تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۵۴۲۱۸
معاون اجتماعی مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

خدمات دهی اورژانس اجتماعی به 5 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد

۰
خدمات دهی اورژانس اجتماعی به 5 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛امسال پنج هزار نفر از شهروندان در معرض و یا آسیب دیده اجتماعی در اورژانس ها و مراکز ساماندهی آسیب های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرش شدند که در این مراکز خدماتی از قبیل توانمندسازی (حمایت های مالی)،حقوقی، مشاوره، مددکاری به آنان ارائه شد.
به گزارش کبنا، معاون اجتماعی مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، سه مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای چرام، دیشموک و باشت در حال تجهیز است.
به گزارش کبنا، هدایت عظیمی فر گفت: اداره کل بهزیستی استان در حال تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز این مراکز است و تا پایان امسال در شهرهای چرام، دیشموک و باشت به بهره برداری می رسند.
هم اکنون پنج مرکز اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در شهرستان های بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئی در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اهمیت انکارناپذیری دارد و می طلبد تمامی تلاش ها برای راه اندازی این گونه مراکز در مناطق مختلف استان تسریع شود.
عظیمی فر گفت: افزایش شمار نیروهای انسانی شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی استان از جمله مشکلاتی است که توسط مدیران اداره کل بهزیستی در دست پیگیری است و به زودی مرتفع می شود.
وی تامین زیر ساخت های ساختمانی، خودرویی و تجهیزات اداری مراکز اورژانس های اجتماعی در استان یک مشکل اساسی است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی جدی شود.
عظیمی فر اظهار داشت: چهار مرکز ساماندهی آسیب های اجتماعی به عنوان مراکز مکمل اورژانس های استان به جامعه هدف خدمات رسانی می کند و براساس برنامه ریزی صورت گرفته یک مرکز ساماندهی آسیب های اجتماعی دیگر در شهرستان گچساران راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: امسال در مجموع پنج هزار نفر از شهروندان در معرض و یا آسیب دیده اجتماعی در اورژانس ها و مراکز ساماندهی آسیب های اجتماعی استان پذیرش شدند که در این مراکز خدماتی از قبیل توانمندسازی (حمایت های مالی)،حقوقی، مشاوره، مددکاری به آنان ارائه شد.
زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد ، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی،افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند ، کودکان خیابانی و کار ، همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند کسانی هستند که مشمول دریافت خدمات اورژانس اجتماعی هستند.
خط ارتباطی ۱۲۳ برای تماس با مددکاران بهزیستی در این زمینه اختصاص یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1