگ موسوی با بیان اینکه ما هر کجا غفلت کردیم ضرر کردیم افزود: ما چندین سال از دانش آموزان غفلت کردیم.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز گروهی هستند که اگر یک فرد حرفی زد ماباقی به تبعیت از آن یک فرد خواه یا ناخواه همان حرف را می‌زنند گفت: آگاهی یک قشر بسیار سخت و کار هر کسی نیست.
موسوی با اشاره به اینکه دانش آموزان از گذشته انقلاب چیزی نمی‌دانند گفت: بخشی را که کتابی خوانند و بخش دیگری را ما غلط به آنها گفتیم و واقعیت ها را هم نگفتیم.
وی تصریح کرد: ما باید آگاهی بخشی کنیم و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به حرف نیست.
موسوی گفت: هر کشوری نتوانست مدیریت کند آسیب می‌بیند.
  موسوی با بیان اینکه انقلاب ما را همین دانش آموزان و جوانان ایجاد کردند اما امروزِ بخشی از آنها معترض اند و ما نمی توانیم آنها را قانع کنیم افزود: به این دلیل که نمی توانیم گذشته‌ و خدمات نظام را برای جوانان تبیین کنیم.
وی گفت: مصداق برای این نظام فراوان است اما راوی خوب نداریم.
اول باید مشکلات آموزش و پرورش را برطرف و آن را ببینیم تا آن هم فرزندان ما را ببیند.
 
جوانان ما نیازمند به پایخگویی هستند 
عبدالکریم عبودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه نقش خانواده در تربیت فرزندان بسیار مهم و تاثیر گذار است افزود: با توجه به فضای مجازی، جوانان ما نیازمند به پاسخگویی هستند.
عبودی یکی از معضلات جامعه آموزش و پرورش را تدریس معلمانی دانست که تخصص رشته دروس انتخابی را ندارند. 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خواستار تشکیل کمیته بانک پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان در مدارس شد.

با معلمانی که سعی در تخریب افکار دانش آموزان دارند برخورد قانونی شود
ایمان قنبری مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت در این نشست با بیان اینکه همه مشکلات برعهده آموزش و پرورش نیست افزود: بلکه همه جامعه در قبال آموزش و پرورش وظیفه‌ای دارند.
قنبری یکی از راه حل های پاسخ گویی به سوالات و شبهات دانش آموزان را  تقویت پرورشی در مدارس دانست و افزود: معاون پرورشی در مدارس از نظر توانایی های تربیتی و روانشناسی زیادی می تواند داشته باشد. اما چند سالی هست که زنگ پرورشی در مدارس حذف شده است.
وی تقویت بخش نظارتی آموزش و پرورش مهم دانست و افزود: حراست و بازرسی آموزش و پرورش با معلمانی که سعی در تخریب افکار دانش آموزان دارند برخورد قانونی داشته باشد.
قنبری با بیان اینکه بیشترین اختیار در آموزش و پرورش را مدیر مدرسه دارد افزود: باید برای انتخاب مدیران مدارس دقت بیشتری شود.
 
در نماز جمعه دهدشت یک انقلاب رویکرد جوان و نوجوان شکل گرفته است 
بهادری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره سهل انگاری و تأخیر در انتخاب مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: آسیبی بزرگ تر از این نیست که دو ماه از سال تحصیلی بگذرد و آموزش و پرورش شهرستان ما مدیر نداشته باشد.
بهادری با بیان اینکه شخصیت روحی، روانی و اخلاقی دانش آموزان در سه  حوزه «خانواده» «مدرسه» «هم سن خود»شکل می‌گیرد افزود: هر کسی در راه روشنگری فکر مردم تلاش کند و از یک انحرافی جلوگیری کند چون در مقابله با دشمن ست جهاد است.
وی افزود: ما امروز در شهرستان کمبود مبلغ متخصصی که پاسخگوی دانش آموز باشد داریم.
بهادری تصریح کرد: در ستاد نماز جمعه دهدشت یک انقلاب رویکرد جوان و نوجوان شکل گرفته شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه خواستار زمینه ورود طلاب و متخصصان تبلغی فرهنگی، کودک و نوجوان شد و افزود: ما آمادگی رفتن به مدارس را داریم.
 
آموزش و پرورش مقصر نیست 
محمد جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه دانش آموز فقط چند ساعت خود را در مدرسه سپری می‌کند افزود: ماباقی وقت خود را در محیط خانواده و جامعه می‌گذراند، این که بگوییم مقصر آموزش و پرورش است درست نیست.
جمالی دلیل برخی از ضعف های آموزش و پرورش را استخدام نیروهای جدیدی دانست که مشغول به کار شدند.
وی تصریح کرد: هر وقت توانستیم جامعه را به سمت گرایش های مسائل مذهبی ببریم از برخی مشکلات جلوگیری می‌شود.
 نهادها باید کمک کار اموزش و پرورش باشند چرا که یک دست صدا ندارد.











نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باید فرهنگیانی که در مدارس نسبت به انحراف افکار دانش آموزان اقدام می کنند-که تعدادشون کم هم نیست-تنبیه شوند.
Romania
متاسفانه هیچکدام از افراد دراین جلسه نتوانسته اند موضوع را ریشه ای واساسی تبیین کنند
ونکته مهمتر اینکه همه افراد در این جلسه به نوعی معلم را مقصر وخواهان برخورد باا معلم شده اند. واین نشانه عدم آگاهی است.
ومهمتر از همه اینها برای رشد بنیه اعتقادی دانش آموزان پیشنهادوخواهان آوردن نیرو در خارج از بدنه آموزش وپرورش هستند.
دست مریزاد با این نظرات وپیشنهادات!!!؟
کاری به قبل از انقلاب ندارم
اما چهل سال است معلم از مرکز شهر گرفته تا روستا ها تا در دورترین نقطه بدون رفاه بدون مسکن وحق مسکن بدون حق ایاب وذهاب بدون کارانه بدون پاداشی بدون اضافه کاری با کمترین حقوق دارد با جان ودل کار می کند
و بر خلاف میلش مجبور بوده برای امرار معاش روزانه اش به شغل دوم وسوم روی بیاورد
وهر موقع اعتراضی از او بلند شده معمولا بی جواب مانده.
حالا معلم شدمقصر ؟
انصاف داشته باشیم بهتر است دور نمایی از گذشته وآنچه بر آموزش وپروش ومعلم گذشته را به خوبی ببینیم
بعد قضاوت کنیم و نظر وراه حل بدهیم.
معلم را در فقر وفاق نگه داشتن و وعده ها تکراری بی حاصل دادن نباید انتظاری بیشتر از این معلمان داشت.
نگاهی به کشور های پیشرفته درعلم وتکنولوژی بنمایید همه آنها معلم جایگاه ویژه وخاصی دارد.
آموزش وپرورش ودر رأس آن معلم مورد غفلت قرار گرفته است
معلم هم می تواند دانش آموز کنجکاو وخلاق پرورش دهد هم معتقد به دین.
هم می تواند انسان وانسانیت پرورش دهد وهم صاحب اندیشه وتفکر
معلم هم می تواند دانش آموز مسقل وآزاد پرورش دهد وهم وفادار
وخلاصه این معلم است که نسل امروز وآینده را می سازد وپرورش می دهد
منوط به اینکه معلم را دریابیم
نه بنشینیم وبگوییم با معلم برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
وقتی در مدرسه معلم نمی تونه به دانش آموز بهش بگه بالای چشمش ابرو است حالا این هم نتیجه دانش آموزان.......
Iran, Islamic Republic of
.خودش بگوید چه کاری کرده و بازده کارش رو برای مردم گزارش کند .اینها با چه تخصصی در مورد آموزش و پرورش اظهار نظر می کنند؟
Romania
اتفاقا معلمان پاکترین وسالم ترین قشر جامعه ومعتقد ترین افراد جامعه هستند و که بار سنگین تعلیم وتربیت را با پیچیدگی خاص خودش با کمترین رفاه اجتماعی به دوش می کشند
وحق وانصاف نیست که داعیه داران فرهنگ اینطور شأن ومنزلت معلم را زیر سؤال ببرند واورا بدهکار همه خدشه های فرهنگی واعتفادی بدانند.
در حدی که شورای فرهنگ عمومی یک شهرستان به جای قدر دانی از این قشر زحمتکش خواهان برخورد قهری با این قشر فرهیخته می شوند.
Romania
"آیا مسئولان به فکر رزق و روزی معلمان بوده‌اند؟ معلم را باید تکریم کرد اگر معلم تکریم شد فرزند من و تو را برمدار کرامت تربیت می‌کند اگر فکری برای اشتغال و تربیت جوانان نشود فردا فتنه دیگری رخ خواهد داد"

متن بالا قسمتی از سخنرانی آیت اله ملک حسینی است که در رابطه با نا آرامی های اخیر ودر رابطه با حمله تروریستی شاهچراغ عنوان شده است.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1